Miksi uskovaiselle ei ole ongelma lasten pakkoliittäminen kirkkoon ja vuosien aivopesu mutta 15-vuotias vuoden homo on lapsiasiavaltuutetun asia?
Uskovaisen logiikkaa ei pysty ilman pyhää henkeä tajuamaan.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ei kuulu kirkkoon enkä myöskään hyväksy mitään homobakkanaaleja lapsille. Erosin itse kirkosta 2-kymppisenä, mutta silti koen uskovani Jumalaan. On meitä loogisiakin.
Mitä pitäisi tehdä nuorille, jotka harrastavat seksiä 15-vuotiaana tai nuorempina? Voiko kertoa olevansa homo ilman että olisi harrastanut seksiä koskaan?
Sitä olen tässä kohta 50 vuotta ihmetellyt. Itse en asiaa ymmärrä kun en ole koskaan kuulunut kirkkoon eikä kuulu lapsikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ei kuulu kirkkoon enkä myöskään hyväksy mitään homobakkanaaleja lapsille. Erosin itse kirkosta 2-kymppisenä, mutta silti koen uskovani Jumalaan. On meitä loogisiakin.
Mitä pitäisi tehdä nuorille, jotka harrastavat seksiä 15-vuotiaana tai nuorempina? Voiko kertoa olevansa homo ilman että olisi harrastanut seksiä koskaan?
Voitko kertoa olevasi hetero ilman että olisit harrastanut seksiä koskaan?
Olet idiootti. Ei se seksuaalinen suuntautuminen nimestään huolimatta kerro että tarvitsee seksiä harrastaa tietääkseen mihin on suuntautunut. Jos ei selkeästi tytöt kiinnosta ja pojat kiinnostaa niin on homo.
Tuolla sun periaatteella sun on pakko olla naisena nuollut toisen pimpsaa ja pannut miestä että voit olla ihan varma että olet hetero. Pitäähän se bi ja homous sulkea pois laskuista kokeilemalla.
Mitään niin kaksinaismoralistista tässä maailmassa ei ole kun uskovainen
Olen uskovainen ja en pakota lapsiani uskomaan. Ei se pakottaminen lapsiani tule pelastamaan. Uskon pitää lähteä omasta sydämestä.
Palstan raivoavat uskovaiset, voisitteko vastata?
Onko loogista kokea uskovansa Jumalaan?
Onko sulla muutenkin vaikeuksia eritellä täysin toisistaan eroavia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Onko loogista kokea uskovansa Jumalaan?
Kyse ei ole uskosta vaan lapsen pakkoliittämisestä kirkkoon ja vuosien mittaisesta uskonnon pakkosyöttämisestä.
Jos tämä tuottaa vaikeuksia, niin ajattele asiaa näin:
Lapsi liitetään kommunistiseen/fasistiseen puolueeseen lapsena ja koko hänen lapsuutensa aikuisuuteen saakka syötetään puolueen ideologiaa. Kuinka paljon luulet, että tällainen ihminen ajattelee asiaa omilla aivoillaan kaiken aivopesun jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla muutenkin vaikeuksia eritellä täysin toisistaan eroavia asioita?
Onko sulla vaikeuksia perustella heittojasi?
Sulle ei oo sitten ongelma 15-vuotias vuoden lesbokaan.
Lapsi mikä lapsi kirjoitti:
Sulle ei oo sitten ongelma 15-vuotias vuoden lesbokaan.
Voisitko vastata ketjun kysymykseen?
Uskovilla ei ole mitään pakkoa liittää lastaan seurakunnan jäseneksi. Missä väitetään että olisi? Kerrohan rakas ystäväiseni.
Vierailija kirjoitti:
Uskovilla ei ole mitään pakkoa liittää lastaan seurakunnan jäseneksi. Missä väitetään että olisi? Kerrohan rakas ystäväiseni.
Se on pakko niin kauan kunnes lapsi itse antaa siihen suostumuksensa, mieluiten täysi-ikäisenä. Ymmärrätkö?
No esim. helluntailaiset ei liitä lapsia kirkkoon kun lapsi syntyy. Lasta ei myöskään kasteta väkisin kuten luterilaiset tekevät vaan lapsi siunataan, isona voi sitten ottaa kasteen halutessaan ja liittyä seurakuntaan.
uskovaisten ei pidäkään kuulua nykyään kirkkoon koska kirkko on perserappiolla
http://www.karjalainen.fi/media/k2/items/cache/60a8c99346bafc400b89863d…
homous on suurin synti
Mielestäni tuon tittelin antaminen lapselle oli todella törkeä veto. On varmasti myös aikuisia jotka olisivat tittelin ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuon tittelin antaminen lapselle oli todella törkeä veto. On varmasti myös aikuisia jotka olisivat tittelin ansainneet.
Koita hyvä ihminen pysyä aiheessa.
pappismies kirjoitti:
uskovaisten ei pidäkään kuulua nykyään kirkkoon koska kirkko on perserappiolla
http://www.karjalainen.fi/media/k2/items/cache/60a8c99346bafc400b89863d…
homous on suurin synti
Suurin synti. On teillä kumma jumala, kun suurin synti on homous. Ihan mikä tahansa maailmassa on siis vähemmän kauheaa kuin homous. Uskovainen näytti taas, miten kieroon uskovainen kasvaa.
Minusta tämä rinnastus ontuu hieman siinä, että kirkkoon kuuluminen on paljossa osa suomalaista kulttuuria. - Sanotaanko vaikka palkkaan kuuluvat sunnuntai ja pyhäpäivälisät on työnantaja velvollinen maksamaan työntekijän uskonnosta riippumatta.
Mutta sen sijaan 15 -vuotiaan nostaminen "vuoden homoksi" on ongelmalline siksi, että kaikilla nuorilla ei ole seksuaalinen identiteetti tuolloin täysin rakentunut, vaan murrosikä puskee päälle hyvääs ja pahassa. Ja ei liene sattumaa sekään miksi ns, seksin suojaikärajana on asetettu 16 vuotta.
Suojaikärajan tarkoituksena on pyrkiä vaikuttamaan siihen, ettei aikuinen tai alle 16- vuotiasta selkeästi vanhempi toinen nuori ryhtyisi seksuaaliseen tekoon (esimerkiksi seksuaaliset ehdotukset, hyväilyseksi, suuseksi) tai olisi yhdynnässä alle 16- vuotiaan kanssa. Alle 16- vuotiaan katsotaan olevan vielä seksuaalisessa kehityksessään keskeneräinen ja erityisen suojelun tarpeessa.
Jos nyt "vuoden homoksi" valitaan joku 15 -vuotias, niin annammeko samalla mallin, että tuon ikäisen tulisi olla ehdottoman varma omasta seksualisuudestaan.