Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko korkeasta koulutuksesta sinulle mitään hyötyä?

Vierailija
03.02.2017 |

Oletko tarvinnut yliopistosta tai amk:sta saamiasi oppeja työelämässä? Vai voisiko työtehtävistäsi suoriutua aivan yhtä hyvin lyhyellä perehdytyksellä, omatoimisella perehtymisellä ja maalaisjärjellä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Sitä kautta sai aikoinaan nettiyhteyden ilmaiseksi, vuonna 9600bps. Ensimmäinen varsinainen työpaikka yliopiston rekrytilaisuudesta.

Vierailija
62/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen DI ja olen päntännyt vuosia matematiikkaa, jota en ole päässyt työelämässä hyödyntämään. Nelilaskimella olisin pärjännyt nämä kaikki vuodet.

Mutta ehkä niistä differentiaalilaskuista ja eri teoreemoista jokin hyöty oli. Laajensi ajattelua tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen koulutustani vastaava työtä. Opiskelin yliopistotutkinnon USA:ssa. Työni on raskasta, mutta yleensä todella palkitsevaa. Pääsin työpaikkaani heti valmistumisen jälkeen. Nyt voin tehdä työtäni ihan mistä tahansa kunhan paikassa on nettiyhteys. Muutaman kerran vuodessa matkustan Etelä-Amerikkaan hoitamaan Case:t loppuun. Lisäksi koulutukseni on lisännyt ajattelutaitojani, kirjoitustaitoa, hahmotuskykyä, lakitietoutta ja yleissivistystä. En kadu koulutustani yhtään, tiesin haluavani tätä jo teini-iässä. Tein kovasti töitä, että onnistuisin tavotteissani. M29 ja latino

Missä yliopistossa opiskelit? Ja mitä?

Opiskelin HLS:ssa ja olen Master of Laws (LL.M). Pääaineena (onkohan oikea termi) International Human Rights Law. M29 ja latino

Vierailija
64/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi päässyt nykyiseen työhöni ellen olisi suorittanut ylempää korkeakoulututkintoa ja tekemättä alan töitä 3 vuotta. Palkka ei ole kaksinen, mutta pärjään.

Vierailija
65/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi pystymetsästä voinut lähteä tekemään arkkitehdin töitä. Toki jos olisin voinut mennä töihin kisälliksi kokeneelle arkkitehdille, ja vuosien myötä oppinut ammatin häneltä. Hetkinen, niinhän arkkitehtiopiskelijat ovat perinteisesti tehneetkin... vaan kyllä koulutus antaa laajemman pohjan osaamiselle ja teoreettiselle ymmärrykselle.

Vierailija
66/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, ainakin joka kuukauden 15. päivä

Vierailija
67/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistinen amk. Ei mitää hyötyä, mutta opintovelkoja jäi maksuun.

Vierailija
68/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Pääsin unelmahommiini. Harmittaa että viivästytin opintojani perheen perustamisen ja erään noita-akan (=ex-vaimon) takia. Ala ei ole ns. hömppäala. Eipähän pääse se luudallalentelijä pääse nauttimaan tulevaisuuden tienesteistä.

Vierailija
69/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen koulutustani vastaava työtä. Opiskelin yliopistotutkinnon USA:ssa. Työni on raskasta, mutta yleensä todella palkitsevaa. Pääsin työpaikkaani heti valmistumisen jälkeen. Nyt voin tehdä työtäni ihan mistä tahansa kunhan paikassa on nettiyhteys. Muutaman kerran vuodessa matkustan Etelä-Amerikkaan hoitamaan Case:t loppuun. Lisäksi koulutukseni on lisännyt ajattelutaitojani, kirjoitustaitoa, hahmotuskykyä, lakitietoutta ja yleissivistystä. En kadu koulutustani yhtään, tiesin haluavani tätä jo teini-iässä. Tein kovasti töitä, että onnistuisin tavotteissani. M29 ja latino

Opiskelin HLS:ssa ja olen Master of Laws (LL.M). Pääaineena (onkohan oikea termi) International Human Rights Law. M29 ja latino

Ei millään pahalla, mutta Harvard Law School, maisterintutkinto ja Vauva-palsta? Olisiko mahdollistä nähdä esim. tutkintotodistusta? ;)

Vierailija
70/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta Harvard Law School, maisterintutkinto ja Vauva-palsta? Olisiko mahdollistä nähdä esim. tutkintotodistusta? ;)

Tarkoittaa varmaan Helsinki Law Schoolia ja että on lukenut Bachelorin ulkomailla ja tehnyt täällä sen ETA-kelpoisuuden tms? En itsekään ihan ymmärrä tätä vaikka olen OTM.

Vierailija
71/71 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa varmaan Helsinki Law Schoolia ja että on lukenut Bachelorin ulkomailla ja tehnyt täällä sen ETA-kelpoisuuden tms? En itsekään ihan ymmärrä tätä vaikka olen OTM.

Opiskelin ensin kaksi vuotta Buenos Airesin yliopistossa. Sitten HLS:n Bar Examination. Kolme vuotta JD -tutkintoa ja erikoistuminen LL.M. Vauvapalstalle eksyin vajaa vuosi sitten ja jäin heti koukkuun 😃. M29 ja latino

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän