Monta vuotta sulla on jäänyt eläke kertymättä
Tai eläkettä on kertynyt minimaalisesti (työttömyys, hoitovapaa, opiskelu, jne).
Olin opiskelija 26v asti, sitten 2xvuosi lasten kanssa eli 23v alkaen 5 vuotta eläkekertymää puuttuu. Onneksi en ole ollut yhtään työttömänä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Oma eläkekertymäni 11€/kk. Ikää on 35 vuotta.
Jos elämä vituttaa ja tunnette itsenne turhiksi, voitte aina tulla lukemaan tämän viestin ja piristytte heti.
No nyt on todellinen onnistuja. Miten kehtaat elää itsesi kanssa?
Ei sitä omasta kuplasta osaa ajatella, että tällaisiakin ihmisiä on olemassa. Minun piirissäni on menestytty, yritetty ja pidetty kunnia-asiana pärjäämistä omillaan. Sitten on kuitenkin näitä, jotka kuppaavat huoletta valtion rahoja ja ajavat yhteiskuntaa alas. Ei tullut hyvä olo - ennemmin oksettaa.
Nuoruusvuosilta (14-23v), ja ulkomailla asumisen ajalta, eli yhteensä 20v... Vielä ehtii onneksi kerryttää edes vähän (olen 53v)
Valmistuin ammattiin 21-vuotiaana, ja minulla oli vakituinen virka odottamassa. Siitä asti olen tehnyt säännöllisesti töitä, ei katkoksia, ei edes äitiyslomia. Olen nyt 51-vuotias.
Ekat vuodet työelämässä kun sitä ei kertynyt ja kaksi vuotta opiskelin aikuisiässä, siitä ei todennäköisesti kertynyt, en tiedä. Pienen pätkän olin lomautettuna. Eläkekertymä on silti todella surkea nyt ollessani 50 v, muistaakseni n. 1200.
Jaa-a. Olen ollut sairauslomilla ja kuntoutustuella 7 vuotta. Viimeksi olin töissä alle 23-vuotiaana vuonna 2010, en tiedä kertyikö eläkettä vai ei.
Ei ole kummoisetkaan odotukset tulevaisuuden suhteen noin niinku taloudelliselta(kaan) kannalta.
Varmaan aika monta vuotta, mutta väliäkö tuolla. En usko että mitään eläkejärjestelmää on olemassa sitten kun minä olen iso, eli parinkymmenen vuoden päästä.
7 vuotta.
22-29 vuotiaana asuin ulkomailla.
17 vuodesta olin vain muutaman työllistämistyössä. Muuten kursseilla, hoitovapaalla ja pöytälaatikkoyrittäjänä tai työttömänä. Yllättävää kyllä, nyt on toistaiseksi voimassa olevia töitä. Aion jäädä eläkkeelle vasta sitten kun en enää jaksa, koska olin niin paljon töistä pois.
Ikävuodet 19-23 olin kokopäivätöissä, mutta eläkettä ei tuolloin kertynyt.
Kerrytin eläkettä ikävuodet 23-29, jolloin jäin äitiyslomalle, tästäkin ilmeisesti kertynyt? Vanhempainpäivärahani olivat kuukaudessa bruttona pari tonnia, eli kyllä siitä varmaan on ihan hyvin tullut sitten :)
Hoitovapaalla olin ensimmäisestä lapsesta n. 8kk ja palasin töihin. Tokasta lapsesta hoitovapaata n. 1v keikkatöitä tehden. Sen jälkeen taas katkotta työelämässä ikävuodet 32-36v, joka on nykyinen ikäni.
Ei mitään muistikuvaa tän hetken eläkekertymästä, olisiko joku 150€?
Vuodet 19-23 töissä ilman eläkekertynää sitten 40v töitä ja 59v fudut. Olen ansiosidonnaisella vielä pari kk (500pv). Onko totta että ansiosidonnainen kerryttää eläkettä. Tuota en tkennyt. Sitten loppuaika armopaloilla.
No minulla eläke alkoi kertyä 23 vuotiaana ja eläkettä ei kertynyt äitiyspäivä rahoista ja kodinhoitotuesta senttiäkään ennen eläke uudistusta ei ainakaan minun työeläkeotteessa näy kertyymää kuin nuorimman 2006 syntyneen kohdalla. Vanhemmat lapset syntyneet 90-luvulla.
Ikää nyt 42 ja eläkettä kertynyt 14 vuoden ajalta. Työttömänä en ole ollut kuin 2kk ikinä. Mutta viisi lasta hoitanut kotona kolme vuotiaaksi. Näistä siis viimeisen hoitovapaalla kertyi eläkettä