Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nasolin -nenäsumutteesta!

17.03.2006 |

Eli oletteko odottajat käyttänyt kuinka huolettomasti sitä? Tän nuhan kans kai pärjäis ilmankin, mut kohta kun alkaa kevätallergia, niin silloin se olis todella tarpeen. Siinä käyttö-ohjeessa kun lukee ettei tiedetä menekö niitä ainita istukkaan, mutta se on epätodennäköistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin ihan pahimpaan flunssaan/nuhaan kun tuntui etten saa henkeä ilman sitä. Lääkäriltä kysyin ja sain tähän luvan, ei pitäisi olla haittaa vauvalle.

Nasoliahan ei voi käyttää pitkään yhtäjaksoisesti oliko viikon vai miten eli jos aiot allergiaan käyttää, pitää jokin muu vaihtoehto olla sitten pian tilalle.

Vierailija
2/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais olla 10 pv saa käyttää yhtäjaksoisesti, täytyy sit kyselä et paljonko pitää pitää välipäiviä et saa taas käyttää sen 10 pv.. ihana loppuodotus tulossa... kiitos sulle vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yhtäjaksoisesti useita viikkojakin kun hormonit turvottavat minulla nenän limakalvot täysin tukkoon. Sitten kun vielä nielu täytyy limasta niin herään järjettömään paniikkiin, kun ei henki kulje enää mistään rööristä. Olen siis käyttänyt Nasolinia kolmen raskauden loppupuolella pitkiä aikoja ja synnyttänyt kolme tervettä lasta.

Vierailija
4/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolettomasti. Otrivinia käytän itse. Sen pakkausselosteessa ei anneta lupaa käyttää raskauden aikana, mutta tarkastin tetralogisesta tietopalvelusta ja myös sitä saa käyttää etenkin juuri ohjetta noudattaen. Otrivinia käytetään kuulema myös paljon allergisen nuhan hoitoon raskauden aikana, joten pitemmästäkään käytöstä ei pitäisi olla haittaa. Nasolinissa ja Otrivinissa on sama vaikuttava aina, Otrivinissa sitä vain on enemmän.

Vierailija
5/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasolin ja Otrivin-suihkeita voi käyttää pakkauksen ohjeen mukaan tilapäisesti myös raskauden aikana. Mutta yleensä se 7-10 päivää on maksimi yhtäjaksoiselle käytölle. Jos käyttää pitkään yhtäjaksoisesti, niin tekee helposti vastakkaisen vaikutuksen. Eli pitkään käytettynä kuivattaa nenän limakalvoa liiaksikin ja sekin tekee nenään tukkoisen tunteen. Allergiseen nuhaan käytetään monesti kortisonisuihkeita, joita voi turvallisesti käyttää pitempäänkin. Kannattaa kysyä lääkäriltä sopivaa vaihtoehtoa raskaudenaikaiseen käyttöön.

Vierailija
6/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista kysäsin niin mitään sumutteita ei suositella raskauden aikana. mä käytän ihan sitä erisanin kostuttavaa suihketta joka on samaa kun vauvoille tarjottava keittosuolatippa mut sumute muodossa,hyvin piti flunssan aikana nekuna auki,allergiasta ite kyllä menisin lääkärin kanssa juttelee..

Vierailija
7/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla nuhaan myös apteekista saatavaa sarvikuonokannua jolla nenää huuhdellaan haalealla vedellä.Toisesta sieraimesta sisään ja toisesta ulos.Ei mene kurkkuun eikä tunnu pahalta.Auttaa heti ja voi tehdä useamminkin päivässä,eikä tarvii miettiä ainakaan vaikuttaako lapseen.Ja ite myös siitepölyallergiasta kärsivänä voin sanoa et loistoapu allergia-aikaan.Suosittelen kokeilemaan =)

Vierailija
8/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri kielsi nasolinin käytön kokonaan kun antibioottireseptiä saadessani asiasta kysäisin alkuviikosta.

Vierailija
9/9 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei nenäsumutteita raskauden aikana. Kuitenkin kun nenä oli AIVAN tukossa niin sain luvan laittaa toiseen sieraimeen pari kertaa päivässä. Ei siis molempiin samaan aikaan. Terve poika syntyi.