Laihduttajat: Onko oikeasti totta että RASVAA saa syödä paljon?
Onko siitä jotain haittaa jos syön turkkilaista jogurttia 2dl aamuisin marjojen kanssa? Käytän voita paistamiseen ja syön pähkinöitä välipalalla?
Mitä mun täytyy ottaa huomioon?
Kommentit (47)
Tämä on nyt vähän tylsä vastaus, mutta laihtuminen on kiinni kaloreista. Syö vähäemmän kuin kulutat, niin laihdut. Periaatteessa voit syödä pelkkää sokeria tai pelkkää rasvaa ja silti laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: vain jos vähennät hiilareita. Laihtua voi monella tavalla, sinun täytyy itse valita haluatko karpata vai noudattaa perinteistä kuluta enemmän kuin syöt -menetelmää, johon kuuluu kohtuus kaikessa -ajattelu, eli johon mahtuu hiilareita ja herkkukakkua kohtuudella, mutta johon ei mahdu rasvan yletön syöminen.
Älä nyt jankkaa siitä karppauksesta!
Mikä sinua noin kovasti ärsyttää? Kukaan ei pakota sinua karppaamaan.
Ei saa syödä liikaa. Varo kovia rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Korvaatteko omegat pillereillä vai syöttejä rasvaista kalaa?
Mitä tarkoitat omegan korvaamisella? Omega-6:n korvaamista omega-3:lla? Itse syön joka toinen päivä rasvaista kalaa, ja otan kahdesti viikossa Möllerin kalanmaksaöljyä teelusikallisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy ottaa huomioon se, että rasva on täyttä energiaa. Eli kaloreita kertyy.
Kaloreita saakin kertyä, ei kai kukaan ilman energiaa jaksa.
Ei saa yli kulutuksen kuitenkaan, jos laihtua meinaa. Esim. pähkinöiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos vetelee pelkästään välipalaksi puoli pussillista pähkinöitä, ei ole ihme, jos paino ei alakaan tippua.
Normirasvaista ruokaa syömällä harvemmin on ylensyönnin vaaraa. Pikemminkin päinvastoin, kylläisenä pysyy vähemmällä ruualla.
Kyllä nimenomaan on vaara, että syö liikaa pähkinöitä tai lorauttaa siihen salaatin joukkoon aivan liikaa öljyä. Niin terveellisiä kuin nuo ovatkin, niitä hyvin helposti tulee syötyä liikaa, mikäli asiaa ei tiedosta ja siihen ei lainkaan kiinnitä huomiota.
Ja silloin paino ei sitten laske.
Ylipainoiseksi päätyneellä on usein taipumus liian suuriin annoskokoihin tai liialliseen naposteluun. Siksi annoskokoihin ja syömiseen pitää laihduttaessa opetella kiinnittämään huomiota ja opetella, mikä on normaalia ja mikä on riittävästi.Ylipainoinen on varmasti syönytkin liian suuria annoksia, mutta se ei ole mikään taipumus ihmisellä, vaan johtuu vääränlaisesta ruuasta. Kun syö normaalirasvaista oikeaa ruokaa, keho kyllä kertoo, mikä on tarpeeksi. Jos vain haluaa sitä kehoa kuunnella.
Hei haloo, monella ylipainoisella nimenomaan on ongelmia kylläksyydentunteen tunnistamisessa. Melko turhaa jauhaa "keho kyllä kertoo". Totta kai se kertoo nornaalipainoisille, mutta nyt puhutaan ylipainoisista, joilla tilanne nimenomaan ei ole normaali.
Nimen omaan. Ylipainoisilla luontainen syömisen säätely ei syystä tai toisesta toimi oikein. Sitä pitää opetella ja kaloreiden laskeminen on hyvä tapa opetella siihen mikä on sopivasti.
Se on tavattoman huvittavaa että laihduttajat usein tyrmäävät hyvät ohjeet ja sanovat itse tietävänsä paremmin mitkä tavat heille sopivat. Aika jännää että tiedoistaan huolimatta he ovat ylipainoisia ja heillä on takan tukuttain epäonnistuneita laihdutusyrityksiä.
Karppaajille tai sitä suunnitteleville tiedoksi: jotkut eivät saa laihdutettua jos ruokavaliossa on maitotaloustuotteita. Tämä johtuu siitä että maidossa on paljon maitosokeria ja se voi saada painon jumittamaan.
Toinen vähemmän tunnettu jumittaja on kananmunat. Ihmettelin kun painoni ei tippunut vaikka olin jättänyt maitotuotteet (voita lukuunottamatta) pois. Löysin vastauksen aivan sattumalta kun luin jotain Atkinsin kirjaa, en muista mitä. Siellä kerrottiin että joillekkin eivät kananmunat vain sovi. Olin syönyt joka aamu munakkaan. Jätin munat pois ja aloin laihtumaan. Muuten noudatin vähähiilihydraattista niin, että hiilarin määrä ei saanut olla yli 50 grammaa päivässä.
Korvaatteko omegat pillereillä vai syöttejä rasvaista kalaa?