Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkään leipoa ja minulla on lapsettomana siihen iltaisin aikaa. Miksi se toisia nyppii, kun tuon leipomuksiani töihin??

Vierailija
03.02.2017 |

Mikä siinä on niin sylettävää, kun kahvihuoneeseen ja viikkopalaveriin tuodaan piirakoita, torttuja, muffinsseja, keksejä, mitä milloinkin?
Aina joku vääntää naamaa, että "taasko"? Ja sitten vinoillaan että "joillakin sitä aikaa ja energiaa tuntuu olevan".
Minulla ei ole lapsia. Harratuksia on, liikun kyllä kodin ulkopuolella ja hoidan kotiani ja kuntoani kyllä.
Minulle joku leipominen ei ole mikään koko illan projekti, jossa muu huusholli pysähtyy illaksi, ja siltikin jää keittiö siivoomatta.
Minusta se on kivaa puuhaa, ja vielä kivempi minusta on viedä niitä tuotoksia vaikkapa töihin.
Mutta kyllä se vaan joitan tuntuu häiritsevän. Mainittakoon, että nämä naamanvääntäjät ovat naisia, miespuoliset työkaverit kiittävät ilahtuneena ja kehuvat vielä jälkeenpäin.

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät olla laihiksella eikä ole itsekuria olla ottamatta tuomisiasi? Tai sitten niitä vituttaa miesten kiitokset?

Vierailija
2/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatko jotain ikilaihduttajia. Meidän työpaikalla kyllä otetaan riemulla vaikka sahajauholeivonnaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne pelkää omien linjojensa puolesta ja toivoisi herkkutaukoa 😏

Vierailija
4/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaan jatkossakin. Ihana että haluat tuoda vaikka valittavat. Heillä on omassa elämässä jotain niin negatiivista että tuo sitten laukaisee sen katkeruuden.. Eihän heidän ole pakko syödä niitä, olkoon naama pitkällä. Kunhan et tee itsestäsi numeroa ja he ei koe että haluat saada itsesi heidän yläpuolelle. .

Vierailija
5/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että he kokevat että heidänkin pitäisi ehtiä/pystyä/jaksaa tehdä samoin. Jonkinlaista kateutta ja syyllisyydentunnetta sekaisin. 

Vierailija
6/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok niin kauan kun ei tuputeta. Itse en syö mm. sokeria ja valkoista jauhoa kuin hyvin harvoin. Tosi usein silti tuputetaan väkisin vaikka kieltäydyn kohteliaasti, sit ollaan naama nurinpäin ja vittuilaan että "ootko laihiksella vai".

Juu en ole, ei ole tarvetta kun en tunge kaikkea moskaa naamaani harva se päivä. Kiitos.

Vierailija
7/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällainen naisvihaprovo tällä kertaa.

Vierailija
8/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaahan tuo vaan on. Ei meillä ainakaan kukaan nillitä. Tosin ei kukaan säännöllisesti mitään leivonnaisia tuokaan. Yksi mies tuo välillä  ihanaa focacciaa ja se tekee kahveista ihan juhlaa.

Itse en tykkää mistään makeasta, niin syömättä jää ne. Mutta en todellakaan tee siitä numeroa.Jos toisit vaikka suolaista piirakkaa, niin olisin muiden mukana ilolla syömässä. Mutta tämä siis nyt ei ollut mikään vaatimus, av:lla kun tykätään käsittää väärin.

Ehkä ne suomalaisittain kursailee ja ajattelee, että sulle menee rahaa aineksiin ja aikaa ja vaivaa, että ei nyt olis tarttenu meitä varten kuitenkaan :) Ei se tee valittamista tietty millään lailla oikeutetummaksi.

Vierailija
9/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ite hoikka? Työkaverit on kateellisia. Jos et oo hoikka, niin ei kande leipoa koko ajan ;)

Vierailija
10/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että he kokevat että heidänkin pitäisi ehtiä/pystyä/jaksaa tehdä samoin. Jonkinlaista kateutta ja syyllisyydentunnetta sekaisin. 

Tämähän se syy on. Ja ap ei sitten ole koskaan eikä ikinä kuullut perisuomalaisesta kateudesta? Täältäkin sitä tulee: Olen kade, kun osaat leipoa! Mjääh!

Ja toinen, ehkä tärkeämpi pointti, on tuo miesten huomio! Aijai, kun se syö naista, kun joku toinen saa kehuja :S

Mitä muista välität.

Vierailija
11/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet naama norsunvitulla jos saat tuomisillesi kommentiksi vain "ei kiitos, ei nyt maistu".

Paino-ongelmaa kun on, niin haluan itse valita herkkuni ja syödä niitä sitten kun itse parhaaksi katson enkä vääntää pakkopullaa.

Vierailija
12/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa nyt vaan noita kateellisia ja pahantahtoisia ihmisiä tuntuu riittävän. Leipomuksiasi paheksuvat varmaan kuvittelevat, että sinä kuvittelet olevasi muita parempi, koska leivot (absurdi ajatus, tiedän). 

Jatka vain leipomista jos se on sinusta kivaa. 

Syövätkö paheksujat leipomuksiasi? Jos ei jostakin tykkää, sitä ei tarvitse ottaa. Jos haluaa pudottaa painoa, jättää leivonnaiset syömättä. Ei se sen kummempi asia ole. 

Olen innokas ruuanlaittaja, mutta huonohko leipuri. En jostakin syystä saa makeita leivonnaisia onnistumaan. Onneksi on kaveri, joka leipoo mielellään ja hyvin. Kun tekee makeaa mieli, pyydän häntä leipomaan meille. Minä sitten teen hänelle ruokaa samalla, kun kokkaan omalle perheelle. Oletko kokeillut tällaista? :)

Vierailija
13/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo rauhassa kirjoitti:

Ihan ok niin kauan kun ei tuputeta. Itse en syö mm. sokeria ja valkoista jauhoa kuin hyvin harvoin. Tosi usein silti tuputetaan väkisin vaikka kieltäydyn kohteliaasti, sit ollaan naama nurinpäin ja vittuilaan että "ootko laihiksella vai".

Juu en ole, ei ole tarvetta kun en tunge kaikkea moskaa naamaani harva se päivä. Kiitos.

Just tämä. En ole koskaan naama nurinpäin jos joku tuo leipomuksiaan töihin, suhtaudun neutraalisti tai kehun tuojan ahkeruutta, leipomusten tuoksua tai jotain. Mutta en halua syödä joka viikko tai päivä valkoista jauhoa ja sokeria runsaasti sisältäviä leipomuksia. Kun kieltäydyn kohteliaasti alkaa se tuputus, "Ota nyt, ota nyt! Mikset ota?! Kyllä sitä voi vähän maistaa.. jne." loputtomiin. Kiitos ei, tarkoittaa kiitos ei. Se ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus leipomusten tuojaa kohtaan. Aina vain ei maistu. Ja sitten se naama vasta mutturalla on, mutta sillä leipurilla. Huoh. Kyllä ihmisten kanssa vuorovaikutus on joskus vaikeaa.

Vierailija
14/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet naama norsunvitulla jos saat tuomisillesi kommentiksi vain "ei kiitos, ei nyt maistu".

Paino-ongelmaa kun on, niin haluan itse valita herkkuni ja syödä niitä sitten kun itse parhaaksi katson enkä vääntää pakkopullaa.

No aika harva kuitenkaan näistä leipojista jokaisen kohdalla erikseen käy pullavatia suuhun työntämässä. En minä ainakaan. Ihan vapaavalintaista on. Naurettavaa "syyttää" jotain iloista leipuria pakkopullista!!

Itse ainakin vain laitan tortut pöytään ja sanon, että olkaapa hyvät, ei kestä kiittää! :) Enkä tosiaankaan ole koskaan jäänyt katsomaan ja laskemaan kuka ottaa mitäkin, vaiko ei ota. -Ei ap

Vierailija
15/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulee mieleen, että yritätkö saavuttaa sillä jotakin asemaa tai odotatko jotakin vastapalvelusta. Minä pidän pullasta enkä varmasti haluaisi loukata ketään, mutta mainitsemistani syistä saattaisin pitää pientä etäisyyttä pulliin. Riippuu toki, onko leipuri vilpittömäksi tietämäni henkilö vai teennäinen päivänsäde, jonka kakku on vain päältä kaunis.

Vierailija
16/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäni ärsyttää se, että en ole tyytyväinen painooni/läskeihini, jolloin haluaisin mahdollisimman vähän herkkuja käsieni ulottuville. Itsekuria kun ei ole. Ärsyttää, kun pystyn pitäytymään herkuista erossa jos en yksinkertaisesti osta/tee niitä, mutta kun joku tuo herkkuja töihin niin se on sama kuin niitä olisi minulla kotona - näpit ei pysy erossa niistä.

Vierailija
17/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, olisipa minulla tuollainen työkaveri!:) Toivottavasti siis jaat aidosti ihanat herkut ja vinkit muiden kanssa. Jos vielä olet iloinen, niin minulta saisit täydet poinsit.  Älä niistä nyreistä välitä, keskity muihin.

Vierailija
18/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle joku leipominen ei ole mikään koko illan projekti, jossa muu huusholli pysähtyy illaksi, ja siltikin jää keittiö siivoomatta.

Haluatko kruunun? Aika moni muukin kykenee samaan, ihan lapsienkin kanssa. Harmi, ettei sinusta ole siihen. Tarvitset sinkkuuden pystyäksesi leipomaan iltaisin.

Vierailija
19/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti siis jaat aidosti ihanat herkut ja vinkit muiden kanssa.

Ap ei jaa vinkkejä kuin lapsettomille, koska muut ei kykene leipomaan.

Vierailija
20/140 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseäni ärsyttää se, että en ole tyytyväinen painooni/läskeihini, jolloin haluaisin mahdollisimman vähän herkkuja käsieni ulottuville. Itsekuria kun ei ole. Ärsyttää, kun pystyn pitäytymään herkuista erossa jos en yksinkertaisesti osta/tee niitä, mutta kun joku tuo herkkuja töihin niin se on sama kuin niitä olisi minulla kotona - näpit ei pysy erossa niistä.

Se on kuule sinun oma ongelmasi, eikä sen leipojan. Toiset osaavat hillitä itsensä ja syövät vain vähän.