Kertoisitko miehellesi että olet tehnyt raskaustestin?
Joka oli negatiivinen, onneksi, sillä lasta ei nyt toivota ja ehkäisy on kyllä käytössä. Eli ei siis syytä huoleen eikä jatkotoimenpiteitä. Mietin vaan että kerrotteko miehelle kaiken?
Kommentit (10)
En ole kertonut, teen suht "usein" varmuuden vuoksi testin kun ehkäisyn vuoksi ei ole kuukautisia.
Miksi et kertoisi? Hyvässä suhteessa voi jakaa kaikki huolet.
Ööh epäilen onko ehkäisy kuitenkaan ihan kunnossa kerran testejä teet. Ole rehellinen itsellesi edes.
Ja kyllä kertoisin ja aina olen kertonutkin kun tein.
t. nyt paksuna
Yksi syy siihen miksi en halua hormonikierukkaa on juuri se, että jos menkat jäisi kokonaan pois niin skitsoilisin niitten testien kanssa joka kuukausi.
Nro 2 jatkaa, miksi kertoisin erikseen, että teen taas turhan raskaustestin? Kuka siitä hyötyy? En mä niitä testejä mitenkään piilottele ja mies tietää, että tarkistan aina välillä oman mielenrauhani vuoksi. Teen testin n. joka kolmas kuukausi. Ehkäisy ei voisi minun osaltani olla paremmin hoidettu, kun varmuus on lähes täydellinen. Toki voisimme käyttää myös kondomia kierukan lisänä, mutta se on epämiellyttävää ja käytännössä katsoen turhaa.
En mäkään jokaista negatiivista varmuuden vuoksi - testiä kerro. Positiiviset olen kyllä kertonut :)
Ja 2+7 lisää vielä, että tilanne on tällä hetkellä kroonisen sairauden vuoksi sellainen, että suunnittelematon raskaus kannattaisi keskeyttää. Haluan pysyä siis tilanteen tasalla, etten joudu kokemaan myöhäistä raskaudenkeskeytystä tai keskenmenoa. Raskaus sinänsä ei ole mitenkään mahdoton ja voin saada terveen jälkeläisen, mutta raskauden pitää olla suunniteltu.
En käsitä tällaista mentaliteettia yhtään. Eri asia jos tilanne on se, että syystä x varmuuden vuoksi tekee testejä säännöllisesti, mutta huh huh... aina olen kumppaneilleni (2 kpl, nykyisen kanssa yhdessä edelleen) kertonut, jos olen suunnitellut testin tekemistä. Ja toki olen kertonut tuloksen/näyttänyt, jos ollaan tekoajankohtana oltu samassa kämpässä. Ja olen itsekin vähän hermoilijatyyppi ja tykkään varmistua asioista, joten testejä on tullut tehtyä, vaikka riski raskaudelle olisikin ollut todella pieni.
Miksi tuollaista asiaa ei voisi kertoa? Minusta miehellä on oikeus tietää. Nykyiseni oli erittäin otettu kun ensimmäisen kerran aloin hermoilla ja kerroin asiasta, koska hänen exänsä menkat olivat olleet myöhässä kerran 2 viikkoa muttei ollut puhunut sanaakaan. Totesi vain myöhemmin että ai niin tein testin joku aika sitten. Oli kuulemma loukkaavaa ettei toinen kokenut tärkeäksi kertoa asiasta.
Kertoisin. Ja olen kertonutkin.