Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatko pummilla metrossa ja oletko ollut sakotettuna

Vierailija
06.02.2017 |

Itse olen vajaa 3 vuotta ajanut metrolla, lähes aina pummilla. 3 sakkoa olen saanut koko aikana. Asun hsl-alueen ulkopuolella, joten ajoja tulee keskimäärin kuussa 10-15 ajoa. Olen laskenut, että noin sakko / vuoteen kannattaa, ennemmin kuin maksaa se reilu 2 e.

Muita?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut ilman lippua jos matkakortissa on ollut joku tauko. En vaan ole jaksanut sitten sillä hetkellä miettiä edes koko asiaa. Ei ole koskaan tullut tarkastajaa. Varmaan hävettäisi tosi paljon jos tarkastaja tulisi.

Vierailija
2/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ilman lippua töihin ja tuun pois ilman lippua.

Vain kerran jouduin poistumaan metrosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin ostaa lipun, jos se hinta olisi sama hsl ulkopaikkakuntalaisille, eli opiskelijoille alet kertalippuun, ja kk-lippu aikuisen samaan hintaan, kun hsl asukille. Nyt hsl-asukas (aikuinen) saa kk-kortin hintaan 60 e (noin) kun ulkopaikkakuntalainen joutuu maksaa sen n. 120 e / kk. Opiskelija maksaa 26e / kk.

Jos oot hsl ulkopuolinen, opiskelija, joudut maksamaan kk-kortista 120e. varmaan tietää miten käy lipun oston, joka on kesän esim. töissä Helsingissä. Voi olla varma että pummilla ajetaan. Turha myöskään sanoa, että veroilla maksetaan, koska kyllähän vr:kin menee valtion pussista ja alet on kaikille samat.

Vierailija
4/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla.

Vierailija
5/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajoin ulkomailla pummilla (vanha Itäblokin maa), tuli tarkastaja, jotain sanoin että olen turisti. Smurffi juoksi mun perässä ja juoksin karkuun ja ostin lipun. No tämä vanha herra alko valittamaan, että tarkastusmaksu (ei se ollut kuin muutaman kympin), sanoin että en ymmärrä olen vain turisti ja lykkäsin sille kasan kolikoita kouraan. Eli lahjottukin on joskus.

Suomessa on pakko maksaa, täällä on nuo smurffit aggressiivisempia, niitä on monta eikä selittelyt auta. Silti sakot kannattaa verrattuna kalliisiin kertalippuihin.

Vierailija
6/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastajat toimivat tyhmästi. Harva jää kiinni.

Vierailija
7/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kulkenut pummilla lähes 5vuotta. Kuljen vantaalta helsinkiin 5kertaa viikossa (töihin) ja seutulippu edes ja takaisin maksaa 11e... Olen saanut 3 kertaa sakot joten reilusti halvemmaksihan tämä pummeilu tulee. Hsl hinnat on muutenkin naurettavia.. Pääsen 4eurolla onnibussilla helsingistä lahteen mut en hsl bussilla tikkurilasta puistolaan.. -.-

Vierailija
8/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin puoli vuotta pummilla pk seudulla junalla työmatkani, koskaan en jäänyt kiinni. Säästyi isot rahat..

Vierailija
9/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolta oli päässyt matkakortin aika loppumaan. Sai sakot. Suuttui niin jousramattomuudesta pahasti, että siirtyi kokonaan yksityisautoilijaksi.

Vierailija
10/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen työmatkat Espoo-Hki-Espoo tavallaan pummilla, että menen lastenrattaiden kanssa. Lapsi meillä  on jo niin iso, ettei enää tarvitse rattaita. Vanhoista rattaista olisi saanut vajaan 200 eur(?). Seutulipun hinnan säästö on nimittäin vuodessa iso ja se menee kuitenkin yli verotuksen matkakulurajan ja saan siitä vähennyksetkin. =)

Vierailija
11/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhka-aikaan pääsee helposti pummilla, koska kulkuvälineet on täynnä ja hesan sisällä voi muutaman metrovälin vaikka kävellä jos alkaa hirvittämään. Lisäksi smurffit luulevat, että työläisillä on aina kk-lippu. Tämä ei päde aamuisin, oon monesti ostanut lipunmyyntivaunusta hesan sisäsen kun nähnyt smurffin toisessa vaunussa. Mutta metroissa voi herkästi iltapäivisin matkustaa pummilla. Etenkin kesäsin.

Vierailija
12/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapanani pummilla matkustaa. Siksi vituttaakin, kun kerran sain vahingossa sakot. Ostan lipun yleensä puhelimella, mutta kerran sattui kiireessä niin, että näppäilin väärän numeron ja pistin puhelimen saman tien taskuuni. Kun se hetken kuluttua piippasi, luulin asian olevan kunnossa, mutta kyseessä olikin aivan toinen viesti. Ei uskoneet tarkastajat selitystä, tietenkään. Niille on varmaan opetettu, että kaikki valehtelee kuitenkin eikä niitä saa koskaan uskoa eikä antaa armoa saa missään tapauksessa antaa. Rehelliset ihmiset saa aina sakot ja oikeat pummit senkun porskuttaa. Maailmassa on virhe.

Vierailija
13/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi lippua koska kuljen varhain aamulla ja ruuhka-aikaan takaisin.

Eipä tarkastajat tajua tarkastaa aamuliikenteessä.

Vierailija
14/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa maksaa matkalippu jos metrossa matkustan. Pummit ovat häpeällisiä.

Vierailija
15/18 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummit pihalle metrosta ja muista liikennevälineistä. Kävelkää tai maksakaa. Kehtaatte varastaa meiltä muilta, itsekin olen köyhä, mutta en varas. Rosvot linnaan.

Vierailija
16/18 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tänään taas ajella. toivottavasti ei oo mitään tehoratsiapäivää

AP

Vierailija
17/18 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne toimivat niin tyhmästi että liputon näkee jo kaukaa ne ja lähtee pois.

Vierailija
18/18 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ajanut, jos oikein tiukka tilanne. Useimmiten ostan lipun. Pari kertaa joutunut maksamaan, hävetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä