Perintövero on poistettava!
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/opiskelija-sai-yllatysperin…
Älytöntä kiristämistä ja veroviranomaiset (kuten perintätoimimafiat) ovat joustamattomia eivätkä ota huomioon ihmisen elämäntilannetta millään tavoin!
Miten tällainen varastaminen valtion taholta yksityisyyteen omaisuuteen nähden ylipäätään on vielä mahdollista? Kaikki sivistysvaltiot ovat poistaneet jo perintöveron, jopa Ruotsikin. Tai ainakin korottaneet roimasti verotonta osuutta.
Kommentit (186)
Itse kannattaisin 100% perintöveroa, jottei tarvitsisi kenenkään vanhuudenpäivinään säästellä omasta hyvinvoinnistaan perikunnan vuoksi. Ihan hyvin täällä ihminen pärjää omilla ansioillaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kannattaisin 100% perintöveroa, jottei tarvitsisi kenenkään vanhuudenpäivinään säästellä omasta hyvinvoinnistaan perikunnan vuoksi. Ihan hyvin täällä ihminen pärjää omilla ansioillaan.
Mihin sinä tarvitset sitten 100% perintöveroa, mikäli hyvin ''täällä pärjää omillaan''..
Jotenkin sun logiikka ontuu,,,
Niin, VALTION ahneudella ei ole rajaa. Itse elimme pikkulapsiarkea, rahat oli tiukalla ja minun ja veljien (nuorin opiskeli vielä) oli otettava useamman kymmenen tuhannen euron pankkilaina (7% korolla), jotta saimme verot maksettua varallisuudesta, joka ei ole meidän.[/quote]
Valtion on saatava verotuloja yhä enemmän tavallisilta ihmisiltä. Nyt keksitään mitä käsittämättömimpiä keinoja ja kohteita saada näitä verovaroja. Ennen valtion verotuloista suurempi osuus tuli yritysten verotuloista. Nyt moni yritys maksaa veronsa veroparatiiseihin, ja saa näin vähennettyä verotaakkaansa Suomelle. Kuitenkin valtiomme on ylläpidettävä yhä enemmän tai ainakins aman verran kuin aiemmin infraa, kouluja, terveydenhoitoa, vanhustenhoitoa, lastenhoitoa, maksettava erilaisia tukia ja vieläpä maahantulleille turvapaikanhakijoille on annettu osa verovaroistamme. Tavalliset ihmiset joutuvat nyt maskamaan näitä verotuloja valtiolle entistä enemmän. Pien- ja keskituloiset ovat suurimpia menettäjiä tässä veronkannossa. Odotan vaan, koska ns. tavallinen kansa nousee barrikadeille puolustamaan itseään ja yhä niukemmaksi käyvää elämäänsä. Hyvä esimerkki tavallisen ihmisen elämän kurjistamisesta ovat monet korvaukset. Esim. Kela-korvauksia on pienennetty monissa sairauksissa, jotka katsotaan ihmisen itse aiehuttaneen itselleen ainakin osittain. No, moni voisi tehdä terveydelleen jotain ennaltaehkäisevää, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.
toobad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voituotarahvasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dsasa kirjoitti:
Juurikin näin! Outoa on, että työttömän tai opiskelijan tulotasoa ei oteta huomioon näissä perintöveroasioissa, vaan uhkaillaan jopa - että maksettava on - ja 3 kk on se takaraja! Ihan mafiosomeininkiä..
Tasavero on todellakin outoa, jos on kyseessä omaisuus, jota ei voi edes laittaa lihoiksi - ei ainakaan jossain 3 kk mennessä.. Pelkkää kiristystä, jossa valtio pelkää, että muuten rahat katoavat taivaan tuuliin OMIIN SUIHIN; jos ei heti kiirehditä!! NAURETTAVAA JA OMITUISTAHAN SE ON; ETTÄ SUOMEN KANSA EI NOUSE BARRIKADEILLE tätä epäoikeudenmukaisuutta vastaan.
Viherpiiperöt tietenkin odottavat suu auki muiden omaisuutta sossun eikun anteex kelan kassalta..
Eli sä olet itse se opiskelija tai työtön??
Jotenkin arvasin.
Sulla on niin kova tarve huutaa tätä loisimisjuttua, että sun tekemättömyytes loistaa kilometrin päähän.
Et ole ikinä saanut itse mitään aikaiseksi, ja nyt ahneuksissas odotat perintöä.Me töihin, että saat veros maksettua.
Nää demarit haisee kilometrien päähän. Se, että puolustaa esim nuoria perijöitä, joilla ei vielä ammattia tai jopa niin, että ovat työttöminä, ei tarkoita sitä - että itse olisi samassa asemassa. Sitähän toki ei pikku demaripäähän mahdu.
Koita selvitä siitä tukiviidakosta, moron ;)
Eli itse olet oikeistolainen köyhien mutta wannabe perijöiden äänitorvi. Eli perinnöt ilmaiseksi niille, joilla ei ole perintöveroja varaa maksaa.. On kai tuokin joku logiikka.
Rahaa niille joilla ois kauhea tarve sille mut nyt just ei vaan pysty?
Joo ei.Onko sinulla sahajauhoja aivojen tilalla?
Me reppana töihin et saat perintäveros maksettua!:D
dsadsad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarvitset sitten 100% perintöveroa, mikäli hyvin ''täällä pärjää omillaan''..
Yleensä ne, jotka yhteiskunnan ja veronmaksajien tuomaa turvaa tarvitsee, ei todellakaan ole niitä, jotka perivät suuria summia ja teollisuusfirmoja. Perintöjen tulisi mennä yhteiseksi hyväksi, valtiolle ja suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarvitset 100% perintöveroa, mikäli ''hyvin täällä pärjää omillaan''..
Jotenkin sun logiikkasi ontuu..
ylläpito poisti ed kommentin, eli taisi itse ylläpitokin osallistua ja hokasi typeryytensä..
Vierailija kirjoitti:
dsadsad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne, jotka yhteiskunnan ja veronmaksajien tuomaa turvaa tarvitsee, ei todellakaan ole niitä, jotka perivät suuria summia ja teollisuusfirmoja. Perintöjen tulisi mennä yhteiseksi hyväksi, valtiolle ja suomalaisille.
eli siis sulle...
Vierailija kirjoitti:
toobad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dsasa kirjoitti:
Juurikin näin! Outoa on, että työttömän tai opiskelijan tulotasoa ei oteta huomioon näissä perintöveroasioissa, vaan uhkaillaan jopa - että maksettava on - ja 3 kk on se takaraja! Ihan mafiosomeininkiä..
Tasavero on todellakin outoa, jos on kyseessä omaisuus, jota ei voi edes laittaa lihoiksi - ei ainakaan jossain 3 kk mennessä.. Pelkkää kiristystä, jossa valtio pelkää, että muuten rahat katoavat taivaan tuuliin OMIIN SUIHIN; jos ei heti kiirehditä!! NAURETTAVAA JA OMITUISTAHAN SE ON; ETTÄ SUOMEN KANSA EI NOUSE BARRIKADEILLE tätä epäoikeudenmukaisuutta vastaan.
Viherpiiperöt tietenkin odottavat suu auki muiden omaisuutta sossun eikun anteex kelan kassalta..
Jotenkin arvasin.
Sulla on niin kova tarve huutaa tätä loisimisjuttua, että sun tekemättömyytes loistaa kilometrin päähän.
Et ole ikinä saanut itse mitään aikaiseksi, ja nyt ahneuksissas odotat perintöä.Me töihin, että saat veros maksettua.
Nää demarit haisee kilometrien päähän. Se, että puolustaa esim nuoria perijöitä, joilla ei vielä ammattia tai jopa niin, että ovat työttöminä, ei tarkoita sitä - että itse olisi samassa asemassa. Sitähän toki ei pikku demaripäähän mahdu.
Eli itse olet oikeistolainen köyhien mutta wannabe perijöiden äänitorvi. Eli perinnöt ilmaiseksi niille, joilla ei ole perintöveroja varaa maksaa.. On kai tuokin joku logiikka.
edelleen.. hanki aivot, moron ;)
Vierailija kirjoitti:
On tosi huono vitsi ehdottaa 100 % perintöveroa ja mikäli sitä ei tee vitsillään, se kertoo vain ja ainoastaan ehdottajansa yksioikoisesta järjenjuoksusta.
Tuolla muutoksella ei olisi mitään hyvää tarjottavaa tälle yhteiskunnalle.
aihe herättää kuumia tunteita.. ja kyllä - tavallinen veronmaksaja ja perijät ovat saamassa tarpeekseen!
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Perintöveroa pitäisi nostaa siinä tapauksessa että perintö jaetaan kuoleman jälkeen. Sen sijaan eläessään tehtyä omaisuuden siirtoa pitäisi verottaa kevyemmin.
Nykytilanne on ihan järjetön. Lapset tehdään kolmekymppisenä ja eliniän odote on noin 80 vuotta, eli perintöjä ovat saamassa noin 50 vuotiaat, joilla yleensä on jo oma elämä reilassa eikä peritylle omaisuudelle ole ehkä mitään käyttöä.
Olisi paljon fiksumpaa jos perintöverotuksella ohjattaisiin esimerkiksi eläkeitymässä olevia ihmisiä luovuttamaan omaisuutensa jälkiläisilleen, jotka olisivat siinä vaiheessa pikkulapsiperhevaiheessa ja rahan tarve suurimmillaan.
Ihan sairas ajattelutapa. Hyvä että ihmisillä on säästöjä vanhuuden varalle silloin sitä rahaa juuri tarvii odottamattomien sairauksien sun muiden maksuun sekä eläkeläisillä on vihdoin mahdollisuus nauttia vapaasta elämästä ja tehdä rahoillaan mitä lystäävät. Pikkulapsi vaihe ei ole mikään suuri rahareikä Suomessa sillä lapsiperheitä tuetaan monin tavoin. Nuoren sukupolven täytyy oppia itse pitämään itsestään huolta! Harva nykyisistä eläkeläisistä on saanut mitään perintönä vaan varallisuus on hankittu työtä tekemällä. Miksi kenenkään pitäisi jakaa omaisuutta eläessään sitähän kutsutaan nimenomaan perinnöksi!
voinäitärahvaita kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toobad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dsasa kirjoitti:
Jotenkin arvasin.
No vaikka sä kuinka asian kiireellisyyttä huudat, niin helpommalla pääset kun hankit työstä rahaa maksaaksesi perintöverosi.
Ei täällä hommia muuteta vaikka sinä kuinka haluat opiskella/ olla työtön ja saada perintöjä ilmaiseksi ja jatkaa mukavaa elämää.
Työttömyyskorvauksesta/ opintotuesta ei varmaan paljon maksella mutta koita nyt jotain keksiä..
Nykyeläkeläispolvi on saanut eniten etuja ja elinikäisiä virkoja vähäiselläkin koulutuksella. On ollut tämä sodanjälkeinen rakennusaika ja lainaa on saanut helposti - ei ole ollut monenmoista inflaatiota, kuten nykyään. Eli nykyeläkäläispolvi on voinut kerryttää varallisuutta hyvin edullisissa olosuhteissa, joita eivät 90-luvulla valmistuneet esim eivät koskaan ole voineet edes haaveilla.
Koulutus on kärsinyt inflaation sikäli, että nyt on jopa 50 000 akateemista vailla duunia, koska duunipaikkoja ei vain ole - ja joo, puhelinmyyntityö ei varmaankaan ole se duuni, mitä varten nämä ihmiset uhrasivat vuosia ja maksoivat opintolainojaan. Ja yritysten pykääminenkään ei onnistu, kun perinnötkin haluaa valtio kahmaista Molokin kitaansa.
Mielestäni on vähintään oikeudenmukaista, että tämä hyvin edullisin eduin toimeentullut eläkeläispolvi avustaa jälkeläisiään, joille jättivät jättivelat ja eläkemaksut samalla. Eläkkeitä, joita nykypolvet eivät tule koskaan saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku järki tässäkin pitäisi olla. Miten voi olla mahdollista, että pitää maksaa veroa jostain omaisuudesta, jota ei oikeasti ole edes saanut (joku realisoimaton mökki jossain korvessa, jota ei voi edes myydä)? Tai ettei perinnönsaajan omaa varallisuutta/tuloja oteta millään lailla huomioon? Helppo se on järjestellä asiat mahdollisimman edullisesti, jos jo ennestään on hyvä taloudellinen tilanne, mutta ne, jotka perintöä eniten tarvitsisivat joutuvat velkoihin ja vaikeuksiin. Kummasti nämä perintö- ja varallisuusverot ovat aina tasaveroja, vaikka oikeudenmukaista olisi, että nekin olisivat progressiivisia.
Ei perintövero ole tasavero. Ja sen mökin voi ja pitää arvottaa sen käypään arvoon perintöveroilmoituksessa.
Kyllä se on tasavero, esim. 100 000 euron verosta menee sama prosentti oli perinnönsaajan tulot/omaisuus sitten nolla tai miljoona. Eikä pointti ole se, miten sen mökin arvon laittaa perintöveroilmoitukseen, vaan se, että siitä pitää maksaa veroja vaikka euroakaan ei tulisi tilille seuraavaan 20 vuoteen.
Ei ole tasavero. 60 tonnin perinnöstä menee veroa 5,8% ja 200 tonnin perinnöstä 10,9%
http://prosentti.vero.fi/Pelalaskuri/EtusivuPerintovero.aspx
Verotettavan osuuden arvo euroina Veron vakioerä osuuden alarajan kohdalla euroina Veroprosentti ylimenevästä osasta
20000-40000 100€ 7 %
40000-60000 1500 € 10 %
60000-200000 3500 € 13 %
200000-1000000 21700 € 16 %
1000000 - 149700 € 19 %
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toobad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dsasa kirjoitti:
Jotenkin arvasin.
No vaikka sä kuinka asian kiireellisyyttä huudat, niin helpommalla pääset kun hankit työstä rahaa maksaaksesi perintöverosi.
Ei täällä hommia muuteta vaikka sinä kuinka haluat opiskella/ olla työtön ja saada perintöjä ilmaiseksi ja jatkaa mukavaa elämää.
Työttömyyskorvauksesta/ opintotuesta ei varmaan paljon maksella mutta koita nyt jotain keksiä..
Kommenteistasi paistaa monen polven työttömyys ja vähäosaisuus - tosin itse hankittuna. Demareita vähintään 4 polvessa. Ei tuollainen tyhmyys muuten läpi paistaisi.
;) Koita keplotella eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Perintöveroa pitäisi nostaa siinä tapauksessa että perintö jaetaan kuoleman jälkeen. Sen sijaan eläessään tehtyä omaisuuden siirtoa pitäisi verottaa kevyemmin.
Nykytilanne on ihan järjetön. Lapset tehdään kolmekymppisenä ja eliniän odote on noin 80 vuotta, eli perintöjä ovat saamassa noin 50 vuotiaat, joilla yleensä on jo oma elämä reilassa eikä peritylle omaisuudelle ole ehkä mitään käyttöä.
Olisi paljon fiksumpaa jos perintöverotuksella ohjattaisiin esimerkiksi eläkeitymässä olevia ihmisiä luovuttamaan omaisuutensa jälkiläisilleen, jotka olisivat siinä vaiheessa pikkulapsiperhevaiheessa ja rahan tarve suurimmillaan.
Ihan sairas ajattelutapa. Hyvä että ihmisillä on säästöjä vanhuuden varalle silloin sitä rahaa juuri tarvii odottamattomien sairauksien sun muiden maksuun sekä eläkeläisillä on vihdoin mahdollisuus nauttia vapaasta elämästä ja tehdä rahoillaan mitä lystäävät. Pikkulapsi vaihe ei ole mikään suuri rahareikä Suomessa sillä lapsiperheitä tuetaan monin tavoin. Nuoren sukupolven täytyy oppia itse pitämään itsestään huolta! Harva nykyisistä eläkeläisistä on saanut mitään perintönä vaan varallisuus on hankittu työtä tekemällä. Miksi kenenkään pitäisi jakaa omaisuutta eläessään sitähän kutsutaan nimenomaan perinnöksi!
Jäät vähemmistöön ajatusmaailmasi kanssa ja olet täysin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toobad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dsasa kirjoitti:
Juurikin näin! Outoa on, että työttömän tai opiskelijan tulotasoa ei oteta huomioon näissä perintöverouasioissa, vaan uhkaillaan jopa - että maksettava on - ja 3 kk on se takaraja! Ihan mafiosomeininkiä..
Jotenkin arvasin.
Työttömyyskorvauksesta/ opintotuesta ei varmaan paljon maksella mutta koita nyt jotain keksiä..Kommenteistasi paistaa monen polven työttömyys ja vähäosaisuus - tosin itse hankittuna. Demareita vähintään 4 polvessa. Ei tuollainen tyhmyys muuten läpi paistaisi.
;) Koita keplotella eteenpäin.
No voi.Eikös tuo ole melkoisen vasemmistokommari ajattelua, että rikkaiden ja työssäkäyvien pitää maksaa kaikki ja jo valmiiksi yhteiskunnan varoilla elävien pitää saada ilmaiseksi? Sinusta suomi on yksi suuri sosiaalitoimi. Joo ei, jos jotain haluaa, tehköön jokainen hommaa sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku järki tässäkin pitäisi olla. Miten voi olla mahdollista, että pitää maksaa veroa jostain omaisuudesta, jota ei oikeasti ole edes saanut (joku realisoimaton mökki jossain korvessa, jota ei voi edes myydä)? Tai ettei perinnönsaajan omaa varallisuutta/tuloja oteta millään lailla huomioon? Helppo se on järjestellä asiat mahdollisimman edullisesti, jos jo ennestään on hyvä taloudellinen tilanne, mutta ne, jotka perintöä eniten tarvitsisivat joutuvat velkoihin ja vaikeuksiin. Kummasti nämä perintö- ja varallisuusverot ovat aina tasaveroja, vaikka oikeudenmukaista olisi, että nekin olisivat progressiivisia.
Ei perintövero ole tasavero. Ja sen mökin voi ja pitää arvottaa sen käypään arvoon perintöveroilmoituksessa.
Kyllä se on tasavero, esim. 100 000 euron verosta menee sama prosentti oli perinnönsaajan tulot/omaisuus sitten nolla tai miljoona. Eikä pointti ole se, miten sen mökin arvon laittaa perintöveroilmoitukseen, vaan se, että siitä pitää maksaa veroja vaikka euroakaan ei tulisi tilille seuraavaan 20 vuoteen.
Ei ole tasavero. 60 tonnin perinnöstä menee veroa 5,8% ja 200 tonnin perinnöstä 10,9%
http://prosentti.vero.fi/Pelalaskuri/EtusivuPerintovero.aspx
Verotettavan osuuden arvo euroina Veron vakioerä osuuden alarajan kohdalla euroina Veroprosentti ylimenevästä osasta
20000-40000 100€ 7 %
40000-60000 1500 € 10 %
60000-200000 3500 € 13 %
200000-1000000 21700 € 16 %
1000000 - 149700 € 19 %
Nythän kirjoittaja sanoi, että tasavero on ihan sama, onko sinulla nollatulot vai tienaatko 10 000 euroa kuukaudessa. Että sikäli AIVAN oikeassa. Ei ole progressiivinen suhteessa perijän tulotasoon nähden!
Vierailija kirjoitti:
Itseäni perintöveroasia stressaa. Isäni on, jos nyt ei rikas, niin varsin varakas. En ole isoista syistä hänen kanssaan tekemisissä ollut ikuisuuksiin enkä tule olemaan. Narsistina hän on repinyt pelihousunsa siitä ettei kykene enää minua hallitsemaan ja pyörittämään mielensä mukaan. Koska mitään muuta keinoa kiusata minya eu enää ole, pelkään että hän tekee sen perinnön kautta. Siitäkun huolimatta ettei pysty enää kuoltuaan näkemään mikä vaikutus sillä minuun on.
Mieluisin vaihtoehto olisi varmaan tehdä minut perinnöttömäksi mutta se tuskin onnistuu. Olen elänyt nuhteetonta elämää eikä ole aikomusta laittaa ranttaliksi tämän takia. Itseäni se ei suinkaan haittaa jos perintöä ei tulisi. En halua ukolta mitään.
Joten pelkään että järjestää asiat niin ( uusi nuorempi puoliso hänellä on, en tiedä ovatko naimisissa) että saan sellaista perintöä jota ei pysty realisoimaan pitkään aikaan. Pienituloisena olisin aivan kusessa. Perinnöstä luopuminenkaan ei auttaisi koska minulla on lapsi.
Jos haluat niin voit luopua perinnöstä niin että se ei siirry myöskään lapsellesi.
Vielä 70-luvulla verotettiin lottovoittajaa ja arpajaisvoittajaa. Se oli kuitenkin hankalaa ja sekavaa, joten lainsäädäntöä muutettiin niin, että verosta vastaa voiton antava taho ja voitto on "puhtaana käteen".