Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä kiristää

Vierailija
04.02.2017 |

Enpä ois ikinä uskonu että mulle käy näin. Ahdistaa vaan aivan helvetisti, enkä tiiä yhtään mitä tehdä.
Ollaan siis seurustellut poikaystäväni kanssa noin puol vuotta. Meillä on kuitenkin koko suhteen ajan ollut riitoja joiden määrään olen kyllästynyt. Siksi olen halunnut erota tästä miehestä jo jonkun aikaa. Nyt kun olen sen ottanut puheeksi mies kiristää minua sillä, että kertoo vanhemmilleni yksityisasioitani. Eli siis seksi ja parisuhdeasioistani jotka ei mitenkään kuulu vanhemmilleni ja mitä en halua vanhempieni tietävän. Mitä ihmettä voin tehdä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitat vanhempiasi ja kerrot erään jätkän kiristävän sinua ja on uhannut lähettää törkypostia vanhemmille. Yksityiskohtiin sinun on turha mennä.

Ja sitä paitsi, olet jo täysi-ikäinen.

Ja sanot ex-poikaystävälle suorat sanat ja kerrot antavasi asian poliisin tutkittavaksi.

Jos mahdollista, yritä saada todistusaineistoa - säilytä viestit tai yritä nauhoittaa keskustelu tai puhelu.

Vierailija
22/34 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa jouduin exän kiristämäksi mitä erinäisin tavoin kun lopettelin suhdetta. Lähimmille kerroin että uhkaillut levitellä paskapuheita minusta jos en suostu suhdetta jatkamaan ja pyysin juurikin taltioimaan kaiken mahdollisen ja ilmoittamaan minulle että teen sitten tarvittaessa rikosilmoituksen. Ei se sitten kuitenkaan mitään kellekään ollut selitellyt. Vaikka paniikki tahtoo tuossa tilanteessa puskea päälle, niin pidä pää kylmänä vaan ja näytä et hänen uhkailulla ei ole sinulle merkitystä (vaikka sisällä todellisuudessa myllertäisi pelko), se todnäk vien jo pohjan koko hommalta. Nyt saattaa nähdä sen että miten pelkäät ja ahdistut ja se lietsoo vaan lisää uhkauksia, kun näkee että metodi tavallaan toimii. Mieti myös sitä ulkopuolisen silmin; sinä asiallisesti kerrot ja ilmoitat että tämä on tilanne ja jos toinen sitten toteuttaisikin juttunsa, niin hän antaa itsestään todella typerän, rikollisen ja sairaan kuvan. Huomio todellakin kiinnittyy enemmän sen toisen osapuolen outoon käytökseen, kuin sinua koskeviin väitöksiin. Älä huoli, vanhemmat kyllä on siun puolella vaikka ette erityisen läheisiä olisi! Tsemppiä ja pysy vaan vakaasti valitsemassasi päätöksessä, älä usko valheita ja lipeviä luikertelu yrityksiä takaisin luoksesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä nyt vähän tilannetta. Kuka hullu nyt alkaisi kertoa jollekin tuntemattomalle ihmiselle: " Hei, olen tyttärenne ex. Hänellä on riiputissit ja hän ulvoo seksiä harrastaessaan. Hän tykkää korvien nuolemisesta. Kerron tämän teille, koska.... Niin miksi...." Ihan absurdi tilanne.

Vierailija
24/34 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka edelleen ahdistaa ja kuumottelee niin teiän ansiosta alkaa vähän helpottaa ja itteäkin huvittamaan tämä tilanne.

Täytyy tosiaan varoitella vanhempiani tästä. Alkaa vaan olla jo aika loppu olo kun kaikista maailman ihmisistä hän haluaa vetää vanhempani tähän mukaan. Edellisessä suhteessani toinen jätkä uhkaili kertovansa asioitani vanhalle kaverilleni, joten mitäpä tästä oppia. Voi olla varma että jos vielä joku selväjärkinen mies joskus löytyy niin en ole ihan heti kertomassa läheisistäni hänelle. Jos tästä nyt joskus pääsisi eroon.

-Ap

Vierailija
25/34 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, ei ole sinun vikasi että mies on alkanut käyttäytyä urposti. Konsultoisin tosin poliisia jo tässä vaiheessa, että mitä pitää tehdä jos oikeasti toteuttaa uhkauksensa. Itse olen vähän erityyppisessä kiristyksessä kysynyt virkavallalta neuvoa ja uhkaukset eivät onneksi toteutuneet mutta sain vähän enemmän mielenrauhaa.

Vierailija
26/34 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä miettiä tuota rikosilmoitus vaihtoehtoakin. Alkaa mennä sen verran käsittämättömäksi tämä. Olen nyt keskustellut tämän miehen kanssa muutaman viestin verran ja sanoin hänelle että minua ei kiinnosta mitä hän tekee koska aion kertoa vanhemmilleni. Ongelma kuitenkin on että pysty kertomaan tästä vanhemmilleni kuin vasta huomenna ja pelkään että tämä mies ehtii sitä ennen viestit laittaa.

