Kreuterblutsaft raskauden aikana
Hei,
Oletko käyttänyt Kreuterblutsaftia raskaana ollessa? Mitä sinulle on neuvolassa tai apteekissa kerrottu Kreuterblutsaftin käyttämisestä raskauden aikana? Onko turvallista? Olen raskauden viimeisellä kolmanneksella ja hemoglobiinini oli pudonnut 106:een. Neuvolan terkkari kehotti ottamaan lisärautaa. Aikaisemmissa raskauksissa olen syönyt Obsidania, mutta se käy minulla vatsaan, eikä ilmeisesti imeydy hyvin, sillä se ei ole ainakaan nostanut hemoglobiiniani. On toki saanut laskun pysähtymään. Kysyin neuvolan terkkarilta, onko jotain nestemäistä rautavalmistetta jota voisin kokeilla ja terkkari suositteli Kreuterblutsaftia. Apteekista kuitenkin sanoivat ettei sitä ole kunnolla tutkittu, onko käyttö turvallista raskaana ollessa. Nyt olen epävarma, uskallanko käyttää Kreuterblutsaftia. Kerran jouduin myös syömään rautakuurin kun en ollut raskaana. Silloin käytin luontaistuotekaupasta saatavaa Ferrosalia, joka nosti hemoglobiiniani nopeasti. Mutta senkään turvallisuudesta raskauden aikana ei taida olla takuita. Kerropa omia kokemuksiasi!
Kommentit (9)
Otin sitä muun (en enää muista merkkiä mutta siis tabletti) rautavalmisteen lisänä avittamaan raudan imeytymistä, tosin teho ei välttämättä ollut kauhean hyvä. Ei minulle apteekissakaan siitä mitään sanottu, vaan myytiin ihan mukisematta.
Se oli ainut valmiste mikä sopi minulle, kun odotin poikaamme (nyt 1v8kk). Ja neuvola myöskin sitä suositteli minulle. Kyllä sen pitäisi olla ihan turvallinen ja tutkittu tuote raskauden aikana käytettäväksi. Ja meidän pojasta tuli ainakin ihan normaali ja raskaus aika oli muutenkin ihan normaali alusta loppuun :)
Kyllä sen pitäisi olla ihan tarpeeksi tutkittu koska luontaistuotekaupat sitä saavat suositella ja myydä raskaana oleville.
Eli omasta puolestani kyllä suosittelen :)
Enkä edes kyseenalaistanut, että saako sitä ottaa, kun kerran suosittelivat! Minusta ko. litku vaan maistui niin kamalalle, että käytin sitä ehkä viikon, mutta sitten en voinu sitä oksentamatta niellä. Niinpä palasin rautatabletteihin ja siinä sivussa laksatiiveihin...
Ja lapsista tuli oikein kelpoyksilöitä:) Sitä suositeltiin minulle sekä neuvolassa että apteekissa(v.2002-03 sekä 2005-06) ja kolme viikkoa sitten synnyttänyt ystäväni sai samat suositukset juuri päättyneessä raskaudessaan. Että taitaa olla apteekin henkilökunnassa valmisteen kannattajia ja vastustajia vai mistälie johtuvat eriävät kommentit..
Ei se kyllä hyvää ole, niinkuin Mimmi75kin totesi. Käytin sitä kuuriluontoisesti; hemoglobinini oli 100 ja jopa hieman alle, joten nostin sitä Obsidanilla ja sitten ylläpidin Kreterblutsaftilla, kunnes taas otin obsidan-kuurin jne.
Tässä raskaudessani en ole vielä aloittanut rautaa, kyllä sekin aika taas koittaa..kunhan nyt kaikki menee muutoin hyvin:)
ja sitä olenkin yleensä käyttänyt läpi raskausien, ja lisärautana muiden rautalääkkeden kanssa. Ainoa miinus tuossa on se, ettei nosta kauhean hyvin hb.tä, jos se on kovin alhainen . Toinen nestemäinen rautavalmiste, on raskaana oleville tarkoitettu ferroforte b. Hieman paremmin imeytyvä valmiste, jossa on hiukan enemmän rautaa + foolihappoa . Tuota olen itse käyttänyt myös jo kolmessa rakaudessa loppuaikoina.
Mulle tuolla ä-polillakin on neuvottu käyttämään tuota Kreuterblutsaftia, mikäli hb ei ole päässyt jo putoamaan liian alas.
Kiitos kommenteista! Taisi meidän apteekin kommentti vain olla ylivarovainen (/tietämätön). Uskallan kyllä nyt Kreuterblutsaftia käyttää. Totta on, että rautaahan siinä on paljon vähemmän kuin varsinaisissa rautatableteissa kuten esim. Obsidanissa. Kokeilen nyt kuitenkin Kreuterblutsaftia. Jospa se imeytyisi minulla paremmin kuin Obsidanin rauta. Pitää taas seuraavalla kerralla neuvolassa pyytää tarkistuttamaan Hb.
ja mielestäni oli hyvä ja mikäänhän rautalääke ei nosta hemoglobiinia hetkessä. (pieni viive) Esikoista odottaessa hemoglobiini roikkui alle 95 ja sain tuolla nostettua. Synnytyksessä menetin taas niin paljon verta, että hoitaja suositteli verensiirron lisäksi samaa. Ja hyvin olen jaksanut lapsen kanssa kotona. En ole ihan varma, mutta tuotetta taisi saada halvemmalla luontaistuote kaupasta. Olen käsittänyt että on jonkinlainen tiivistemehuvalmiste:) ja turvallinen.
Myös minulle suositeltiin sitä neuvolassa, kun perinteiset rautalääkkeet ei toimineet...
(Tai tiedä oisko toimineet, mutta toisesta seurasi ripuli ja toisesta ummetus.)
Ainoo vaan, että mulla ei pelkästään tuokaan toiminu vaan joka päivä vedin myös raa´an kananmunan appelsiinimehun joukkoon vispattuna.(jos haluaa voi joukkoon lisätä hieman sokeria)
Kuulostaa ällöttävältä, mutta menee ihan hyvin alas ja toimii!
ja sama edessä myös varmaan tässä raskaudessa...
...niin Kreuterblutsaftia oikein suositeltiin raskaanaoleville ainakin mun gynen toimesta (odotin siis Saksassa, ja se on saksalainen tuote, tai itavaltalainen, tieda hanta). Kuulemma imeytyy paremmin ja arsyttaa mahaa vahemman kuin apteekin rauta.