Kotimainen kuhafile 39,90 e/kg!
Voi pyhä helvetti kun meinasin saada slaagin kalatiskillä. Citymarketissa kotimainen kuhafile maksoi 39,90 e/kg. Virolainen kuhafile oli puolestaan 24,95 e/kg. Lohikin on nykyään hävyttömän kallista.
Paljonko teillä syödään kalaa? Mitä kalaa ja mistä ostatte? Olis melkein tullut halvemmaksi lähteä itse pyytämään kalansa.
Kommentit (62)
Kaikki muu on kallista paitsi tuo lohi, mutta ei aina jaksa sitä. Söisin enemmän ja eri kaloja ,mutta tuo hinta..
Ei tarpeeksi. Meilläkin mies kalastaa, pilkkisaaliit ovat pieniä ahvenia, joskus harvoin taimen tai kuha. Verkoilla saisi varmempaa saalista. Kaupasta ostetaan muikkuja, silakkaa, joskus siikaa - sitä ei näistä ruskeista järvistä nouse :( kuha on kamalan kallista ja lohi ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä helvetti kun meinasin saada slaagin kalatiskillä. Citymarketissa kotimainen kuhafile maksoi 39,90 e/kg. Virolainen kuhafile oli puolestaan 24,95 e/kg. Lohikin on nykyään hävyttömän kallista.
Paljonko teillä syödään kalaa? Mitä kalaa ja mistä ostatte? Olis melkein tullut halvemmaksi lähteä itse pyytämään kalansa.
Sinä et ymmärrä mitä kaikkea työtä talvella vaatii ennekuin se kuhafile on kaupan tiskillä.
Siellä samassa Citymarketissa oli nieriä n. 13 euroa kilo. Ostin nieriän:)
Ostan kerran viikossa ihan tuon hintaista kotimaista kalaa, ostaisin parikin kertaa, jos ois enemmän aikaa ruoanlaittoon. Ellei olisi varaa, harmittaisi. Lomilla käyn kalassa harrastukseksi.
Varmasti työläs leipäpuu olla ammattikalastaja Suomessa. Rispektiä!
Joo ja sitten kehoteaan syömään kalaa ainakin kahdesti viikossa.
On vaikea löytää kilohinnaltaan kallimpaa raaka-ainetta kuin suomalainen kala. Moni ei osaa käsitellä kalaa, kokonaisena saa halvemmalla, muttei silti mitenkään halvalla.
Lohi on kallistunut aivan tajuttomasti, nykyisin 9,90 €/kilo on jo aivan mieletön tarjous.
Yritän tehdä pakastekalasta erilaisia kastikkeita ja teen myös kalakeittoa. Teen myös tonnikalapastaa ja tonnikalasalaattia. Vaikka tonnikala on kallista, niin salaatissa ja esim. pastakastikkeessa siitä purkillisesta saa jo ison satsin.
Ostan myös joskus päiväystuotteena kylmäsavulohta tai graavia ja teen siitä pasta carbonaraa lohiversiona. Noin yleensä olen sitä mieltä, että kala pitää olla supertuoretta, mutta tässä kypsennettynä toi toimii hyvin, suolan kanssa pitää olla tarkka, koska kylmäsavulohi ja graavilohi "suolaistuvat" vanhetessaan.
Kesäisin mökillä kalastetaan katiskalla ja silloin saa ihania isoja meriahvenia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ymmärrä mitä kaikkea työtä talvella vaatii ennekuin se kuhafile on kaupan tiskillä.
Tämä.
Mutta kerta viikkoon on kalaa, cittarista ostan koska paras valikoima. Kyselen usein myös tarjouksia tiskiltä ja jos on joku oudompi kala niin myös valmistusvinkit.
Silakkafileet on tarjouksessa 4.90. Syökää silakkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, virolaiset kuhat löytyykin paljon helpommalla??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni kotimaisen kalastuksen verotusta pitäisi keventää kautta linjan puhtaasti kansanterveydellisistä syistä johtuen.
S-marketista löysin tarjouksesta viime jouluna 24.12.2016 norjalaista lohta hintaan 5,90 €/kg. En huolinut.. ei ollut kyllä tarpeeksi tuoretta minun makuuni. Nykyään kai norjalainen lohifilee maksaa noin 15 €/kg. Vitosella kilo ostaisin tuoretta, muuten ei käy.
T. Lidl-mies.
Mä muistan kun Norjan lohta sai kilon vitosella, nyt on tarjouksessa jotain yli 12 euroa tai enemmänkin. Ja just noi suomalaiset kalat... ei niitä köyhä voi ostaa.
kuha on pahaa, tai ei pahaa muttei mitään herkkua en maksaisi 5 e kg enempää
lohi paras mutta kallis
Olen ollut hyvin kiitollinen isälleni, verkoilla viime viikolla 24 kuhaa ja minä saan sitä fileinä kotiin kuljetettuna.
Lapset pääsevät vaarin kanssa kalaan ja oppivat ettei kala ole neliskulmainen laatikko pakastimessa...
Mielelläni laitan sitten kalaruokia kaikille!
Ei mitään merkitystä maksaako esim. lohi 10, 20, 30 vai 50e kilo. Syön kilon viikossa, eikä vaikuta omaan talouteeni mitenkään. Syökää te alempaan sosioekonomiseen luokkaan kuuluvat vaan sitä sikanautaa, ei ole minulta pois.
Meillä mies kalastaa kesät talvet, nytkin on verkot järvessä. Me itse ja lähipiiri (mummut, papat jne.) saadaan riittävästi, mutta ei se helpolla tule. Tänäänkin oli kolme tuntia järvellä, kun oli kala pyörittänyt verkkoa rullalle ja se piti selvittää. Onneksi ei ole kovin kylmä. Onneksi ei ole pieniä lapsia.
Sittarin kalatiskistä saa myös kampelaa, ei huono kala ja vaihtelua lohelle.
Meillä syödään kalat pääosin purkista (siitä Mölleriä halvemmasta). Syynä yksinkertaisesti nuo järkyttävät hinnat. Ymmärrän, että kalastus on haastava ammatti, mutta kumma juttu että se on vasta nyt alkanut näkyä kalojen hinnoissa. Välistä vetävillä kauppaketjuilla ei tietenkään ole tekemistä asian kanssa.....
Jep, kallista on. Meillä onneks mies kalastaa ja talvellakin käy pilkillä. Syödään kalaa aina kun sitä tulee. Keskimäärin pari kertaa viikossa. Ei olis kyllä varaa, jos kaupasta pitäis hankkia.