Sukulaisen neljäsluokkalaisella vielä toppahaalari käytössä
Ja nimenomaan niin, että äitinsä on sen halunnut, eikä lapsi itse. Eikö ne yleensä ole vähän pienemmille tarkoitettu?
Kommentit (45)
Mä käytin 6. luokallakin viel toppahaalaria, ja niin muistaakseni muutama muukin meiän luokalta. Ei ollu mikään ongelma. Tosin tää tapahtu 90-luvulla, jolloin ei ehkä ollu ihan niin tärkeetä vielä et mitä on päällä kuin nykyään. Tai silt ainakin tuntuu, voi olla että katselen nostalgialasien läpi.
Jos tuo sukulaistyttösi on mun lapsen luokkakaveri, niin turhaa huolehdit. On luokkansa suosituimpia tyttöjä, ja riittää paljon kavereita. Ja kyllä, käyttää toppahaalaria koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Asutteko te kaikki maalla tai jossain WT-lähiössä? Ei Helsingin kantakaupungissa kyllä kukaan nelosluokkalainen käytä edes toppahousuja koulussa saati sitten toppahaalaria! Koulumatka on kaikilla lyhyt ja jos joku kauempaa kulkee, lämmin raitiovaunu tuo perille. Ulkoillessaan kyllä lapset ja nuoret osaavat toppavaatteita käyttää mutta koulussa niitä ei todellakaan tarvita.
Eikö siellä Helsingissä ole välitunteja tai ulkoliikuntaa?
On se kumma että lapsenkin pitää olla kylmissään että näyttäisi jo pikkuaikuiselta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttö itse mielellään haalaria pitää ja häntä ei siitä kiusta niin mikäpä siinä.
Eri asia jos äiti on alistanut tyttönsä käyttämään pikkulapsivaatteita.
Meillä esikoinen jättä haalarit eskarivaiheeseen, toppahousuja piti vielä vitosella, ehkä joskus kutosellakin.
Kuopuksella haalarit vaihtuivat toppatakkiin/housuun jo reilusti ennen kouluikää. Toppahousuja hän ei haluaisi pitää ollenkaan enää edes kolmosella - urheiluseuran toppahousut kelpaa kylmällä kelillä just ja just.
Tiedän että marimekko- ja muumimammat sanovat tähän, että kyllä haalari on niin paras ja jne ja että lapsi vaan kuriin yms hurskastelua. Toki näinkin, mutta en näe mitään syytä nöyryyttää lapsiani vauvavaatteilla: haalareilla ja kypärämyssyillä. Enhän itsekään mene töihin tuulipuvussa ja heijastinliuveissä. Kyllä niiden lapselle mieluisten vaatteiden alle saa kalsareita piiloon vinon pinon.
Näytät kyllä tyhmältä kävellessä töihin ilman heijastinliiviä. Tiäkkö nykyään on siistii olla nolo.
Mun ekaluokkalaisen pojan takki ja housut oli yksi päivä pesussa joten poika laittoi siistin toppahaalarin. Heti koulussa kiusattiin :(