Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisen neljäsluokkalaisella vielä toppahaalari käytössä

Vierailija
05.02.2017 |

Ja nimenomaan niin, että äitinsä on sen halunnut, eikä lapsi itse. Eikö ne yleensä ole vähän pienemmille tarkoitettu?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haalareita on eri mallisia. Ei se välttämättä ole liian lapsellisen näköinen. Toisaalta jos lapsi ei itse halua käyttää haalaria, olisihan kaksiosainen myös hyvä vaihtoehto.

Btw, tuttavamamman 8-9v tyttö käyttää esim. loskakelillä kotonaan edelleen kurahousuja (sellaiset korkeat henkselihousut). Enpä ole katsonut aiheelliseksi kauhistua, vaikka ne vähän lapselliselta kai näyttääkin. Mitäpä se minulle kuuluu.

Lasten maailma on aika julma. Vaikka haalarit tai kurahousut olisi äidin mielestä ihan mielettömän kätevät ja käytännölliset lapsen käyttää, niin jos muilla samanikäisillä ei niitä ole, voi herkästi tulla kiusatuksi.

Vierailija
22/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmasluokkalainen tyttö ja kyllä laittaa mielellään 20 asteen pakkasella lämpimän ja kätevän haalarin sekä kypärämyssyn koska se suojaa hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haalareita on eri mallisia. Ei se välttämättä ole liian lapsellisen näköinen. Toisaalta jos lapsi ei itse halua käyttää haalaria, olisihan kaksiosainen myös hyvä vaihtoehto.

Btw, tuttavamamman 8-9v tyttö käyttää esim. loskakelillä kotonaan edelleen kurahousuja (sellaiset korkeat henkselihousut). Enpä ole katsonut aiheelliseksi kauhistua, vaikka ne vähän lapselliselta kai näyttääkin. Mitäpä se minulle kuuluu.

Onkohan meidän tyttö, kun tykkää käyttää henkselikurahousuja ja sadeviittaa sadesäällä. Kurakinttaatkin kädessä. Jostain ihmeen syystä tykkää, kun vaatteet eivät kastu pihalla... Nykyaikana taitaa suurempi ongelma olla lasten ja nuorten patistamisessa pihalle kuin se, että lapsi pitää ulkona olemisesta sateellakin. Samoin käyttää toppahaalareita nyt talvella, pitää niitä itse kätevinä ja lämpiminä.

Osaa myös tilanteen mukaan pukeutua kauniisti, jos tilanne edellyttää.

Vierailija
24/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos se on heistä kätevä niin mitä ihmettä se sua kaivelee? Käyttää aikuiset miehetkin pilkillä haalaria...

No ei se minua kaivele, mutta ajettelin, että onko lapsesta (tyttö) kovin kivaa kulkea haalarissa, kun muilla samanikäisillä ei ole enää haalaria eikä välttämättä edes toppahousuja?

Miksi ihmeessä tuon ikäisellä ei olisi toppahousuja?! Jos sun lapsellasi ei ole näillä pakkasilla, niin on kyllä lasun paikka!

Vierailija
25/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meidän tyttö, kun tykkää käyttää henkselikurahousuja ja sadeviittaa sadesäällä. Kurakinttaatkin kädessä. Jostain ihmeen syystä tykkää, kun vaatteet eivät kastu pihalla... Nykyaikana taitaa suurempi ongelma olla lasten ja nuorten patistamisessa pihalle kuin se, että lapsi pitää ulkona olemisesta sateellakin. Samoin käyttää toppahaalareita nyt talvella, pitää niitä itse kätevinä ja lämpiminä.

Osaa myös tilanteen mukaan pukeutua kauniisti, jos tilanne edellyttää.

Ihailtavan hyvä itsetunto lapsellasi. Kerro kasvatuksesi salaisuus? Ja millä luokalla lapsi siis on, kolmannellako?

Vierailija
26/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljäsluokkalainen poika rakastaa vetäistä nopean toppahaalarin päälleen aina kotomäellä. Ja joskus äidin silmän välttäessä menee sillä kouluunkin

Vierailija
27/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä neljäsluokkalainen poika rakastaa vetäistä nopean toppahaalarin päälleen aina kotomäellä. Ja joskus äidin silmän välttäessä menee sillä kouluunkin

Mistä te löydätte noin isoja haalareita?

Vierailija
28/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja nro 26 osti kirpparilta, joten en joutunut miettimään sen kummemmin mistä sais ostettua. Ja edellinen 140 senttinen tais tulla sukulaisilta myös käytettynä.

Travallella näytti joku vuosi sitten olevan isojakin (samoja kankaita kuin moottoripyörävarusteet). Niitä katselimme, jos olis tarvinnut ostaa. Nykytilannetta en tiedä

Vierailija
29/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Toppahaalarit on ihan jokaikäisen vaate!

Meillä 4 luokkalainen haluaa toppahaalarin. Ulkoilee paljon. Itseasiassa koko sen luokalla on toppahaalarit kun naulakkoa katsoin viime viikolla.

Sitä kun luulee ettei tälläiset asiat ole ongelma niin eipä sekään ihan niin ollut...

Vierailija
30/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysymys ei ole edes sun lapsesta ja sinä kyselet täällä onko noloa. Mitäs jos eläisit ihan omaa elämää ja anna lapsen elää omaansa.

Jos haalarin koko on 160 cm, luulen, ettei se ole oikein passeli taaperoikäisellä.

Ja eihän siitä kauaa ole, kun kaikki piti haalareita, oliko nyt 90-luku kun ne oli suurta muotia naisilla. Miehille talvohaalareita on edelleen.

Ainakin meillä lapset tykkäsivät käyttää haalareita, kun oli tosi helppo pukea ja riisua ja vasta sitten lopetettiin, kun riittävän isoa kokoa ei löytynyt.

Vierailija
31/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö itse mielellään haalaria pitää ja häntä ei siitä kiusta niin mikäpä siinä.

Eri asia jos äiti on alistanut tyttönsä käyttämään pikkulapsivaatteita.

Meillä esikoinen jättä haalarit eskarivaiheeseen, toppahousuja piti vielä vitosella, ehkä joskus kutosellakin.

Kuopuksella haalarit vaihtuivat toppatakkiin/housuun jo reilusti ennen kouluikää. Toppahousuja hän ei haluaisi pitää ollenkaan enää edes kolmosella - urheiluseuran toppahousut kelpaa kylmällä kelillä just ja just.

Tiedän että marimekko- ja muumimammat sanovat tähän, että kyllä haalari on niin paras ja jne ja että lapsi vaan kuriin yms hurskastelua. Toki näinkin, mutta en näe mitään syytä nöyryyttää lapsiani vauvavaatteilla: haalareilla ja kypärämyssyillä. Enhän itsekään mene töihin tuulipuvussa ja heijastinliuveissä. Kyllä niiden lapselle mieluisten vaatteiden alle saa kalsareita piiloon vinon pinon.

Vierailija
32/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 15 v, käyttäisin toppahaalaria jos olisi sopivan kokoinen, mutten koulussa, vaan kotipihalla ja esim. laskettelemassa. Toppahousuja toki käytän. Kuudesluokkalaiseksi asti käytin vapaaehtoisesti toppahaalaria koulussa, vaikka muut välillä pilkkasivat.

Vierailija
33/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40v.  ja tulin tänään toppahaalereissa töihin.

Vierailija
34/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei pidä 11-vuotiaat tytöt edes toppahousuja?

Meillä 15v. tyttö vetäisi tänä aamuna toppahousut jalkaansa housujen päälle ja vaihtoi paksummat villasukat jalkaansa, kun eilen koulumatkalla oli ollut kylmä. Ja asutaan Helsingissä.

Missähän päin ap. mahtaa asua?

Vierailija
35/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasluokkalainen poikani meni juuri tänään toppahaalarissa kouluun. Ei ole malliltaan ym. ihan sen näköinen mitä pikkulasten haalarit. Itse ainakin tykkää, kun on nopea pukea ja on lämmin. En tiedä, onko joku siitä joskus huomautellut, mutta niinhän nuo jotkut huomauttelevat mistä vaan, aina ne jotain keksii. Milloin on vääränlainen kännykkä ja polkupyörä ja ties mitä, kuka niiden rutinasta jaksaa pidemmän päälle piitata.

Vierailija
36/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttö itse mielellään haalaria pitää ja häntä ei siitä kiusta niin mikäpä siinä.

Meillä esikoinen jättä haalarit eskarivaiheeseen, toppahousuja piti vielä vitosella, ehkä joskus kutosellakin.

Kuopuksella haalarit vaihtuivat toppatakkiin/housuun jo reilusti ennen kouluikää. Toppahousuja hän ei haluaisi pitää ollenkaan enää edes kolmosella - urheiluseuran toppahousut kelpaa kylmällä kelillä just ja just.

Tiedän että marimekko- ja muumimammat sanovat tähän, että kyllä haalari on niin paras ja jne ja että lapsi vaan kuriin yms hurskastelua. Toki näinkin, mutta en näe mitään syytä nöyryyttää lapsiani vauvavaatteilla: haalareilla ja kypärämyssyillä. Enhän itsekään mene töihin tuulipuvussa ja heijastinliuveissä. Kyllä niiden lapselle mieluisten vaatteiden alle saa kalsareita piiloon vinon pinon.

Niin, mä taas mieluummin opetan lapselle että ne fiksut talvivaatteet on järkevä valinta. Sen sijaan että laittaa kerroksia mielin määrin alle, on kivempi ettei päälihousut ole jatkuvasti märät tai lumessa.  Miten kypärämyssy liittyy toppahousuihin?

Vierailija
37/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko te kaikki maalla tai jossain WT-lähiössä? Ei Helsingin kantakaupungissa kyllä kukaan nelosluokkalainen käytä edes toppahousuja koulussa saati sitten toppahaalaria! Koulumatka on kaikilla lyhyt ja jos joku kauempaa kulkee, lämmin raitiovaunu tuo perille. Ulkoillessaan kyllä lapset ja nuoret osaavat toppavaatteita käyttää mutta koulussa niitä ei todellakaan tarvita.

Vierailija
38/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 15 v, käyttäisin toppahaalaria jos olisi sopivan kokoinen, mutten koulussa, vaan kotipihalla ja esim. laskettelemassa. Toppahousuja toki käytän. Kuudesluokkalaiseksi asti käytin vapaaehtoisesti toppahaalaria koulussa, vaikka muut välillä pilkkasivat.

Huomautuksena vielä, että olen tyttö

Vierailija
39/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko te kaikki maalla tai jossain WT-lähiössä? Ei Helsingin kantakaupungissa kyllä kukaan nelosluokkalainen käytä edes toppahousuja koulussa saati sitten toppahaalaria! Koulumatka on kaikilla lyhyt ja jos joku kauempaa kulkee, lämmin raitiovaunu tuo perille. Ulkoillessaan kyllä lapset ja nuoret osaavat toppavaatteita käyttää mutta koulussa niitä ei todellakaan tarvita.

Jep, maalla jossa lapset saa edelleen olla lapsia. Tuossa kyläkoulussa vielä 6 luokkalaiset laskee pulkalla,  sinusta varmaan noloa?

Vierailija
40/45 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuitenkin sanot niitä vauvavaatteiksi vaikka omat isot lapsesi eivät niitä käytä. Arvaa miltä meidän muiden lapsista tuntuu kun SINUN kiusaajasi lällättää vauvavaatteesta, vaikka haalari o lapsen itsensä mielestä huippuhieno keksintö. Ihme asennekasvattaja olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän