Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella pesuaineella pestään vauvanvaatteet?

17.03.2006 |

Heippa!

Nyt on ostettu vauvanvaatteita tulevalle esikoiselle ja tutulta tuli myös paketillinen vanhoja vauvanvaatteita. Ne kun pitäisi pestä ennen käyttöä, niin tulikin tenkkapoo... :o) Tietysti pesuaineessa ei saisi olla hajusteita tai muita ihoa turhaan ärsyttäviä aineita, mutta toisaalta pitäisi saada tahrat pois (ei vielä tahroja mutta eiköhän vauva ala synnyttyään niitä tekemään ;) ). Väritkin olisi hyvä säilyä värikkäissä vaatteissa. Eli kertokaa vauvatietämättömälle mikä olis hyvä pesuaine?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan vetää pohjat laiskuudessa/pihiydessä, sillä meillä kaikki pyykit pestään samoilla aineilla, eli värilliset millä tahansa tarjouksessa olevalla tai muuten edullisella nestemäisellä ja valkoiset valkaisuainetta sisältävällä jauheella. Huuhteluainetta en ole käyttänyt vuosiin, koska sehän ei sovi elastaania sisältäville vaatteille, ja melkein aina koneelliseen osuu jotain sellaista. Uusia vaatteita en yleensä pese lainkaan ennen käyttöä! Mitään iho-oireita ei ole kenelläkään perheenjäsenellä ilmennyt.

Vierailija
2/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en nyt ihan pötyä puhu, niin Bio Luvilin nestemäinen hajusteeton sopii värilliselle pyykille :) Muistaisin oikein tarkistaneeni asian joskus. Nestemäinen pesuaine huuhtoutuu vaatteista helpommin, siksi käytän itse nestemäistä :) Valkopyykille kannattaisi tietysti käyttää sitä valkaisuaineellista pesuainetta (olisikohan nestemäinen Omo Sensitive sellaista?), ettei niiden värisävy muutu kellertäväksi. Itse käytän kaikelle vauvan pyykille tuota mainitsemaani Bio Luvilia.

Tahroja pyrin esikäsittelemään, jotta ne mahdollisimman hyvin lähtisivät itse pesussa. Mutta niin kauan kuin vauva ei syö kiinteää ruokaa (etkä sinä syö tomaattikastikkeitä yms. vauva sylissä), tahrat lähtevät käsittelemättäkin. No, ehkä kakat kannattaa huuhdella aina tuoreeltaan kylmällä vedellä, ettei vaaleisiin vaatteisiin jää mitään läikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kyl täytyy tunnustaa, että olen aina pessyt lasteni pyykit vauvaiästä alkaen ihan samalla " tavallisella" pesuaineella kuin meidän aikuistenkin... Nyt on kolmas lapsi tulossa, enkä ajatellut vaihtaa pesuainetta edelleenkään. Eri asia on tietysti, jos perheessä on allergisia lapsia.

Vierailija
4/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kans tulossa pikkunen parinkuukauden sisällä ja olen pessyt vaatteet samalla pesuaineella mitä itse käytämme. Me käytämme result-pyykinpesusuopaa kun muu ei oikeen meidän allergisille ihoille sovi. Vauvan vaatteet olen pessyt erittäin väljässä vedessä missä on ihan pikkuinen tilkka vain pesuainetta. Lahjaksi saaduista vaatteista on ainakin tahrat lähtenyt pois ihan hyvin ilman mitään poppaskonsteja.

Huuhteluainetta en ole käyttänyt ollenkaan vauvan vaatteisiin.

Toisaalta uusissa vaatteissa on vain tärkkiä,mikä pitää saada pois niin sen voi saada ihan pelkällä vedelläkin jos haluat pelata varman päälle.

Ystäväni ei ikinä pessyt uusia vauvanvaatteita etukäteen vaan laittoin ne suoraa vauvan päälle ei tälle vauvalle ainakaan tullut mitään iho-ongelmia. Mutta itse en uskalla ottaa riskiä kun molemmat kärsimme allergioista,niin on suurempi mahdollisuus,että vaavillakin on allergiaa.

Lilli81 29+0

Vierailija
5/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon pessyt hajusteettomilla, kun kokeilin miedosti tuoksuvaa, tytön iho ärtyi, vaikkei allerginen olekaan. Oon käyttänyt hajusteetonta Dailya ja Erisania pulvereina, mut nestemäinen kyl liukenis paremmin ja tahrat voi sellaisella esikäsitellä kätsysti. Ekomerkittyjä nestemäisiä vaan ei meinaa löytyä..

Vierailija
6/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuli jo hyviä vinkkejä, ja näköjään tapoja on tässäkin asiassa yhtä monta kuin on pesijöitä :)

Kysynpä vielä, käytättekö huuhteluainetta? Itse olin ajatellut ettei sitä kannata käyttää vauvan vaatteisiin (edes hajusteetonta). Mutta Bio Luvilin nettisivuilla oikein erikseen suositellaan juuri vauvanvaatteille hajusteetonta huuhteluainetta, jotta vaatteet olisivat pehmeitä eivätkä sitten ärsyttäisi ihoa...

7/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvanpyykkiin olen käyttänyt nestemäistä Erisania (lähtee mielestäni tahratkin aika hyvin sillä) tai LV coloria. Molemmat hajusteettomia ja tuossa LV:ssä ei ole sitä kivipuuteria mitä suurimmassa osassa pesuainepulvereita (mm. omo, bioluvil) on ja mikä voi ärsyttää ihoa. Huuhteluaineena olen käyttänyt esikoisen odotusajasta lähtien ETIKKAA, eli loraus (n. 0,5dl) huuhteluainelokeroon ja ajaa huuhteluaineen asian, lievästi desinfioiva ja vaatetta pehmentävä vaikutus. Eikä heikennä pyyheliinojen, harsojen yms. imukykyisyyttä kuten tavalliset huuhteluaineet. On vieläpä ns. ekovaihtoehto!

eikkuli

Vierailija
8/9 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisi vielä lisää vinkkejä.

Vierailija
9/9 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleille vaatteille on omansa ja värikkäämmille omansa, molemmat siis Dailyn. Niissä on ympäristömerkki, ei hajusteita ja pesuteho on hyvä, lähtee hyvin tahrat leikki-ikäistenkin vaatteista. tietysti joihinkin pahoihin tahroihin pitää laittaa tahranpoistoainetta, mutta vain pahoihin :) Mullon jonkinmoinen yliherkkyys hajusteille, käy nenään ja henkeen, lisäksi saan niistä migreenin, en pysty käymään edes pesuainehyllyllä ilman ärsytystä. Mutta nuo aineet on osoittautuneet käytössä hyvin. ja pärjäsi tuo Dailyn pulveri muuten Kuningaskuluttajankin testissä muutama viikko sitten hyvn, taisi olla peräti paras tai toiseksi paras. Ja vielä pitää kehua, että on tosi edullista!

Huuhteluainetta ei käytetä ollenkaan, meidän perheessä ihan turha tuote. Meillä on kyllä kuivausrumpu, jonka ansiosta vaatteet on pehmeitä, mutta en muutenkaan käyttäisi lasten vaatteisiin huuhteluainetta. Tuntuu että siitä tulee vaan turhia kemikaaleja lapsen iholle.