Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten oletukset elämästä..

Vierailija
03.02.2017 |

Esim. Kaikki muka hommaa oman asunnon, lapsia tehdään kaksi, ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa..

Kommentit (509)

Vierailija
221/509 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälaseihin liittyviä oletuksia:

- Joillakin on oikeasti tosi heikko näkö, joten mahdollisesti esim ei nää mitään selvästi lukemis etäisyyden jälkeen (ihmetellään eikö mukamas näe, ai sun näkö onkin noin heikko/huono)

- Joillekin tuntuu olevan uusi asia tms. kun on hajataittoisuutta, kauko- ja likinäköä olemassa ja niitäkin eri vahvuisina ja esim hajataittoisuutta ja likinäköä voi olla samaan aikaan

- Silmälasit rumentaa kantajaansa (valitkaa itselle sopivat silmälasit ystävän tai optikon kanssa, niin varmana löytyy mieleiset budjettiin yms nähden)

- Kiva kun haluatte kokeilla kaverin jne silmälaseja ja moni mielellään antaa kokeiltavaksi, mutta älkää kiitos näplätkö ja pitele kiinni silmälasien linsseistä tai muuten puristele tai muuten kohtele niitä "huonosti". Juu, silmälasit on arvokkaita ja niitä ei saa tosta noin vaan marketeista kuin vaan halppis lukulaseja. (tarkoitan tässä optikkoliikkeistä ostettuja silmälaseja)

- Moni ihmettelee/yllättyy kuinka kalliita silmälasit onkaan optikkoliikkeissä

Vierailija
222/509 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälaseihin liittyviä oletuksia:

- Joillakin on oikeasti tosi heikko näkö, joten mahdollisesti esim ei nää mitään selvästi lukemis etäisyyden jälkeen (ihmetellään eikö mukamas näe, ai sun näkö onkin noin heikko/huono)

- Joillekin tuntuu olevan uusi asia tms. kun on hajataittoisuutta, kauko- ja likinäköä olemassa ja niitäkin eri vahvuisina ja esim hajataittoisuutta ja likinäköä voi olla samaan aikaan

- Silmälasit rumentaa kantajaansa (valitkaa itselle sopivat silmälasit ystävän tai optikon kanssa, niin varmana löytyy mieleiset budjettiin yms nähden)

- Kiva kun haluatte kokeilla kaverin jne silmälaseja ja moni mielellään antaa kokeiltavaksi, mutta älkää kiitos näplätkö ja pitele kiinni silmälasien linsseistä tai muuten puristele tai muuten kohtele niitä "huonosti". Juu, silmälasit on arvokkaita ja niitä ei saa tosta noin vaan marketeista kuin vaan halppis lukulaseja. (tarkoitan tässä optikkoliikkeistä ostettuja silmälaseja)

- Moni ihmettelee/yllättyy kuinka kalliita silmälasit onkaan optikkoliikkeissä

Voisi vielä lisätä tähän:

- Monelle se on maailmanloppu tms kauhistus kun saa silmälasit tai niitä pitäisi käyttää (ymmärrän toki että alkuun meni tovi jos toinenkin kun silmälaseihin totutellaan käytössä, mutta se että silmälaseja ei pidetä sen takia kun rumentaa/hankaloittaa omaa elämää tms niin vaihtoehtoja piilolinssit, laserleikkaus (jos ne vaan sopii ja rahaa riittää yms) tai hankkii oikeasti mieleiset kehykset tai sitten vaan sinnittelee ilman laseja, tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/509 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en tunnista näistä oletuksista juuri mitään? Olenko minä jo niin vanha, että lähes kaikki ennakko-oletukset ovat kadonneet? Erityisesti nämä "elämänkulun oletukset", harvan elämä etenee mitenkään suoraviivaisesti. Se voi toki näyttää ulospäin siltä (tai nuorena näyttää siltä), mutta todellisuudessa harvoin elämä kulkee tuttua ja turvallista rataa, vaikka itse niin haluaisikin.

Vierailija
224/509 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää ottaa kumppaniksi suomalainen mies. Siis ihan "oikea suomalainen" eli kalpeanaamainen nörtti.

Vierailija
225/509 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan Suomessa / ulkomailla että Suomalainen on eloveenan vaalea, sinisilmäinen jne. Sitten ihmetellään kun noin ei olekaan. Kysellään oletko mistä kotoisin tms. Vaikka sulla olisi vaikka esim tummanvaaleat hiukset, ruskeat silmät luonnostaan..

Vierailija
226/509 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
227/509 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo Jeesukseen niin pitää olla kylmä tuomitseva ihminen. Ja pitää tietää tarkkaan missä kohdassa Raamatussa mitäkin lukee ja niillä sitten pommittaa "syntisiä" Todella ärsyttävä uskonnollisen ihmisen piirre.

Vierailija
228/509 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
229/509 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että olisin yksinäinen ja masentunut, koska minulla ei ole yhtään ystävää eikä kumppania, vaan oikeastaan lähipiiri koostuu vain sukulaisista/perheestä ja työkavereista. Mutta en edes haluaisi, koska viihdyn parhaiten yksin esim. liikkuen, käsitöitä tehden ja lukien. Töissä tulee aivan riittävästi sosiaalisia tilanteita ja silloin tällöin kahvittelen sukulaisten kanssa tai näen perhettäni, enkä kaipaa sen kummemmin ikäistäni seuraa (olen 26v). Tästä on monesti tullut ihmettelyjä, että kai kaikki nyt kavereita haluavat.

Sama tilanne.

Vierailija
230/509 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalin ihmisen elämä:

- Ensimmäinen parisuhde 12v

- Neitsyys menetetään viimeistään 15v

- Ajakortti hankitaan 18v

- Biletystä ynnä muut nuoruuden jutut loppuu 21v

- Työyäuraa ja menestystä aletaan luomaan 24v

- Perhe perustetaan 26v

- Omakotitalo, auto ja kultainennoutaja 30v

- Eläkkeelle siirrytään vauraina ja rikkaina 65v

- Matkustellaan vielä muutamankerran ennen kuin kuollaan.

Liian pitkä sepustus.

Näin: Life is shit, then you die.

Vierailija
231/509 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia.A, 68v. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhat naiset voi meikata ja käyttää kivoja vaatteita! <-- mistä moinen pinttymä tullut?

Olen vanha nainen. Pukeudun juuri niin kuin huvitaa,toki vanhuus tekee sen että joudun valita kukkaron mukaan ,niin vaateeni kenkäni ymm.Koska ulkoilen paljon satsaan lenkkareihini.Hyvin selvitty silti työ-eläkeeläni yksin asuvana. Jos  on kaksi pieni tuloista,on kuitenkin enemän kuin yksi.Yksi maksaa kaikesta yksin,kaksi jakaa menonsa puoliksi.Vanhalle tietysti ei maailman loppu,jos jotain ei mahdolisuus saada.Ehkä olen sitten erinlainen vanhus,kun en ihmettele mitään.Enkä koskaan kurkoitanut pilviin.Tiedän kyllä minua on ihmetelty,kuivteltu minusta ja luultu sitä tätä.Puhettakin piisannut vuosien varrella ihan tarpeeksi,sen enempää vailla totuutta.Ihmiset ja suvut nimenomaan:Rakastavat juoruja,niitä väänetään väkisin,napataan hatusta ja leviävät kuin kulovalkea.Olen elännyt,itkennyt ja nauranut paljon.juuri niin kuin itse halunut elännyt.Ei kuitenkaan pidä mitään yleistää.Jokainen on oma persoona,oli nuori tai vanha.Kunhan itse ei lähde lauman mukaan ja rajoita omaa elämää, lauman mukaisesti.Annetaan kaikkien kukien kukkia.Nuoremalle polvelle sanon.Tehkää niinkuin itse tunnette.Uskokaa itseenne.meillä on yksi elämä.Eläkää se itseänne varten,ei muita varten.Niinkuin itse tunnette.älkää rajoitako elämää vain siksi ,,että joku sanoo,noin ei pidä elää ymm.Jos ystävänne sukulaisenne teitä aina alentaa,jättäkää heidät taaksenne.Huomaatte voitte paljon paremmin jo, 2viikon päästä.Ette ole kenenkään roskalaatikko ja teidän ei pidä elää muiden elämää.(ps. luki häiriöisenä teksitin voi olla vaikea selkoista,kiitos luit kuitenkin)

Ihana viesti, kiitos! T. Nainen 30 v.

