Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies musertaa itsetuntoni vitsailemalla painostani

Sad
05.02.2017 |

Mies kritisoi jatkuvasti painoani. Tavatessamme 5 vuotta sitten painoin 57kg (pituus 166) ja nyt 77kg. Painoa on kertynyt siis 20kg seurustelumme aikana ja itsekin toivoisin pudottavani kiloja, mutta koen sen olevan vaikeaa tällä hetkellä eikä miehen läskivitsailut todellakaan tsemppaa. Seurustelumme alussa hän kehui kavereilleen minun alhaista painoa ääneen eli ilmeisen tärkeä asia hänelle. Uskon että häntä harmittaa painoni kertyminen, mutta hänen sanansa loukkaavat. Onko minulla oikeutta loukkaantua vai onko hänellä oikeutta puhua minulle tähän sävyyn?

Kesällä hän tokaisi että "pelastusrengasta et tarvitse tänä kesänä koska sinulla on jo sellainen omasta takaa" ja nauroi. Tämän sanoi vanhempieni kuullen kun olimme uimassa, minua hävetti. On myös tokaissut että "näytit paljon kauniimmalta ollessasi laiha, kasvosi ovat nyt lihavana rumat, nyt sinulle ei ainakaan tule kylmä vaikka on pakkasta, et todellakaan ole mikään mallityttö" ym. Ja nämä tulevat tilateissa joissa ei edes puhuta painostani.

Vuosi sitten sain lapsen mutta sitä en käytä tekosyynä, painoa kyllä oli alkanut kertymään jo ennen raskautta. Harmittaa kun lapsen myötä olen itse alkanut rakastamaan kehoani eri tavalla (imetys, synnytys, lapsen ihokontakti) niin nyt sitten mies yrittää koko ajan saada minut vihaamaan vartaloni. Koen jopa että siinä vaiheessa jos olen ne 20 kiloa laihduttanut en todellakaan jaksa tuollaista "tsemppaavaa" miestä enää katsella. Hänen sanat loukkaavat vaikka yritän jättää ne omaan arvoonsa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää lähtemästä lenkille iltaisin ja päivisin? Lapsi vaunuihin / rattaisiin ja ulos liikkumaan. Vaunut / rattaat tuo oman vastuksensa lenkkiin ja varsinkin ylämäki tuo loistavaa pakaratreeniä. Ja muistaa vaan pienemmät annoskoot ruokailussa ja kattoo mitä suuhunsa lappaa. Tai hanki salikortti. Saisit omaa aikaa kun hankit itsellesi liikunnallisen harrastuksen. Mies jää kotio lapsen kanssa siksi aikaa. Näin pääsisit näpäyttämään äijääsi kunnolla ;)

Vierailija
22/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä hälytyskellot soisi, jos tutustumisvaiheessa toistuvasti korostetaan hoikkuutta ja sen merkitystä. Siinä pitää miettiä, onko todella valmis sitoutumaan siihen, ettei kiloja tule vuosien, raskauksien tai mahdollisen sairaudenkaan myötä. Tai vaikka ei tulisikaan, niin onko oikeasti valmis ottamaan kumppanin jonka rakkaus on tuolla tavalla painoindeksiin sidottu. Mä tunnen itseni ja vastaus olisi molempiin ollut ei. En mä halua lihoa, mutta painonhallinta on aina ollut mulle haastavaa, eikä olisi ollut mitään järkeä perustaa perhettä miehen kanssa jolle se on ehdoton deal breaker.

Tosin mulla on vähän päinvastainen ongelma. Mua haittaa oma painonnousu ahdistukseen asti, mutta miestä se ei kiinnosta, ja laihdutuksen tukemisen sijaan tuo kärrää kaupasta karkkia ja ruinaa tilaamaan pizzaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kävin lenkillä heti aamusta rattaiden kanssa ja aion ottaa tavaksi. Tiedostan kyllä että minun on tiputettava kiloja jo terveydenkin vuoksi. Silti miehen kommentit ovat mielestäni asiattomia, niin kuin joku tuossa ylempänä sanoikin niin läskit voi laihduttaa pois mutta kusipää luonnetta ei..

Mies on siis myös itse lihonut noin 15kg seurustelun aikana, on ylipainoisempi kuin minä. En kuitenkaan koe asialliseksi pilkata häntä kiloistaan. Ehkä tosiaan täytyy alkaa antamaan takaisin samalla mitalla, tuntuu vaan kovin lapselliselta että kaksi 30-v ihmistä haukkuu toisiaan läskeiksi tarkoituksenaan loukata.

Vierailija
24/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Kävin lenkillä heti aamusta rattaiden kanssa ja aion ottaa tavaksi. Tiedostan kyllä että minun on tiputettava kiloja jo terveydenkin vuoksi. Silti miehen kommentit ovat mielestäni asiattomia, niin kuin joku tuossa ylempänä sanoikin niin läskit voi laihduttaa pois mutta kusipää luonnetta ei..

Mies on siis myös itse lihonut noin 15kg seurustelun aikana, on ylipainoisempi kuin minä. En kuitenkaan koe asialliseksi pilkata häntä kiloistaan. Ehkä tosiaan täytyy alkaa antamaan takaisin samalla mitalla, tuntuu vaan kovin lapselliselta että kaksi 30-v ihmistä haukkuu toisiaan läskeiksi tarkoituksenaan loukata.

Tämän kirjoitti siis AP

Vierailija
25/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta tai jätä se. Mikä tässä on epäselvää?

Kumpa elämä olisikin noin mustavalkoista. Jos päätään että laihdutan niin silti mieleeni jää kummittelemaan että tuo mies halveksi minua painoni noustessa. Kyseinen mies kyllä keksi kristisoitavaa myös silloin kun olin laiha. "Sun huulet näyttäisi paksummilta jos hampaita siirrettäisiin rautojen avulla eteenpäin". "Kasvata pitkä tukka niin näytät vielä kauniimmilta".

Ja jos jätän hänet tämän takia tuntuu sekin hölmöltä. Hänessä on kuitenkin paljon muita hyviä puolia joita arvostan.

Olisipa kolmas vaihtoehto; mies rakastaa minua ehdoitta, lihavana tai laihana. Tähän en tosin itse voi vaikuttaa.

AP

Vierailija
26/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potki se pihalle, ap. Kakaramies ei selkeästi kunnioita sinua tippaakaan eikä rakasta. Rakastava ei puhu niin kuin miehesi.

Vierailija
27/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, miksi alistut tuollaiseen. Puolisoa täytyy kunnioittaa. Mies ei selvästi kunnioita sinua, ja hänen julman, typerän ja ilkeän käyttäytymisensä vuoksi et itsekään enää voi kunnioittaa häntä. Näen teillä hyvin onnettoman tulevaisuuden. Haukkumisen syy on sivuseikka.

Nyt pidä rajasi! Aina jos mies alistaa tai nimittelee, reagoi voimakkaasti. Kerro esimerkiksi, että sinulle ei puhuta noin ja kysy, miksi mies haluaa loukata sinua. Naurettavaa olisi ryhtyä haukkumaan takaisin, mutta näytä, että puheet satuttavat sinua ja ettet hyväksy moista käytöstä. Sen pitäisi toimia, jos mies ei ole persoonallisuushäiriöinen.

Vierailija
28/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jatkaisi tuollaisen kanssa, varsinkin jos kokee oikeudekseen arvostella toista samasta viasta joka on itselläkin. Mies on sokea omille vioilleen ja haluaa vain latistaa. Yök. Ei painaisi mahdolliset muut hyvät puolet enää tuossa tilanteessa.

Vierailija
29/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti naiset on henkisesti heikkoja. :'D

Mieshän tuossa on henkisesti heikko, kun pikkukakaran lailla aukoo päätään ja lällättelee.

Tuossa virkkeessä ei ole mitään järkeä. 

Vierailija
30/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä painan 58 kiloo ja oon 158 pitkä. Maksaisin mitä vain, kun saisin kerättyä vähän painoa, enkä olisi tälläinen. Toivoisin olevani pyöreä ja saavani rintani takaisin. Olin joskus oikein kurvikas, nyt neljä lasta ja paino laskenut aina nopeasti. Tissit on tyhjät pussit ja muutoin olen kuin luuta ja nahkaa. Voi kun olisin naisellisen pyöreä ja sillai kivasti pyöreä, kuin jotkut on. Inhottaa olla tälläinen luikku.

Onko tää vitsi? En ymmärrä miten noilla mitoilla kukaan voi olla pelkkää luuta ja nahkaa? Itse olen 173cm pitkä ja painan viisi kiloa vähemmän kun sinä mutta en silti koe olevani luikku. Monen mielestä olen normaali ja suurimman osan mielestä hoikka.

Vierailija
31/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon pituisella naisella 20kg lihominen on jo terveysriski. Ehkä mies on huolissaan terveydestään, muttei osaa ottaa asiaa esiin oikealla tavalla ja siksi naljailee. Tuollainen kommentointii on kuitenkin ikävää, joten olisi parasta että puhut miehesi kanssa avoimesti, miksi hän niin tekee.

Vierailija
32/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoi eilen, että "Päivä meni pilalle heti aamulla kun katsoi tota mursua silmiin" ja vähän myöhemmin, "Kärrätkää nyt joku toi akka pois mun silmistä." Mun itsetunto kestää aika paljon, mut ei sitä, et sanoi noi meidän 15v pojalle. Se puhu kuitenkin sen äidistä.

Ja mun painosta, joo on ylipainoa niin kuin miehelläkin. Saatan näyttää hylkeeltä, mutta en mursulta.

Tsemppiä ap. Ei meidän tarvii kuunnella tollasta paskaa. Mä en viel tiedä mitä teen, toi meni niin yli. Etenkään mun lasten ei tarvii kuunnella tollasta ja pahimmassa tapauksessa viedä oppinsa mukanaan joskus omiin parisuhteisiin.

Vierailija
33/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa junttia porukkaa, itselleni ainakin ensimmäinen ajatus aloituksesta oli, että eihän tuollainen lyttääminen ole mistään kotoisin missään asiassa.

Vierailija
34/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot puolisot teillä :D

Vierailija
35/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon pituisella naisella 20kg lihominen on jo terveysriski. Ehkä mies on huolissaan terveydestään, muttei osaa ottaa asiaa esiin oikealla tavalla ja siksi naljailee. Tuollainen kommentointii on kuitenkin ikävää, joten olisi parasta että puhut miehesi kanssa avoimesti, miksi hän niin tekee.

Tupakka, alkoholi, vähäinen liikunta, hiusten värjäys ja liukkailla kulkeminenkin on terveysriski. Samoin jatkuvan vittuilun kuunteleminen, joka aiheuttaa pahoja ongelmia psyykkeelle. Eli mikä tässä oli nyt pointti? 

Ap, mikään ei oikeuta sun miestä tollaseen nälvimiseen. Tee se sille selväksi.

Vierailija
36/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt hyvä ihminen kävelemään,ei se sua rakasta. Ihan turha itseään lohduttaa miehen hyvillä puolilla (mitä ne sitten ovatkaan,vaikea kuvitella) jos huonot on tuota luokkaa. Voit laihtua mutta ikä tuo muita väistämättömiä muutoksia. Sitten vitsailua alkaa tulla rypyistä ja muusta. Seksi tuntuu varmaan tosi mukavalta kun tiedät mitä se ajattelee vartalostasi. Mitä järkeä tuossa on?

Vierailija
37/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono selitys tuo, ettei osaa ottaa asiaa esille oikealla tavalla. Kyse kuitenkin aikuisesta ihmisestä, ei juuri puhumaan opettelevasta taaperosta.

Vierailija
38/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas on ilkeä mies. Ottaisin asian vakavan keskustelun alle, ei tuo ole toisen ihmisen kunnioittamista ja / tai arvostamista. Jo se että asia mietityttää sinua, on hyvä syy keskustelulle.

Tottakai mies on pettynyt ja saakin olla kun nätti hoikka nainen on muuttunut läskiksi. Ei se ole miehen kunnioittamista että antaa itsensä lösähtää noin.

Tällainen mies olisi varmasti pettynyt vaimonsa raskauden ja äitiyden myötä muuttuneeseen kroppaan, ilman mitään läskejäkin.

Ei ap:n miehen hiukset olisi yhtään harvenemassa? Noin ikävälle ihmiselle kommentoisin siitä jotain vaikka mitään ei olisi lähtenytkään. "Ihan kun sun päänahka näkyisi päälaelta/takaraivolta enemmän kuin ennen vai onko se vaan tämä kirkas valo? Onko sun hiusraja noussut, otsa näyttää korkeammalta kuin ennen. "

Vierailija
39/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole keskustellut asiasta miehesi kanssa vaan tulet tänne valittamaan?

Vierailija
40/42 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että sinun painava itsetuntosi musertaa miehen avink avink

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän