Mies musertaa itsetuntoni vitsailemalla painostani
Mies kritisoi jatkuvasti painoani. Tavatessamme 5 vuotta sitten painoin 57kg (pituus 166) ja nyt 77kg. Painoa on kertynyt siis 20kg seurustelumme aikana ja itsekin toivoisin pudottavani kiloja, mutta koen sen olevan vaikeaa tällä hetkellä eikä miehen läskivitsailut todellakaan tsemppaa. Seurustelumme alussa hän kehui kavereilleen minun alhaista painoa ääneen eli ilmeisen tärkeä asia hänelle. Uskon että häntä harmittaa painoni kertyminen, mutta hänen sanansa loukkaavat. Onko minulla oikeutta loukkaantua vai onko hänellä oikeutta puhua minulle tähän sävyyn?
Kesällä hän tokaisi että "pelastusrengasta et tarvitse tänä kesänä koska sinulla on jo sellainen omasta takaa" ja nauroi. Tämän sanoi vanhempieni kuullen kun olimme uimassa, minua hävetti. On myös tokaissut että "näytit paljon kauniimmalta ollessasi laiha, kasvosi ovat nyt lihavana rumat, nyt sinulle ei ainakaan tule kylmä vaikka on pakkasta, et todellakaan ole mikään mallityttö" ym. Ja nämä tulevat tilateissa joissa ei edes puhuta painostani.
Vuosi sitten sain lapsen mutta sitä en käytä tekosyynä, painoa kyllä oli alkanut kertymään jo ennen raskautta. Harmittaa kun lapsen myötä olen itse alkanut rakastamaan kehoani eri tavalla (imetys, synnytys, lapsen ihokontakti) niin nyt sitten mies yrittää koko ajan saada minut vihaamaan vartaloni. Koen jopa että siinä vaiheessa jos olen ne 20 kiloa laihduttanut en todellakaan jaksa tuollaista "tsemppaavaa" miestä enää katsella. Hänen sanat loukkaavat vaikka yritän jättää ne omaan arvoonsa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoi eilen, että "Päivä meni pilalle heti aamulla kun katsoi tota mursua silmiin" ja vähän myöhemmin, "Kärrätkää nyt joku toi akka pois mun silmistä." Mun itsetunto kestää aika paljon, mut ei sitä, et sanoi noi meidän 15v pojalle. Se puhu kuitenkin sen äidistä.
Siis onko tuo oikeasti sun PUOLISO, eikä joku koulukiusaaja nuoruudestasi? Mitä ihmettä te teette yhdessä?
Miksi ihmeessä et anna samalla mitalla takaisin? Tuskin se mieskään mikään komistus on läskiensä kanssa...