Äskeisen keskustelub perusteella hän oli aivan tosissaan, tai ainakin vaikutti todella vihaiselta ja uhmakkaalta. Hän on myös aina ollut semmonen "pahapoika" ja kun hän suuttuu hän todellakin suuttuu. Ei hän minua ikinä satuttaisi fyysisesti mutta kai hänellä jonkinlaisia vihanhallintaongelmia on, se osasyynä haluun erotakin.

Nyt kai en voi kun odotella ja pelätä pahinta.

- Ap

Vierailija
27/34 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sitä ihmislajia, joka ei mieti asioita seuraavaa minuuttia pidemmälle? Miksi piti varoittaa kuspäätä siitä, että aiot puhua vanhempiesi kanssa? Asian käsittelemisessä porukoittesi kanssa ensin oli juur se pointti, että se syö pohjaa kuspään mahdolliselta yhteydenotolta.

No, oli miten oli - ajattelepa asiaa vanhempiesi mahdollisen reaktion kannalta. En heitä tunne, mutta omalta kohdaltani voin sanoa, että jos joku ottaa muhun yhteyttä ja alkaa kertoilla "juttuja" tytöstäni, niin olisin vaan että jaaha, 1: mitä nää mua liikuttaa ja 2: miksi kerrot mulle näitä ja 3: enköhän mä usko ennemmin omaa tytärtäni kuin jotain random pösilöä, joka väittää olevansa tyttöni poikaystävä.

Jäitä hattuun.

Vierailija
28/34 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pystyisi laittamaan viestiä vanhemmillesi tänään niin sinäkin pystyt. Varoita jotain tekstiviestillä ja sano että jatkat huomenna.

Vierailija
29/34 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan sitä jätkää vaan ja kunnolla niin oppiipahan olemaan kukkoilematta mokomakin pikkunilkki!

Vierailija
30/34 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin viestiä että meen huomenna poliisilaitokselle jos ei kiristys lopu. Luulis loppuvan.

Vierailija
31/34 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin viestiä että meen huomenna poliisilaitokselle jos ei kiristys lopu. Luulis loppuvan.

Mä en ilmottaisi mitä vaan "antaisin" jäädä kiinni. Nauhottasin kiristykset ja tai hommaisin todistajat siitä ja tekisin rikosilmoituksen poliisille kiristyksestä tai vainoamisesta. Ei tollasta pidä sietää missään nimessä! Jos ei sekään auta niin lähestymiskielto, jos sitä rikkoo niin joutuu vaikeuksiin!

Vierailija
32/34 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu ap?

Onko sinulla tekstiviestejä yms. joiden perusteella voisi tehdä rikosilmoituksen?

Kun olet kaksin poikaystävän kanssa, niin voit sanoa, että kyllähän sitä peliä voi pelata kaksinkin: Jos hän kertoo vanhemmillesi, niin sinä kerrot erityisesti hänen äidilleen, miten hän käyttäytyy...

Ja vaikka teillä lisi viileähköt välit vanhempiesi kanssa, niin näin äitinä voin sanoa, että jos joku tuntematon tulisi kertomaan tyttäreni/poikani seksimieltymyksistä yms, niin epäusko olisi ensimmäinen tunteeni. epäusko siihen, että joku viitsii häpäistä itsensä niin. Toisekseen nauraisin varmaan pojan pihalle. Kolmanneksi soittaisin 112:en ja ilmoittaisin että täällä on ilmeisesti joku, joka kärsii vakavasta mielenhäiriöstä. Eihä kukaan selväjärkinen rupeaisi tuollaisia kertomaan. Neljänneksi osallistuisin lapseni kanssa rikosilmoituksen tekemiseen kunnianloukkauksista.

tsemppiä ap! Nuorena asiat tuntuvat kovin hankalilta, ja hankalahan uhkailutilanne on. Mutta vanhempansi ovat varmasti sinun puolellasi!

Vierailija
33/34 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oman tyttäreni poikaystävä tulisi tuollaisia minulle juttelemaan niin vetäisin kusipäätä turpaan oikein kovaa ja oikein huolella.

Vierailija
34/34 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin siis eroamassa tuosta poikaystävästä ja haluan hänestä eroon. Siksi hän minua tuolla uhkaileekin.

En vaan oikein voi varoittaa vanhempiani tai väittää että sen sanomat asiat on valetta. Tämä poikaystävä siis on suunnitellut kertomansa jo valmiiksi ja kertoi sen minulle. Tosi yksityiskohtaisia juttuja joiden en voi väittää olevan valhetta. Oon ihan umpikujassa.

-Ap

Onko sinulla todisteita kiristyksestä? Ota kaikki todisteet talteen. Poliisiin yhteyttä ja hanki lähestymiskielto poikaystävää vastaan. Onko poikaystäväsi normaali työssäkäyvä henkilö? Siinä mielessä hänellä voi olla menetettävää jos työnantajalle selviää tällaiset asiat.