Britannian lääkäreitä kiellettiin nimittämästä raskaana olevia asiakkaita äideiksi?
"Miksi Britannian lääkäreitä kiellettiin nimittämästä raskaana olevia asiakkaita äideiksi?" Mitä mieltä olette?
Onko tässä jotain nyt mennyt pieleen. Vanhempia ei saa kutsua äidiksi ja kohta kielletään varmaankin isäksi kutsuminen.
Kommentit (8)
No eiväthän ne olekaan. Ensisijaisesti. Heillä on nimet, jilla heitä voi kutsua ja se nimi lukee helposti siinä lääkärin paperin yläreunassa.
Äiti ei ole äiti? Miksi äidiksi kutsuminen on *kielletty* ?
Miksi äiti sanan käyttö on kielletty ja kielto on perusteltu: "Raskaana olevan henkilön kutsuminen äidiksi kun voi loukata transsukupuolisia."
Siis mitä???!!!
Odottaessani esikoista terveydenhoitaja kyseli neuvolassa minulta kaikenlaista ja puhutteli minua äidiksi. Minähän vastasin kuuliaisesti, mutta ihmettelin, mitä äidin asiat noin paljon kiinnostavat. Kyllä minua nolotti, kun tajusin, että äidillä tarkoitetaan minua...
Äiti tarkoitti minulle minun äitiäni, enhän minä vielä mikään äiti ollut. Oli helpotus kuulla, että osalle kavereistani oli käynyt samalla tavalla. Yhden kaverin äiti tupakoi ja käytti alkoholiakin viikottain, ja ne tiedot oli merkitty kaverin neuvolakorttiinkin.
Etunimi on ihan kelpo tapa käyttää toiselle jutellessa.
Ap levittää valheellista tietoa. Asiaan perehtynyt ja englantia ymmärtävä tietäisi, että ohjeistus annettiin, jotta lääkärit tietäisivät mitä sanoja voi käyttää SILLOIN KUN VAUVAA ODOTTAA IHMINEN, joka ei pidä itseään naisena tai äitinä.
Asian vierestä:
90-luvulla neuvolakortissa luki synnyttäjä/mies. Minua ärsytti tuo, koska eihän nuo ole mikään sanapari. Synnyttäjä-siittäjä tai nainen-mies tai äiti- isä ovat sanapareja.
Kas kun ei lukenut lehmä ja sonni kuten karjan kantakortissa.
Kätilöille pitää antaa kunnon sakko jos sanovat "poika tuli" tai vastaavaa. Ei ole kätilöiden asia olettaa syntynyt henkilö joksikin sukupuoleksi!
Ja kun raskauden aikana tiirataan ultraäänikuvia lääkärin kanssa niin lääkäri EI SAA tehdä mitään oletuksia sikiöhenkilön sukupuolesta! Viraltapano ainakin vuodeksi on kohtuurangaistus tästä rikoksesta!
Sama tulee tapahtumaan myös Suomessa. Äidit eivät ole äitejä eivätkä isät isiä.