Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä arvelet masennuksesi johtuvan?

Vierailija
05.02.2017 |

Itse olen aina ollut masentuneisuuteen taipuvainen. Syyksi arvelen lapsena koetun välinpitämättömyyden ja vähättelyn. "Oikeaan" masennukseen sairastuin kuitenkin vasta sen jälkeen kun minut raiskattiin. Tapahtumasta on nyt viisi vuotta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämästä. En jaksa kohta enää.

Vierailija
2/20 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen puute masentaa T.Kiltti mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on terve reaktio tähän sairaaseen yhteiskuntaan ja elämänmenoon. Nih.

Vierailija
4/20 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kokemani vähättely, mitätöinti, turvattomuus ja arvottomuuden kokemus ovat minullakin taustalla (ja nämä kokemukset puolestaan juontavat lapsuudenperheeni mielenterveys- ja alkoholiongelmiin).Ja vaikka diagnoosin sain ensimmäisen kerran vasta 23-vuotiaana, muistan kyllä oireelleeni jo lapsena ja etenkin nuorena. Ja kuten ap:lläkin, yksittäiset masennuskaudet ovat välillä saaneet alkunsa jostain ikävästä/traumaattisesta tapahtumasta myöhemmän elämän varrella, vaikka en toki ole mitään raiskauksen veroista joutunut kokemaan. Voimia ap:lle!

Vierailija
5/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuudesta, kivuista, em aiheuttamasta uupumuksesta ja läheisyyden puutteesta. Rahahuolistakin vähän.

Tuossa ne tärkeimmät. En ole masentuvaa tyyppiä mutta 20-30 vuotta edellistä on saanut minutkin luovuttamaan.

Vierailija
6/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kokemukset, joiden seurauksena en vieläkään osaa pitää puoliani ja tehdä päätöksiä, myös osaltaan perintötekijät vaikuttavat.

Vierailija
7/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen yllättävä kuolema aiheutti syvemmän romahduksen.

Vierailija
8/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleni reagoi valon ja pimeän vaihteluu. Keväällä alkaa aina tämä masis. Iän myötä alkanut havaita yhteyden. Minä löydän avun siitä että syön vitamiineja ja opettelen juoksua. Juoksu vapauttaa hormoneita jotka puhdistaa kehoa stressihormoneista, näin olen järkeillyt kun olen huomannut että avun liikunnasta saan. Ja kyllä, talvella en liiku hirveästi, pitäisi varmasti enemmän yrittää.

Vierailija
9/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys, rumuus, rakkauden puute, se, että en ole koskaan seurustellut, tissittömyys. N28

Vierailija
10/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipuvainen olen ollut masennukselle mutta nyt se on pahentunut koska onnettomuuden seurauksena menetin työkykyni. Tämä aiheuttaa myös rahahuolia.

Vierailija
11/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko kuolinpäivääni, jonka sain eräänlaisena ilmestyksenä 10-vuotiaana. Olen nykyään keski-ikäinen ja kuolinikäni t. -päiväni jo ylittänyt - siltikin jälkipyykki on aikamoinen.

Vierailija
12/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko kuolinpäivääni, jonka sain eräänlaisena ilmestyksenä 10-vuotiaana. Olen nykyään keski-ikäinen ja kuolinikäni t. -päiväni jo ylittänyt - siltikin jälkipyykki on aikamoinen.

Voisitko kertoa enemmän, kuulostaa mielenkiintoiselta?

Vierailija
13/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena kokemani vähättely, mitätöinti, turvattomuus ja arvottomuuden kokemus ovat minullakin taustalla (ja nämä kokemukset puolestaan juontavat lapsuudenperheeni mielenterveys- ja alkoholiongelmiin).Ja vaikka diagnoosin sain ensimmäisen kerran vasta 23-vuotiaana, muistan kyllä oireelleeni jo lapsena ja etenkin nuorena. Ja kuten ap:lläkin, yksittäiset masennuskaudet ovat välillä saaneet alkunsa jostain ikävästä/traumaattisesta tapahtumasta myöhemmän elämän varrella, vaikka en toki ole mitään raiskauksen veroista joutunut kokemaan. Voimia ap:lle!

Jotain tällaista ja siihen fyysistä sairastelua niin kierre onkin valmis.

Vierailija
14/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaamisesta

Vierailija
15/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ole ihan tarpeeksi hyvä suhteessa siihen, mitä pitäisi. Ja mulla ei ole varaa lääkitä itseäni, koska ne lääkkeet tyhmentää entisestään ja tarvin todellakin kaiken sen vähäisenälyn, jota mulla on.

Vierailija
16/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyydestä. On aika syrjivää kun ei yrityksistä huolimatta saa työpaikkaa. Olen varmaan ikuisesti vihainen siitä suomalaisille ja teen kaikkeni, ettei muillakaan menisi sen paremmin. 

Vierailija
17/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta/autoimmuunitulehdus/vehnä.

Vierailija
18/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi -> kohonneet kortisoliarvot (glukokortikoidit) -> sympaattisen hermoston yliaktiivisuus -> uni-  ja muistihäiriöt-> telomeerien lyhentyminen -> kehon degeneraatio -> geenien aktivaatio/inaktivaatio -> Masennus.

Masennus paranee yleensä spontaanisti muutamassa kuukaudessa hyvällä tuella tai terapialla. Osa jää masentuneeksi ja he ovat niitä, jotka tarvitsevat eniten tukea. Yhteiskuntaa pitäisi muuttaa yhteisöllisempään, ihmisyys huomioivaan suuntaan. Nyt elämme yksilökeskeisessä, uusliberalistisessa yhteiskunnassa, jossa pärjää vain toisia ihmisiä hyväksikäyttämällä. Tämä palvelee eliittiä.

Ihmisillä on kahta tyyppiä stressiin liitetyissä geeneissä: osalla geenit aktivoituvat yhdestä stressaavasta elämäntapahtumasta, osalla vaaditaan useampi stressori.

Vierailija
19/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivokemiasta

Vierailija
20/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan ole ihan tarpeeksi hyvä suhteessa siihen, mitä pitäisi. Ja mulla ei ole varaa lääkitä itseäni, koska ne lääkkeet tyhmentää entisestään ja tarvin todellakin kaiken sen vähäisenälyn, jota mulla on.

Mitä tarkoitat sillä, että lääkkeet tyhmentävät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme