Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**lokakuisten perjantai**

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en huomannut vielä pinoa tälle päivälle niin aloitin:)..

aivan ihana keväinen ja aurinkoinen ilma helsingissä, taas jaksaa toivoa että kyllä kevät ja kesä sieltä on tulossa!

oli ihanaa nukuttaa poikaa oarvekkeelle kun linnut lauloi ja oli niin valoisaa ja raikasta..tietkin näytti vähän sulaneen ja kuivuneen..

mulla uutena oireena on paha maku suussa aamulla, yöks, ei mukavaa..

pahoinvointi tänä aamuna on tuntunut helpommalle, ja ei ollut niin hirmuisen väsykään kun piti nousta jo aikaisin...ehkä tuo valo tekee sen:)

mihin suuntaan niitä kelloja oikein sunnuntaina siirretään?

mietin vaan että miten pojan unirytmi menee..tai siis eihän se mihinkään muutu, vaan kellonajat..

eli jos nyt herää noin klo5, niin onko se siirron jälkeen herätys kello 4 vai kello 6?..toivottavasti kello kuusi...neljältä herääminen tuntuu jo liian aikaiselta..ja varsinkin kun se nykyäänkin on joskus ihan mahdotonta saada lapsi nukkumaan enää sen puoli viiden jälkeen..

toisi helpotusta jos siirtysisi sinne kuuteen, menisi nukkumaanmenoaikakin mukavammaksi..

ihana perjantai, kun miehellä viikonloppu vapaata!

vaikka kyllä vietetään se aika surullisissa merkeissä kun huomenna on mammani hautajaiset.

hyvää perjantaita kaikille!

fiikuna ja mytty rv10+1(12+)

Vierailija
2/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloja siirretään aina kesään päin eli tällä kertaa eteenpäin, mutta vasta ensi viikon sunnuntaina! Silloin Fiikuna saa herätyksen klo 6.00 :):)

Täällä ihan hyvin mielin seuraillaan viikkojen etenemistä. Kuvottavaa oloa on ollut kolmisen viikkoa, mutta oksulta on säästytty. Tällä viikolla olen voinut hieman paremmin - kaupan appelssiinit on nyt niin hyviä että niitä on tullut syötyä ja liekö sitten kiittäminen iitä paremmasta olostani...

Np-ultra Kättärillä 10.4. ja 30.3. eka neuvolalääkäri. Niitä odotellessa...

Bluewish 9+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siirretäänkö niitä kelloja jo tänä sunnuntaina? Mä oon luullu että vasta ens viikonloppuna... No joka tapauksessa kelloja siirretään tunnilla eteen päin. Eli Fiikuna joudut siis heräämään tuntia aikaisemmin:(

Tänne ei kummempia. Siivousinto on jo nostanu päätään. Eilen ja tänään on tullu siivottua ja pestyä pyykkiä. Ja meille sunnuntaina kuopuksen synttärit, joten urakointia vielä riittää.

Ihana ilma tosiaan täällä Helsingissä. Ikävää että on taas luvattu lumisadetta ja pakkasta ens viikoksi...

Mutta ei tällä erää enempää. Aurinkoista perjantaita lokakuisille!

Mamseli rv9+4

Vierailija
4/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluewish: Sitä minäkin että kelloja siiretään tunnilla eteenpäin ja ens viikon sunnuntaina, mutta silloinhan joutuu heräämään tuntia aikaisemmin... Eli jos viideltä herätys on silloin kello " vanhaa aikaa" nejä. Eikö? ´Hih :) Korjatkaa jos oon väärässä!

Vierailija
5/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin niin, että jos Fiikunalla (lapsen) biologinen kello herättää klo 5.00 nyt talvella, niin ens viikon sunnuntaina kello on silloin jo 6.00... Mutta, jos joutuu laittamaan herätyskellon aina klo 5.00 soimaan, silloin joutuu heräämään tunnin aikaisemmin, koska kello on 5.00 tunnin aikaisemmin!

Vierailija
6/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tietysti enpä tuota hokannu! Mä kun tajusin ton jutun herätyskellon mukaan.. :)

Vierailija
7/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellojen siirtämiset lapsiin, samanlailla nukkuvat kuin ennenkin.

ON: Hyvä olo, se kuvotusvaihe on kai nyt kokonaan jäänyt pois. Minä en osaa huolestua mistään oireiden loppumisesta, koska mulla tosiaan kolmas raskaus oli TÄYSIN oireeton, ja ihan täydellinen pieni tyttö sieltä sitten aikanaan syntyi. Toisaalta, haluisin hirveesti nähdä, että siellä mahassa tosiaan ON joku asukki, ja että varmasti vaan yksi (viimeyönä taas hoitelin unikolmosia... :) Mutta, pitää odottaa vielä melkein 3 vkoa. Plääh. Onneksi aika menee tän meidän vauhtikolmikon kanssa nopsaan.

Tänään tuli 9v siitä, kun alettiin ukkokullan kanssa seurustelemaan. Olin silloin 16 ja mies 17. Hih, ei ois sillon uskonu, jos joku ois sanonu, että 10v päästä ootta sitten 4 lapsen vanhempia ja asutte omakotitalossa :) Vaikka, jo tuolloin tärkein haaveeni oli tulla äidiksi, ja mielellään nuorena. Mutta ihan neljää en ois uskaltanu veikata :)

Huomenna sitten anoppi tulee hoitamaan lapsia ja menen ukon kanssa töihin, kun joutuis olemaan muuten koko päivän yksin töissä. Se on tosiaan töissä mun porukoiden liikkeessä, joten siksi tällainen järjestely. En minä kyllä osaa mitään siellä tehdä, mutta oonpahan seurana ja keittelen kahvia :P Illalla ois sitten tarkoitus käydä kaksistaan syömässä ulkona, jos saadaan muksuille hoitaja.

Oho, tulipas tässä paljon juttua ja vieläpä ihan raskausaiheen vierestä. Nyt pyykkäämään..

Mianni 8+6

Vierailija
8/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa huonoille nukkujille pimennysverhoa! Toimii!

Minua huolestuttaa: paino ei ole noussut, maha ei ole kasvanut, housut roikkuu päällä väljinä. Onneksi on sentään kuvotusta!

Onko kaikki jo käyneet jossain ultrassa? Mulla on maanantaina se np, joku ihana ihminen oli menossa samana päivänä. Jännittääkö sinua? Minua ainakin!

Näin kamalaa unta, jossa lääkäri tokaisi heti siinä ultrassa että ei täällä mitään elävää ole, kattokaas vaikka ja käänsi sen ruudun... Ja siellä oli ihan epämuodostunut olio. Hyi mikä uni!!!

Ihana ilma, taidetaan painua ulos :)

Tätini tulee meille ensi viikolla, ihana saada seuraa! En tunne ketään tästä tunnin ajomatkan säteeltä... On aika yksinäistä välillä.

-lurppa rv 12+1 (?? maanantaina tiedän, viimein!)

Vierailija
9/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan..

Mä näin myös pahaa unta muutama yö sitten, raskaus päättyi kovaan vuotoon :( ei tosissaan kaan ollut mukava uni.

Mun anoppi näki taas viime syksyä taas että seuraavaksi meille tulee kaksoset tyttö ja poika :/ toivon vain ettei se uni toteutuisi kun en millään tahtoisi kaksosia..kamala ajatus mutta niin se vain on. Noh vielä joutuu reilun viikon odottamaan mitä tuleman pitää.

Me on jouduttu olemaan jo 4päivää sisällä kun esikoinen ollut kuumeessa, ja eikä näytä hellittävän. Inhottavaa hoitaa sairasta lasta varsinkin kun sitä on tämän ensímmäisen kohdalla joutunut aika tavalla tekemään.

Mulla edessä työntäyteinen viikonloppu elikkä se on sitten pilalla..

Väsymys ei tahdo loppua millään mutta tais viime raskausdessakin vaivata melkeimpä kokonaiset 40 viikkoa :( Paino on vähän noussut ja mahakin jo pömpöttää niin ettei omiin vanhoihin housuihin mielellään änge itseään.

Hauskaa ja lumista viikonloppua kaikille !!

Sanna, Pyry ja rv 10+5

Vierailija
10/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos ihan viestikäin vähän laittais..

En tosiaankaan ole ollut perillä siitä, että kelloja jo siirreltäisiin, kun luntakin on vielä noin paljon. Ihan on melkein talvista vielä. Paitsi että aurinko paistaa täydeltä terältä ja jotkut linnut jo sirkuttaa. Ja minä istun sisällä pimeässä koneella. KOKO päivän, ja huomisen ja jajajaj... siihen asti, kunnes tämä pahuksen lopputyö on tehty. Kuun loppuun on vielä aikaa (jaiks!!).

Pahoinvointi alkaa väistyä ja muutkin oireet vähenee. Mahakin tuntuu kutistuvan? Mutta jostain syystä öisin kun nousee vessaan, ja teen sitä siis useasti, niin rinnat tuntuu ihan mielettömän kipeiltä? Siis niin että on ihan pakko pitää niistä kiinni etteivät vaan pääsisi liikkumaan. Päivisin tätä ongelmaa ei ole. Tietäiskö joku syytä, miks just levossa ne alkaa kipeytymään? Mulla ei logiikka riitä siihen...

NP-ultraan on vielä reilu viikko, ja jännään sitä ihan valtavasti. Oon jo jotenkin varautunut siihen, että siellä on joku paha vika, ja joudun synnyttämään pienen ja sairaan väkisin muutaman viikon päästä. :( Mikä siinä on että täytyy noita piruja maalailla seinille? Liikaa tietoa vai mikä mättää... Etten osaa vaan olla ja nauttia tulevasta vaan keksin kaikki mahdolliset surkeudet mitä tässä voisi vielä sattua.. Tulee piiiiitkä raskaus tätä menoa.. *huoh*

Töhnö + ToivoHilma 11+0

Vierailija
11/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin vasta nyt eilisen pinon loppupäätä, olin illalla siellä hemmottelussa ja huomasin, että fiikuna oli siellä pohdiskellut, että oli kuullut jossakin, että toisen jälkeen kilot on vaikeampi karistaa. Multa lähti ainakin ihan yhtä hyvin, ellei paremminkin kilot toisen synnyksen jälkeen, kun ekan. Mä imetin kumpaakin muksua 13 kk ja siinä ne kilot sitten karisi. Ekassa raskaudessa mulle tuli joku 18 kg ja toisessa taisi tulla vähän vähemmän, joku 13 kg. Painoindeksi on ollut molemmissa 21, mikä oli myös nyt.

Kyllä oli ihana eilen se " hemmotteluilta" , otin jalkahoidon ja kulmiin ja ripsiin kestovärin, nyt on ihan uusi ilme, kun kävin viime viikolla kampaajalla. Kyllä se vaan kummasti piristää! Aamulla tyttäreni 2v katseli lakattuja varpaankynsiäni ja kyseli, että " äiti, mikä tuolla on?" Aatteli varmaan, että mitä sillä on tonne varpaisiin ilmestynyt:):)

Mulla odottaisin kauhea siivousurakka, miten ei taas yhtään huvittaisi...Mutta kai se on pakko, matotkin raahasin jo aamusta ulos, mutta muuta ei olekaan sitten vielä tehty. Tylsää, kun tietää, että siinä menee loppupäivä, ennenkun saa tään kämpän siivottua, onneksi meillä mies nykyään osallistuu siivoukseen....Miten muilla, saatteko miehet avuksi? Meillä tätä on tapahtunut vasta muutaman kuukauden ajan, piti vähän ensin keskustella asiasta, ennenkun mies tajusi, että en todellakaan jaksa, enkä halua tehdä kaikkea yksin.

Kai sitä on tartuttava siihen rättiin...

nöpö+masuasukki rv10+5

Vierailija
12/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huono olo nyt loppunut kokonaan, ei ole enää moneen päivään ollut, mutta niin se loppui viimeksikin näillä viikoilla. Väsymyskin vähentynyt huomattavasti, vaikka muuten päivät olleet paljon kiireisempiä kuin aiemmin. Kivaa :)

Viikonloppu edessä, mukavaa rentoutua välillä. Arkisin kaksi hoitomuksua ja oma ei anna siihen hirveästi mahdollisuutta.

Joku kyseli onko kaikki käyneet jo ultrassa. Minä en ainakaan, np-ultra ensi torstaina, joten siihen asti on maltettava, mutta eiköhän aika mene nopeasti, kun on pojan synttärit ja vieraita ja muuta ohjelmaa tiedossa.

Kati 11+5

Vierailija
13/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiiiitkästä aikaa pääsen minäkin pinoutumaan. Ensin oli kiireitä ja sitten oli kone usean viikon rikki :(

Olo on edelleen aika oireeton, mitä nyt maha tosi turvoksissa. Yhdet vanhat farkut menee jalkaan enää. Kävin ostamassa yhdet mammahousut jotka on sellasta hyvin löysää mallia, että menevät sitten jalkaan hyvin pitkään :)

Np-ultra oli keskiviikkona, ens sen piti olla vasta 29.3, mutta jouduin siirtämään sen koska ollaan sillon tytön kanssa Oulussa.

Lääkäri ei meinannu saada ensin sitä arvoa kun kaveri vaan nukkui. No onnex heräs ja sit ei ollu enää yhtään paikallaan. Arvo oli ihan normaali. Laskettuaika muuttui samalla, se oli ensin 6.10 nyt se on sitten 30.9.

Oli ihanaa nähdä, että kaikki on kunnossa vaikka olen voinu niin hyvin. Nyt nautin täysin kasvavasta masusta.

Hyviä vointeja kaikille!!!

Sasku ja Onni rv11+6

Vierailija
14/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on onneksi jo kolmas päivä, ettei ole pahoinvointia ollut, enkä oksentanut. Toivotaan vaan, että tästä alkaisi se ihana keskiraskaus eikä ole merkki siitä, että jotain olisi pielessä...

Mulla on ihan sama ongelma kuin Töhnö kirjoitti. Eli yöllä on rinnat TOSI kipeet, kun pitää nousta sinne vessaan. Aattelin itekseni, että johtuisikohan siitä kun päivisin on kuitenkin noi liivit tukemassa. Ja joka kerta kun oon yöllä heränny, oon nukkunut selälläni. Ja siitä kun nousee ylös, niin sattuu ihan hirveästi varsinkin rintojen sivuille. Tosin on ne kyllä päivisinkin aika kosketusarat....

Mulla kans on siivousurakka edessä, kun kotiin pääsen. En oo varmaan kolmeen viikkoon tehny kotona muuta kuin pikaisesti imuroinu ja pessyt pyykkiä. Ja kyllä huomaa!!! Ja meillä ei myöskään mies kovin innokkaasti ole siivoukseen osallistunu, että mulle se melkein kokonaan jää :( No, onneks on kuitenkin kokkikoulutus, niin pääsee yleensä valmiiseen pöytään. Ellei siis ole töissä, niin kuin tänään on taas 16 tunnin yövuoro.... Mut olis se toisaalta outoa, jos mies yht' äkkiä siirtyis päivätyöhön. Sehän olis kotona sitten joka ilta ja viikonloppu!!!

Mutta kummityttö tulee tänään illaksi hoitoon, kun niillä on muutto meneillään, että saa taas pitää kiirettä sen perässä. On aikas eloisaa sorttia ;) Tosin niin on meidänkin muksut. On oikeastaan kiva saada pitkästä aikaa kylään, kun ei oo sellaista jaksanu pariin viikkoon ajatellakaan. Jos vaikka leivottais synttäreitä varten yhdessä.

Mutta nyt pikkuhiljaa kotia päin...

Tuike rv10+5

Vierailija
15/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hehkuttaa; mulle syntyi tänäaamuna uusi serkku :) Eli siis mun täti sai tyttövauvan. Voi, kun tuli yhtäkkiä haikea olo, kun muistin kuin mahtavaa se on ihastella sitä uutta tulokasta (paitsi sitten tulee mieleen ne karseet jälkisupistukset, au)

No, nyt on vaatteille taas kiertoa tiedossa. Annoinkin heille tammikuussa jo kaikki meidän kuopustytön pienet vaatteet ja hyvä kun tuli sitten tyttö, niin on vaaleanpunaiselle käyttöä. Saa nähdä sitten lokakuussa, että jatkuuko pinkkilinja meidänkin talossa vai täytyykö siirtyä pitkästä aikaa siniseen :)

Kauhia vauvabuumi on kyllä menossa meidän tuttavapiirissä; 3 mun kaveria odottaa ja samanverran on odotuksenodottajia. Jännää!

Siivouksesta: Tänä aamuna viimeksi mäkätin miehelle siitä, että se ei tee MITÄÄN arkihommia meidän talossa. Siis se tasan kantaa puita n. kerran viikossa liiteristä sisälle ja siinä kaikki. Se on tyypillinen äitinsä passaama kuopuspoika, mutta välillä se jo (minun hyvällä koulutuksella) teki kaikenlaista. Nyt tuntuu viimeisen vuoden aikana laiskistuneen niin, että mitään ei tee. Ja kaiken huippu on, että nykyisin osallistuu lastenhoitoonkin koko ajan vähemmän. Pidin melkoisen monologin siis aamulla ja saa nähdä menikö jakeluun. Muutenkin sillä on niin vähän kotiaikaa, siis se on 6 pvä /vko töissä (8t) ja sitten sillä on 3 iltana viikossa harrastus, jossa menee reilu 2t kerta. Sitten vielä käy 1-3x kuussa kavereiden kans kaljalla. Ei hyvä. Nyt kyllä laitan ruotuun sen äijän, on päässy repsumaan taas niin pahasti tämä homma. Ja vaadin myös arvostusta sille, että MINÄ pyöritän koko meidän arkisirkusta yksin, kuitenki on 3 lasta (7v, 2v ja 1v) ja nyt vielä tämä yllätyskirppu mahassa, niin ei se munkaan kotona olo LOMAA ole.

Huh, tulipas vuodatus, mutta helepotti :)

Mianni 8+6 (huomenna paukkuu viikot :)

16/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä.. Olkaa onnellisia jos ette enää voi pahoin. Eihän se sitä tarkota et vauva on jotenki viallinen jos oksetus loppuu :) Itellä tänään ollu kaikista kamalin päivä, tuntuu ettei huono olo lopu koko päivänä. Jatkuvasti vaan yököttää ja makuulla on koko päivä kulunu..onneksi miehellä on vapaapäivä niin se voi hoitaa tota esikkoa. Vaihtelee kyllä hirveesti tämä pahaolo päivästä toiseen, ku eilen pystyin aamulla syömään ihan normaalisti ja ei tehny pahaa, tänään istuin tunnin vessanlattialla ja mietin tuleeko se oksennus vai eikö tule- ei se sitte tullu, hyvä niin..

Väsyttää ja palelee, ihan kokoajan. Mutta fiilis on kuitenki ihan hyvä. Kai se tuo aurinkoki tuo osuutensa asiaan.. ei oo ainakaa niin masentunu olo mitä oli esikkoa ootellessa ku sillon tuli syksy ja synkkyys yhtäaikaa ;)

Minä en oo vielä joutunu ottamaan äitiyshousuja kaapista vaikka toisinaan maha onki niin turvoksissa et normaalit farkut puristaa kovastiki. Mutta se on niin päivästä riippuvaista kans. Paino senku laskee, mutta niinpä se laski viimeksiki niin en ollenkaa ole huolissaan. Ehtii se vielä noustakin!

Mukavaa vkl kaikille!

Jääsydän rv 7+3?

Vierailija
17/17 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih..kiitokset bluewish ja mamseli tuosta kellojensiirtoselvennyksestä;)

olisinkin varmaan tänäsunnuntaina siirtäny kelloja ja ihmetelly miksi kaikki on väärässä ajassa:)

siskollani alkoi tänään äitiysloma ja oltiin sitä vähän ulkona juhlimassa... kohta heilläkin tuhisee kotona pieni nyytti, vuih, en malta odottaa...ja syksyyn tuntuu olevan vielä niin pitkä aika!!

nyt sohvalle namien kanssa (tänään karkkipäivä)

fii ja mytty edelleen rv 10+1(12+)