Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyys on romahtanut: "Tätä vauhtia viimeinen suomalainen syntyy vuonna 2067"

Vierailija
05.02.2017 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702052200065464_uu.shtml

Jos syntyvyys putoaa nykyistä vauhtia, niin 50 vuoden päästä saavutetaan syntyvyydessä nollapiste. Te vapaaehtoisesti lapsettomat: tajuatteko, että olette ajamassa toiminnallanne suomalaiset sukupuuttoon?

Alkakaa jo ottaa vastuuta elämästänne ja yhteisestä yhteiskunnasta ja tehkää jo niitä lapsia!

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nykyään opiskelijoilla on monien kymppitonnien lainat kun vihdoinkin lopettavat kouluttautumisen ja ovat töissä siinä 23v ikasena. Miten siihen sitten lasta kun pitäisi säästää asuntoa varten johon ei saa enää vero alennusta?

Yhteiskunta tekee kaikkensa ettei niitä lapsia tehdä 

ai nykyään opintolainaa enemmän, uskallan olla eri mieltä. Tosin kulutusvaatimukset on kasvaneet niin opiskelijat sen vuoksi ottaa velkaa ennen otettiin vain viimeiseen tarpeeseen ja niitä maksettiin takaisin ilman mitään valtion tukea. 

Vierailija
182/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla on kyllä jo lapsia, mutta usein mietin, että kannattiko. Päivähoito on kriisissä, koulu ongelmissa, terveydenhoito kestämättömässä tilassa. Ilmasto lämpenee, Euroopassa on sota, Venäjä on epävakaassa tilassa. Vanhusten hoito on aivan järkyttävässä tilassa. Työelämä polarisoituu ja ihmiset sairastuu uupumukseen. Kannattiko tällaiseen maailmaan tuoda lapsia?

Nyt oikeasti: lakatkaa vetoamasta aina Venäjään. Se sota käydään edelleen Ukrainassa, ei täällä. Sama kuin vinkuisitte että Gazan sota on syy asioihin x ja y. Ai niin, jotkut vinkuvatkin. Uskomatonta...

Venäjä on meidän naapurimaa, jos et satu olemaan tietoinen. Mutta Venäjä ei myöskään tuossa listassa ollut ainoa tekijä. Kyllä musta tuntuu epäreilulta tehdä lapsia tähän maailmaan, jossa päivähoidosta leikataan, koulutuksesta leikataan, terveydenhoidosta leikataan, vanhusten hoidosta vasta leikataankin. Lisää kurjuutta ja sairautta tiedossa. Siihen päälle ympäristön hälyttävä tila ja sitten vielä se Venäjä, niin se nyt on lähinnä viimeinen pisara.

T. Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta sitten tänne tulleet olivat jo seuraavana päivänä suomalaisia, eivät kuole sukupuuttoon.

Kuinka muuten,  jos muutan Intiaan tai Afrikkaan, olenko seuraavana päivänä intialainen tai afrikkalainen. Entä jos lähden nyt Amerikkaan, olen siis  parin vuorokauden kuluttua amerikkalainen. Siistii.

Vierailija
184/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse voisin harkita lisääntymistä esimerkiksi jos "ei niin omistautunut" (mutta silti todella rakastava ja välittävä) vanhemmuus olisi hyväksyttyä. Haluaisin silti säilyttää sitä omaakin elämää, en keskittää aivan kaikkea lasten ehdoilla elämiseen. Esimerkiksi yksi harrastus viikkoon olisi sopiva, en käyttäisi yhtään viikonloppua pelireissuihin, myyjäisiin tai harrastusleireihin, jossa vanhemman panostusta tarvitaan myös. Haluaisin olla niin hyvä vanhempi tavallisissa arkijutuissa mitä vaan voin. Tai se että 20 vuoteen elämässä ei saisi muuttaa mitään ettei "lapset kärsi"..  eli vanhemmuuden arvostelun olisi loputtava jotta voisin toimia äitinä.

Minulla on 3 lasta ja tosiaankaan en ole keskittänyt kaikkea lasten ehdoilla elämiseen. Kuka sinulta sellaista vaatii?

Minulla on parisuhde, työ, kaverit jne. Joskus uppoudun kirjaan pariin koko päiväksi enkä tee yhtikäs miään keneenkään hyväksi :). Lapset ovat älykkäitä, itsenäisiä ja menestyvä koulussa hyvin.

Tottakai lapseni ovat valtavan tärkeitä ja teemme paljon asioita perheenä, mutta mitään ei ole tarvinnut "uhrata"

Vierailija
185/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä tuttavapiiriä kun katselee niin suurin osa niistä kenen ei olisi lainkaan pitänyt tehdä lapsia ovat tehneet useita. Monet fiksut on lapsettomia. Mitä se sanoo tulevaisuuden geenipoolista?

Vierailija
186/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse voisin harkita lisääntymistä esimerkiksi jos "ei niin omistautunut" (mutta silti todella rakastava ja välittävä) vanhemmuus olisi hyväksyttyä. Haluaisin silti säilyttää sitä omaakin elämää, en keskittää aivan kaikkea lasten ehdoilla elämiseen. Esimerkiksi yksi harrastus viikkoon olisi sopiva, en käyttäisi yhtään viikonloppua pelireissuihin, myyjäisiin tai harrastusleireihin, jossa vanhemman panostusta tarvitaan myös. Haluaisin olla niin hyvä vanhempi tavallisissa arkijutuissa mitä vaan voin. Tai se että 20 vuoteen elämässä ei saisi muuttaa mitään ettei "lapset kärsi"..  eli vanhemmuuden arvostelun olisi loputtava jotta voisin toimia äitinä.

Lapsi tulossa ja aion olla juuri tällänen. Kuka estää? Arvostelun voi laittaa toisesta korvasta huumorilla ulos ja ottaa etäisyyttä arvostelijaan jos huumori alkaa loppua. 

Vierailija
187/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turska, .5ipilä, Vanhanen, 0rpo, siinä ovat jo kansamme surmat.

Asuminen maksaa liikaa.

-Viera.-

Vierailija
188/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä tein jo yhden. Enempään ei mun henkiset resurssit riitä. Kasvatan mielummin yhden täysipäisen lempeydellä ja rakkaudella kuin useamman seinähulluna ja loppuun palaneena. Enkä usko, että maailma menettää mitään, vaikka suomalaiset kuolisikin sukupuuttoon.

Jep. Sisko ei tajunnut lopettaa kolmeen ja on ihan sekasin neljän lapsen yksinhuoltajana. 

Vierailija
189/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teet lapsia, jos et pillua saa? Onko kukaan keksinyt tähän mitään ratkaisua? Siittiöiden lahjoittaminen ei ole mikään ratkaisu, koska ei ole mitään takuuta, että joku sen lahjoituksen käyttää.

Vierailija
190/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten teet lapsia, jos et pillua saa? Onko kukaan keksinyt tähän mitään ratkaisua? Siittiöiden lahjoittaminen ei ole mikään ratkaisu, koska ei ole mitään takuuta, että joku sen lahjoituksen käyttää.

Osta babyborn vauva. 

Vierailija
191/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mielenkiintoista matematiikka on käytetty tuon ennustamiseen. Jos syntyvyys laskee 2.5% joka vuosi niin 40 vuodessa syntyvyys on nollassa?

Vierailija
192/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät koko 2000 luvun ovat itse tehneet sellaista politiikkaa että syntyvyys alenee ja sitten päättäjät itse ihmettelee miksi syntyvyys on alhaista. Yksi asia on se että täällä ei enää ihmisillä ole varaa lapsiin, tulot pitää olla hyvät jos meinaa lapsia tehdä tai sitten pitää olla yhteiskunnan tukien varassa jos niitä lapsia meinaa tehdä.

Se että lapsilisiä korotetaan ei ongelmaa ratkaise vaan ongelman ratkaisee se että verotusta kevennetään ja palkkoja nostetaan jotta ihmisillä on varaa.

Yksi merkittävä syy on myös se että nykyisin sinkkuja on paljon enemmän kuin ennen eli jostain syystä ihmiset ei enää pariudu yhtä innokkaasti kuin ennen.

Vierailija
193/193 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Varmaan mielenkiintoista matematiikka on käytetty tuon ennustamiseen. Jos syntyvyys laskee 2.5% joka vuosi niin 40 vuodessa syntyvyys on nollassa?

Tämä :D 

Hyvä vaan että syntyvyys laskee, meillä on vapaus valita tekeekö lapsia vai ei ja monet meistä päättää olla tekemättä lapsia tälläiseen yhteiskuntaan. Välillä tuntuu siltä että nämä alhaisesta syntyvyydestä jankkaajat haluaa poistaa ihmisiltä vapauden valita sen tekeekö lapsia vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme