Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveei ei halua lainata rahaa, vaan toivoo ihan rahalahjoitusta

Vierailija
29.09.2024 |

Ihan monien tuhansien lahjaa. Olen taistellut itseni kanssa. Kyllä multa se raha periaatteessa löytyisi, mutten haluaisi antaa. En ole rikas, enkä köyhä, mutta säästäväinen. Olenko hirveä kylmä kitupiikki? Antaisitko sinä? 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti antaisin.

Vierailija
2/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Kaveri ansaitkoon rahansa itse. Vaikuttaa loiselta ja hyväksikäyttäjältä. Hanki parempia kavereita.

Vierailija
4/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Vaimolle voisin antaa, en kenellekään muulle. Sisareini perhe meinasi aikoinaan menettää luottotietonsa, joten lainasin heille rahaa. Siitä tehtiin kuitenkin velkakirja ja maksoivat aikoinaan takaisin. Etenkin kun asia johtui yli varojen elämisestä, eikä esimerkiksi työttömyydestä tai sairaudesta.

Vierailija
5/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja ystävyyttä ei pidä sotkea. Mistä ystävä tietää rahatilanteesi? 

Vierailija
6/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna. Älä sinäkään. Tämä on ikuinen suo ja kaverisi ei koskaan opi saamaan rahaa muuten kuin mankumalla jos annat sen.

Vierailija
7/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan antaisi. Vai onko sulla joku säätiö, mistä jaat apurahoja ja lahjoituksia. Oikeasti toi tyyppi ei ole sun kaveri - ota etäisyyttä.

Vierailija
8/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut täältä kysymään, niin vastaus on ei.  Kaverisi vaikuttaa hyväksikäyttäjältä.

Vierailija
9/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna, jollet halua luopua rahasta.

Ystävälläsi on oikeus olla ottamatta lainaa, joka vain siirtäisi hänen ongelmiaan ja todennäköisesti pahentaisi niitä takaisinmaksun aikaan. Se on ihan järkevää.

Sinulla taas on oikeus olla antamatta lahjaa, vaikka ongelma ehkä ratkeaisikin sillä - ainakin joksikin aikaa. Ne on sun rahoja. 

Vierailija
10/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedäkään, mutta kysyi. Itse tiedän ja siksi taistelen itseni kanssa. Valehdellahan voisi, ettei ole, mutten haluaisi valehdella. En vain haluaisi antaa :( Ap

Vierailija
11/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Enkä todellakaan lainaisi kenellekään. Takaisinmaksun kanssa on aina vähän niin ja näin sekä seuraavassa kuussa joutuisi taas lainaamaan. Kaverisi tietää tämän.

Tiedämpä senkin verran et ostamasi lahja menisi takuuvarmasti myyntiin tai vaihtoon jossain vaiheessa.

Älä osta mitään kallista kenellekään, ei se sitä arvostusta tuo, päinvastoin pelkkää hyväksikäyttöä.

Vierailija
12/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi. Vaimolle voisin antaa, en kenellekään muulle. Sisareini perhe meinasi aikoinaan menettää luottotietonsa, joten lainasin heille rahaa. Siitä tehtiin kuitenkin velkakirja ja maksoivat aikoinaan takaisin. Etenkin kun asia johtui yli varojen elämisestä, eikä esimerkiksi työttömyydestä tai sairaudesta.

Et edes lapsillesi? Julma isä.

Vierailija
13/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedäkään, mutta kysyi. Itse tiedän ja siksi taistelen itseni kanssa. Valehdellahan voisi, ettei ole, mutten haluaisi valehdella. En vain haluaisi antaa :( Ap

En tietenkään anna etkä lainaa. Tuo on selvää hyväksikäyttöä

Vierailija
14/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Enkä todellakaan lainaisi kenellekään. Takaisinmaksun kanssa on aina vähän niin ja näin sekä seuraavassa kuussa joutuisi taas lainaamaan. Kaverisi tietää tämän.

Tiedämpä senkin verran et ostamasi lahja menisi takuuvarmasti myyntiin tai vaihtoon jossain vaiheessa.

Älä osta mitään kallista kenellekään, ei se sitä arvostusta tuo, päinvastoin pelkkää hyväksikäyttöä.

Sama rahalahjoituksen kanssa, kyllä jotkut ovat itsekkäitä hyväksikäyttäjiä. Ihan vihaksi pistää.

Vierailija
15/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Vaikuttaa siltä että jos nyt lahjoitat hänelle rahaa isonkin summan, kynnyksensä madaltuu ja mankuu uutta summaa sinulta lahjotettavaksi aina uudelleen ja uudelleen. 

Vierailija
16/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes lapsillesi? Julma isä.

En tiennytkään, että minulla lapsia.

Vierailija
17/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, edes omille aikuisille lapsille 

Vierailija
18/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi manipuloi sinua. Vaikket sitä vielä usko ja vaikka kuinka on rakas, ystävä ja mielinkielin, on taustalla pelkkä hyväksikäyttö.

Todelliset ystävät eivät halua yhtään mitään lahjoituksia, varsinkaan suuria summia, oli tilanne kuinka huono tahansa.

Itse ghostaisin hänet elämästä.

Vierailija
19/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan, että ei ikävä kyllä onnistu. Mutta en kyllä ymmärrä, miksei voisi joko yhtä hyvin kertoa totuutta, että tarvitset itse omat rahani (omia tarpeitasi vartenhan olet säästänyt ne rahat!) TAI valehdella, ettei sinulla ole sellaisia rahoja. Miksi olisit velkaa hänelle täydellisen totuuden rahoistasi? Tuskinpa hänkään on sinulle kertonut täyttä totuutta omista taloudellisista kuvioistaan. En itse edes laske tällaista yksityisasian salaamista valehteluksi. Kaikilla on oikeus olla kertomatta yksityisasioistaan. Tuskailet ihan turhaan asian suhteen!

Vierailija
20/55 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna, älä edes velaksi rahojasi et koskaan kuitenkaan saa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi