Lassie-rotuiset koirat
Kommentit (21)
Ei, jos et edes tiedä rodun nimeä.
Omasta mielestäni Rex-rotu on paras.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako hankkia lassie-rotuinen koira?
Ei, lassiet on kamalan karvaisia. Hanki enemmin rintintin-rotuinen
Lassiet on kyl tosi södei. Mun naapurilla on 2 lassiee ja ne kuolaa ihan sikana.
Kannattaa! Lassiet elikkäs siis colliet on aivan ihania. Meillä lassien pienempi sukulainen shetlanninlammaskoira, ja on kyllä siis erilainen luonteeltaan kuin lassie, paljon leikkisämpi.
Itse ottaisin isänmaallisena Peni-rotuisen.
Lassiet ovat hyviä perhekoiria. Meillä on Hopeanuoli sohvakoirana ja Mauri on miehen metsästyskaveri.
Minä olen miettinyt Kaunotar-rotuista koiraa, mutta pitääkö niillä pitää kuokoppaa? On jostain jäänyt mieleen, että voivat olla vihaisia.
Beethoven-rotuinen olisi myös kiva, mutta Beethoovenit taitaa kuolata aika paljon?
Jalo-rotuiset ovat yksiä suosituimmista, suosittelen ap:lle Jalo-rotuista koiraa!
Vierailija kirjoitti:
Lassiet on kyl tosi södei. Mun naapurilla on 2 lassiee ja ne kuolaa ihan sikana.
Aika jännä. Yleensä tylppäkuonot ja roikkohuulet kuolaa enemmän ja noilla skoteilla on kaikkea muut kuin tylppä kuono tai löysät huulet. Meidän "lassie" ei kuolannut yhtään.
Jos et tuon vertaa tiedä koirista, collie ei ole sinulle sopiva rotu. Se on toki kaunis mutta voi olla haastava rotu aloittelijalle. Suosittelen lainaamaan kirjastosta nykyaikaiset kirjat koiran hoidosta ja kasvatuksesta, sekä harkitsemaan esimerkiksi labradorinnoutajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos et edes tiedä rodun nimeä.
Kyllä minä tiedän, että se on lassie-rotu. Älä viitsi trollata.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tuon vertaa tiedä koirista, collie ei ole sinulle sopiva rotu. Se on toki kaunis mutta voi olla haastava rotu aloittelijalle. Suosittelen lainaamaan kirjastosta nykyaikaiset kirjat koiran hoidosta ja kasvatuksesta, sekä harkitsemaan esimerkiksi labradorinnoutajaa.
Puhun lassie-rotuisista koirista enkä mistään collieista. Kylläpä teidän on vaikea käsittää. Et taida tietää itse koiraroduista niin paljon kuin luulet.
Miten ois Blondi-koira niinkuin Adolfilla?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa! Lassiet elikkäs siis colliet on aivan ihania. Meillä lassien pienempi sukulainen shetlanninlammaskoira, ja on kyllä siis erilainen luonteeltaan kuin lassie, paljon leikkisämpi.
Lassie ei ole collie. "Lassie"=suomeksi "tyttönen", mikä oli collierotuisen narttukoiran nimi noissa elokuvissa. Meidän uroscollieta aikoinaan ihmiset kutsuivat ensi kerran tavatessa (saako sitä silittää? :/ ) lassieksi, ja se oli sitten ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Skotlanninpaimenkoira on toinen oikea rotunimitys collielle.
Ei saksanpaimenkoirakaan ole mikään sakemanni, susikoira yms.
Entä Rekku-rotu? Onko parempi?