Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että kun risoo ettei Suomessa pärjää suomenkielellä

Vierailija
05.02.2017 |

Osaan kyllä englantia, mutta äänestän jaloillani jos suomen kielellä ei ole palveluita. Katsoin juuri erään hotellin sivuja, suomea ei ole missään mutta "sen seitsemänkymmentä muuta kieltä kyllä on" ÄRSYTTÄVÄÄ! Ja tämäkin taatusti "only in Finland". En voisi kuvitellakkaan mitään muuta maata missä ei pärjäisi oman maan kielellä. Esimerkiksi isäni ei ymmärrä sanaakaan englantia. ARGH!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko ap kertoa, että mikä tämä hotelli on, jossa ei suomeksi ole mitään palvelua. Kun en usko sitä löytyvän edes Maarianhaminasta.

En kehtaa julkisesti mainita ko. hotellia. Olen itsekin kysymysmerkkinä enkö vain osannut hakea suomen kieltä heidän nettisivuiltaan, mutta ei vaan löytynyt. Varmaan kyllä face to face on suomen kieltä tarjolla. Hah, nyt taas viljelen itse englantia;-)

Koko hotellia ei siis ole olemassakaan. Jos kerrot hotellin nimen, niin etsitään yhdessä.

On kyllä, yksi kunnianloukkaustuomio päällä totuuden puhumisesta, niin ei vaan uskalla:-) mä en oikeesti löytänyt suomen sanaa ko. hotellista. En varmaankaan osannut vain etsiä?

Vierailija
22/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä suomessa on jonkinasteinen alemmuudentunne omasta/omista kielestä/kielistä? 

Varmaankin, mutta minä ihan periaatteesta haluan puhua, kirjoittaa ja lukea ihan omalla suomen kielellä. Koskahan Esim. Kelan sivut on vain englanniksi ja ruotsiksi?

Ap

Arabiaksi ja vasemmistoksi käänetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo Tallinnan lautoilla olen huomannut että välillä ei pärjää suomen kielellä.

Tallinnan ja Nigaraguan lautat on eri asia, puhuin ihan Suomesta..

Ap

Nigaragua :D

Eikö sun pitänyt osata kieliä?

Joo, ai kauheeta ja anteeksi: Nicaragua ja en väittänyt osaavani kieliä. Siis minkä takia pitää tarttua yhteen kirjaimeen, selvisikö asia nyt vai onko vaan paha olla?

Vierailija
24/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hotelli alkaa selvittään sun tietoja. Etenkin kun voi saada palautetta jolla parantaa palveluaan. Eli kerro nyt vaan.

Vierailija
25/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etippä f-securen sivulta suomenkielisiä ohjeita... Suomalainen firma, suurinosa suomalaisia inssejä, mutta kukaan ei osaa kirjoittaa suomea.

Vierailija
26/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakin lentokentällä jos matkustaa eu:n ulkopuolelle japanilaistyylisessä ravintolassa ja viereisessä burger kingissä  ei osata suomea.

Sain Burger Kingissä palvelua ihan Suomeksi. Japanilaisessa ravintolassa en käynyt. Molempien työntekijät näyttivät kyllä melko kansainvälisiltä tai maahanmuuttajataustaisilta.

Vierailija
27/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoilla on työntekijöitä jotka eivät osaa suomea ja olen joutunut asioimaan englanniksi.

Vierailija
28/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ravintolat on brändännyt itsensä vain englantia puhuviksi. Monesti hämmennyn niissä ja tuntuu hassulta tilata Suomessa hampurilaisateria enkuksi, jos myyjäkin vaikuttaa täysin suomalaiselta. Oma kielitaito on kyllä hyvä, mutta tulee silti outo olo.

Vierailija
29/29 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin yhteen helsinkiläiseen ravintolaan varatakseni kokoustilaa ja aloitin keskustelun suomeksi. Vastattiin englanniksi.

Menin mielijohteesta ekan kerran elämässäni kynsienhoitopaikkaan. Aloitin suomeksi ja saman tien tehtiin selväksi, ettei se ole asiointikieli. Do you speak English-kysymys tuotti pään pudistuksen. No asioitiin käsimerkein ja näyttämällä hinnastosta mitä tahtoo. Loppusumma lyötiin laskukoneeseen :-) En huomannut kysyä Talar ni svenska :-D (olivat aasialaisia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä