Perintövero on poistettava!
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/opiskelija-sai-yllatysperin…
Älytöntä kiristämistä ja veroviranomaiset (kuten perintätoimimafiat) ovat joustamattomia eivätkä ota huomioon ihmisen elämäntilannetta millään tavoin!
Miten tällainen varastaminen valtion taholta yksityisyyteen omaisuuteen nähden ylipäätään on vielä mahdollista? Kaikki sivistysvaltiot ovat poistaneet jo perintöveron, jopa Ruotsikin. Tai ainakin korottaneet roimasti verotonta osuutta.
Kommentit (186)
Iloisia veronmaksajia linjoilla..
lol..
toisinsanoen tyyppejä, jotka eivät peri yhtään mitään..
En ymmärrä minäkään, että miksi valtio perii jotakin perintöveroa, sillä "tuotteestahan" on jo aikanaan verot maksettu tavalla tai toiselle. Varallisuudesta perinnönjättäjä on jo aikanaan maksanut myöskin verot. Se, että se nyt siirtyy jollekin toiselle, ei pitäisi kuulua enää kenellekään.
dsasa kirjoitti:
Juurikin näin! Outoa on, että työttömän tai opiskelijan tulotasoa ei oteta huomioon näissä perintöveroasioissa, vaan uhkaillaan jopa - että maksettava on - ja 3 kk on se takaraja! Ihan mafiosomeininkiä..
Tasavero on todellakin outoa, jos on kyseessä omaisuus, jota ei voi edes laittaa lihoiksi - ei ainakaan jossain 3 kk mennessä.. Pelkkää kiristystä, jossa valtio pelkää, että muuten rahat katoavat taivaan tuuliin OMIIN SUIHIN; jos ei heti kiirehditä!! NAURETTAVAA JA OMITUISTAHAN SE ON; ETTÄ SUOMEN KANSA EI NOUSE BARRIKADEILLE tätä epäoikeudenmukaisuutta vastaan.
Viherpiiperöt tietenkin odottavat suu auki muiden omaisuutta sossun eikun anteex kelan kassalta..
Eli sä olet itse se opiskelija tai työtön??
Jotenkin arvasin.
Sulla on niin kova tarve huutaa tätä loisimisjuttua, että sun tekemättömyytes loistaa kilometrin päähän.
Et ole ikinä saanut itse mitään aikaiseksi, ja nyt ahneuksissas odotat perintöä.
Me töihin, että saat veros maksettua.
kummitustäti kirjoitti:
dasdad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, perintövero pitää olla sataprosenttia, toisinsanoen valtio hoitaa hautauksen, perunkirjoituksen, kaiken ja ottaa omistuksen. Mitään kuluja ei tietenkään omaisille saisi aiheutua ja leski saa asua maksutta yhteisessä asunnossa niin pitkään kuin haluaa.
Vain tällä tavalla toteutuvat samat mahdollisuudet kaikille.
Ja näin ollen millään sukupolvella ei olisi mitään velvoitteita yrittää itse yhtään mitään (tiedän, on monia sukupolvia Suomessa, jossa todellakin on näin - eri asia on nykyajan lamasukupolvi) - tietenkin yritteliäisyyden hedelmät tulee säilyttää oman perheen keskuudessa, joka on ne itse ansainnut!
"Itse ansainnut" sopii kyllä aika huonosti perintöveroon. Ei sitä rahaa mikään perhe ole ansainnut, vaan se henkilö joka sen työn on tehnyt - joskus/usein toki puolison mahdollistamana, mutta ne lapset ovat erittäin harvoin osallistuneet millään tavalla vanhempiensa omaisuuden kerryttämiseen. Pikemminkin päinvastoin.
Ja ketähän varten sitä isit ja äidit työtä tekee? Jotain valtion tukijärjestelmää varten vai omia kullannuppujaan ajatellen? Siis ne hyvät vanhemmat.. huonot toki laittaa kaiken haisemaan, omiin hyödykkeisiinsä.. kaljoihin ja teneriffan matkoihin. Hyvikset säästää lapsilleen.
Meitä on kuin onkin moneen junaan. Niin vahemissakin. On itsekkäitä ja vähemmän itsekkäitä - seuraavaa sukupolvea ajattelevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi poistaa. Jos minä perisin isäni nyt, olisi perintövero varovaisesti arvioiden 200 000 euroa.... Kelpais kyllä mullekin.
Sulle kelpaa siis myös se vajaan 1 500 000 euron perintö, josta tuon veron joutuisit maksamaan.
Mitä ihmettä?! :D Sulleko ei kelpais vai? Tietenkin kelpaa. En mä nyt tällaista ketjua aloittaisi aiheesta, mutta: "hyvä idea!"
assad kirjoitti:
kummitustäti kirjoitti:
dasdad kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, perintövero pitää olla sataprosenttia, toisinsanoen valtio hoitaa hautauksen, perunkirjoituksen, kaiken ja ottaa omistuksen. Mitään kuluja ei tietenkään omaisille saisi aiheutua ja leski saa asua maksutta yhteisessä asunnossa niin pitkään kuin haluaa.
Vain tällä tavalla toteutuvat samat mahdollisuudet kaikille.
Ja näin ollen millään sukupolvella ei olisi mitään velvoitteita yrittää itse yhtään mitään (tiedän, on monia sukupolvia Suomessa, jossa todellakin on näin - eri asia on nykyajan lamasukupolvi) - tietenkin yritteliäisyyden hedelmät tulee säilyttää oman perheen keskuudessa, joka on ne itse ansainnut!
"Itse ansainnut" sopii kyllä aika huonosti perintöveroon. Ei sitä rahaa mikään perhe ole ansainnut, vaan se henkilö joka sen työn on tehnyt - joskus/usein toki puolison mahdollistamana, mutta ne lapset ovat erittäin harvoin osallistuneet millään tavalla vanhempiensa omaisuuden kerryttämiseen. Pikemminkin päinvastoin.
Ja ketähän varten sitä isit ja äidit työtä tekee? Jotain valtion tukijärjestelmää varten vai omia kullannuppujaan ajatellen? Siis ne hyvät vanhemmat.. huonot toki laittaa kaiken haisemaan, omiin hyödykkeisiinsä.. kaljoihin ja teneriffan matkoihin. Hyvikset säästää lapsilleen.
Meitä on kuin onkin moneen junaan. Niin vahemissakin. On itsekkäitä ja vähemmän itsekkäitä - seuraavaa sukupolvea ajattelevia.
Veikkaan, että olisi niille lapsillekin oikeasti parempi, jos sen rahan sijaan keskityttäisiin antamaan heille rakkautta, aikaa ja niin hyvät eväät elämään, että jälkikasvulle tulee aito halu ja rahkeet menestyä ihan itsekin, omilla ansioillaan.
Vierailija kirjoitti:
Perintövero pitäisi nostaa 100 prosenttiin. Nykymenolla taloudellinen eriarvoisuus on jo aivan järkyttävää, kun joissain suvuissa ollaan peritty monen sukupolven miljoonaomaisuudet. Lähtökohdat eivät todellakaan ole samat. Ilman perintöä jääneet ovat käytännössä orjan asemassa tässä yhteiskunnassa. Perijät taas elävät pääomatuloillaan, mikä ei todellakaan ole kansantaloudellisesti tehokasta.
Nallekarkit eivät koskaan mene tasan, toveri vasuri. Jokainen ihminen on jossakin asiassa etuoikutetummassa, onnekkaammassa asemassa suhteessa muihin. Sellaista on elämä. Näihin elämän luonnollisiin realiteetteihin ei pidä mennä keinotekoisesti kajoamaan.
Vai pitäisikö vaikkapa hyvännäköisillekin lätkäistä kateuksissa joku ylimääräinen vero? Hyvännäköinen viettää tutkitusti keskimäärin onnellisemman ja monien asioiden suhteen helpomman elämän. Yhyy.
Vierailija kirjoitti:
dsasa kirjoitti:
Juurikin näin! Outoa on, että työttömän tai opiskelijan tulotasoa ei oteta huomioon näissä perintöveroasioissa, vaan uhkaillaan jopa - että maksettava on - ja 3 kk on se takaraja! Ihan mafiosomeininkiä..
Tasavero on todellakin outoa, jos on kyseessä omaisuus, jota ei voi edes laittaa lihoiksi - ei ainakaan jossain 3 kk mennessä.. Pelkkää kiristystä, jossa valtio pelkää, että muuten rahat katoavat taivaan tuuliin OMIIN SUIHIN; jos ei heti kiirehditä!! NAURETTAVAA JA OMITUISTAHAN SE ON; ETTÄ SUOMEN KANSA EI NOUSE BARRIKADEILLE tätä epäoikeudenmukaisuutta vastaan.
Viherpiiperöt tietenkin odottavat suu auki muiden omaisuutta sossun eikun anteex kelan kassalta..
Jotenkin arvasin.
Sulla on niin kova tarve huutaa tätä loisimisjuttua, että sun tekemättömyytes loistaa kilometrin päähän.
Et ole ikinä saanut itse mitään aikaiseksi, ja nyt ahneuksissas odotat perintöä.Me töihin, että saat veros maksettua.
Nää demarit haisee kilometrien päähän. Se, että puolustaa esim nuoria perijöitä, joilla ei vielä ammattia tai jopa niin, että ovat työttöminä, ei tarkoita sitä - että itse olisi samassa asemassa. Sitähän toki ei pikku demaripäähän mahdu.
Koita selvitä siitä tukiviidakosta, moron ;)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään, että miksi valtio perii jotakin perintöveroa, sillä "tuotteestahan" on jo aikanaan verot maksettu tavalla tai toiselle. Varallisuudesta perinnönjättäjä on jo aikanaan maksanut myöskin verot. Se, että se nyt siirtyy jollekin toiselle, ei pitäisi kuulua enää kenellekään.
Jälleen kerran rautalankaa. Kun minä maksan maitopurkin kaupassa, niin käyttämistäni rahoista on maksettu jo verot. Kauppias siis saa rahaa, josta on jo verot maksettu ja joutuu siitä myös itse maksamaan. Miten tämä eroaa perintöverosta? Paitsi että kauppias on tehnyt työtä saadakseen tuon tulon, perinnön saaja ei ole tehnyt mitään ansaitakseen omaisuuden, joka tulee perintönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi poistaa. Jos minä perisin isäni nyt, olisi perintövero varovaisesti arvioiden 200 000 euroa.... Kelpais kyllä mullekin.
Sulle kelpaa siis myös se vajaan 1 500 000 euron perintö, josta tuon veron joutuisit maksamaan.
Mitä ihmettä?! :D Sulleko ei kelpais vai? Tietenkin kelpaa. En mä nyt tällaista ketjua aloittaisi aiheesta, mutta: "hyvä idea!"
Mieluummin pidän vanhempani hengissä, mutta jos saan joskus miljoonan (?) vastikkeettomasti, niin voin siitä laittaa 20% yhteiseksi hyväksi. Jostain nuo rahat valtiolle olisi kuitenkin otettava, joten vastikkeeton tulo on ihan hyvä kohde rokottaa.
Tämän tyylisillä veroilla on pelkästään ideologinen perusta. Huomatkaa, ettei arpajaisvoitoista kuten lottovoitosta veroteta laisinkaan. Ei tietenkään, koska saaja on yleensä köyhä tai keskiluokkainen...
Itseäni perintöveroasia stressaa. Isäni on, jos nyt ei rikas, niin varsin varakas. En ole isoista syistä hänen kanssaan tekemisissä ollut ikuisuuksiin enkä tule olemaan. Narsistina hän on repinyt pelihousunsa siitä ettei kykene enää minua hallitsemaan ja pyörittämään mielensä mukaan. Koska mitään muuta keinoa kiusata minya eu enää ole, pelkään että hän tekee sen perinnön kautta. Siitäkun huolimatta ettei pysty enää kuoltuaan näkemään mikä vaikutus sillä minuun on.
Mieluisin vaihtoehto olisi varmaan tehdä minut perinnöttömäksi mutta se tuskin onnistuu. Olen elänyt nuhteetonta elämää eikä ole aikomusta laittaa ranttaliksi tämän takia. Itseäni se ei suinkaan haittaa jos perintöä ei tulisi. En halua ukolta mitään.
Joten pelkään että järjestää asiat niin ( uusi nuorempi puoliso hänellä on, en tiedä ovatko naimisissa) että saan sellaista perintöä jota ei pysty realisoimaan pitkään aikaan. Pienituloisena olisin aivan kusessa. Perinnöstä luopuminenkaan ei auttaisi koska minulla on lapsi.
voituotarahvasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dsasa kirjoitti:
Jotenkin arvasin.
Et ole ikinä saanut itse mitään aikaiseksi, ja nyt ahneuksissas odotat perintöä.Me töihin, että saat veros maksettua.
Nää demarit haisee kilometrien päähän. Se, että puolustaa esim nuoria perijöitä, joilla ei vielä ammattia tai jopa niin, että ovat työttöminä, ei tarkoita sitä - että itse olisi samassa asemassa. Sitähän toki ei pikku demaripäähän mahdu.
Eli itse olet oikeistolainen köyhien mutta wannabe perijöiden äänitorvi. Eli perinnöt ilmaiseksi niille, joilla ei ole perintöveroja varaa maksaa.. On kai tuokin joku logiikka.
Rahaa niille joilla ois kauhea tarve sille mut nyt just ei vaan pysty?
Joo ei.
Juuri niin. Lottovoitto on demarin ja vasurin unelma. SIksi sitä ei veroteta. Kenties feikkaan onkin peseytynyt näitä demaritaustaisia pelinkehittelijöitä ja ''voittoja'' jaellaan sullemulle punakirjojen jäsenille.. LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin pidän vanhempani hengissä, mutta jos saan joskus miljoonan (?) vastikkeettomasti, niin voin siitä laittaa 20% yhteiseksi hyväksi. Jostain nuo rahat valtiolle olisi kuitenkin otettava, joten vastikkeeton tulo on ihan hyvä kohde rokottaa.
Miten vanhemman hengissäpitäminen tähän liittyy? Harvemmin lapsi enää pitää vanhempaansa hengissä, kyllä siitä vastaa nykyään hoitolaitos ja lääketiede. Ja kolmannekseen, olen samaa mieltä yhteiseen pottiin laittamisesta, mutta sanoinpahan vain tässä ketjussa, että vielä parempi olisi jos perintövero poistettaisiin niin mä nettoaisin siitä aika paljon! Kyllä kelpais!
Vierailija kirjoitti:
voituotarahvasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dsasa kirjoitti:
Jotenkin arvasin.
Eli itse olet oikeistolainen köyhien mutta wannabe perijöiden äänitorvi. Eli perinnöt ilmaiseksi niille, joilla ei ole perintöveroja varaa maksaa.. On kai tuokin joku logiikka.
Rahaa niille joilla ois kauhea tarve sille mut nyt just ei vaan pysty?
Joo ei.
Onko sinulla sahajauhoja aivojen tilalla?
Vierailija kirjoitti:
Itseäni perintöveroasia stressaa. Isäni on, jos nyt ei rikas, niin varsin varakas. En ole isoista syistä hänen kanssaan tekemisissä ollut ikuisuuksiin enkä tule olemaan. Narsistina hän on repinyt pelihousunsa siitä ettei kykene enää minua hallitsemaan ja pyörittämään mielensä mukaan. Koska mitään muuta keinoa kiusata minya eu enää ole, pelkään että hän tekee sen perinnön kautta. Siitäkun huolimatta ettei pysty enää kuoltuaan näkemään mikä vaikutus sillä minuun on.
Mieluisin vaihtoehto olisi varmaan tehdä minut perinnöttömäksi mutta se tuskin onnistuu. Olen elänyt nuhteetonta elämää eikä ole aikomusta laittaa ranttaliksi tämän takia. Itseäni se ei suinkaan haittaa jos perintöä ei tulisi. En halua ukolta mitään.
Joten pelkään että järjestää asiat niin ( uusi nuorempi puoliso hänellä on, en tiedä ovatko naimisissa) että saan sellaista perintöä jota ei pysty realisoimaan pitkään aikaan. Pienituloisena olisin aivan kusessa. Perinnöstä luopuminenkaan ei auttaisi koska minulla on lapsi.
Tarkoitatko omaisuutta, jossa muilla olisi hallintaoikeus? Mitään muuta en keksi, mikset voisi realisoida? Sitäpaitsi ei kai hallintaoikeus muilla estä sinua perintöä myymästä? Menee toki pilkkahintaan, mutta saisit varmaan sillä ne verot maksettua. Meinaan uusi ostaja saa sen hallintaoikeudenhaltijan riesakseen, eli se laskee hintaa tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsikin voi varmasti luopua perinnöstä, jos sen tekee edunvalvoja etkä sinä lapsen puolesta. Ja isäsi ei voi sanella lakiosasta, mikä osuus perintöä on sinun ja mikä jonkun toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku järki tässäkin pitäisi olla. Miten voi olla mahdollista, että pitää maksaa veroa jostain omaisuudesta, jota ei oikeasti ole edes saanut (joku realisoimaton mökki jossain korvessa, jota ei voi edes myydä)? Tai ettei perinnönsaajan omaa varallisuutta/tuloja oteta millään lailla huomioon? Helppo se on järjestellä asiat mahdollisimman edullisesti, jos jo ennestään on hyvä taloudellinen tilanne, mutta ne, jotka perintöä eniten tarvitsisivat joutuvat velkoihin ja vaikeuksiin. Kummasti nämä perintö- ja varallisuusverot ovat aina tasaveroja, vaikka oikeudenmukaista olisi, että nekin olisivat progressiivisia.
Ei perintövero ole tasavero. Ja sen mökin voi ja pitää arvottaa sen käypään arvoon perintöveroilmoituksessa.
Kyllä se on tasavero, esim. 100 000 euron verosta menee sama prosentti oli perinnönsaajan tulot/omaisuus sitten nolla tai miljoona. Eikä pointti ole se, miten sen mökin arvon laittaa perintöveroilmoitukseen, vaan se, että siitä pitää maksaa veroja vaikka euroakaan ei tulisi tilille seuraavaan 20 vuoteen.
Selvitä nyt hyvä ihminen mitä tarkoittaa nettomaksaja, sinä tuskin sellainen olet.