Vierailija
232/509 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuluta kahvituntia juoruillen ja läyhäten potaskaa vaan olet omissa oloisssasi luet kirjaa tai lehtiä ja selaat nettiä.. Kaamee kälätys että mitä mitä ihmettä.

Vierailija
233/509 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskoo Jeesukseen niin pitää olla kylmä tuomitseva ihminen. Ja pitää tietää tarkkaan missä kohdassa Raamatussa mitäkin lukee ja niillä sitten pommittaa "syntisiä" Todella ärsyttävä uskonnollisen ihmisen piirre.

Käännyin vasta kristityksi. Saan kuulla usein olevani tyhmä ja aivopesty ja höynäytetty. Etsin uskoa 40 vuotta ja päädyin Kristukseen. Tämän jälkeen minunkin on pakko toki olla tuomitseva taantunut ja ilkeä Raamatulla päähän lyöjä. Ihmiettelevät kun en ole.

Vierailija
234/509 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
235/509 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneudenhoito on turhaa monen mielestä

Vierailija
236/509 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaukseen viitaten. Ikää 50+. Aviopuoliso löytyy, asutaan vuokralla, lapsia on 0 ja ulkomailla käyty viimeksi noin 10 vuotta sitten.

Vierailija
237/509 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan Suomessa / ulkomailla että Suomalainen on eloveenan vaalea, sinisilmäinen jne. Sitten ihmetellään kun noin ei olekaan. Kysellään oletko mistä kotoisin tms. Vaikka sulla olisi vaikka esim tummanvaaleat hiukset, ruskeat silmät luonnostaan..

Nyt tuli kyllä paksua puppua. Suomessa on hyvin paljon tummahiuksisia ihmisiä sinisillä/vihreillä/ruskeilla silmillä ja ei sitä kyllä kukaan ihmettele yhtään missään. Taatusti ei kukaan ihmettele että et mitenkään voi olla Suomesta kotoisin kun sinulla on tummat hiukset. Siis aivan naurettavaa.

Vierailija
238/509 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kyllä paksua puppua. Suomessa on hyvin paljon tummahiuksisia ihmisiä sinisillä/vihreillä/ruskeilla silmillä ja ei sitä kyllä kukaan ihmettele yhtään missään. Taatusti ei kukaan ihmettele että et mitenkään voi olla Suomesta kotoisin kun sinulla on tummat hiukset. Siis aivan naurettavaa.

No kyllä joillakin on jotain oletuksia että Suomalaiset olisi enimmäkseen vaaleahiuksisia/vaaleasilmäisiä. Vaikka suomalaisissa on paljon myös tummempi hiuksisia/silmäisiä yms.

Vierailija
239/509 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä joillakin on jotain oletuksia että Suomalaiset olisi enimmäkseen vaaleahiuksisia/vaaleasilmäisiä. Vaikka suomalaisissa on paljon myös tummempi hiuksisia/silmäisiä yms.

Tämä on joidenkin harvojen suomalaisten ihan oma tulkinta asiasta. Että oikein Suomessakin ihmetellään että mistäs mahdat olla kotoisin. Salli mun nauraa. Toki sitten kun ihminen ei näytä länsimaalaiselta, niin sitten voi vähän kysellä, että mistä olet kotoisin. Huomaan kyllä että et ole maailmalla paljon matkustanut. Ei ole vaaleat hiukset ja siniset silmät mitään niin ihmeellisiä asioita vaikka joku vielä tänä päivänä noin näyttää kuvittelevan. Tuon takia vissiin moni sitten blondaa hiuksensa vaikka väri ei sopisi yhtään. Ei kiitos minulle.

Vierailija
240/509 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien pitää olla siniset, hiukset vaaleat, kakan pitää olla kiinteää, miehillä armeija tulee olla käytynä 20 ikävuoteen mennessä, ajokortti 18-vuotiaana, lapsia ja asunto ostettuna viimeistään 25-vuotiaana. Kaikkia näitä pitää olla tai on ihmisten silmissä kummajainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä