Pitkät naiset. Onko miehen pakko olla teitä pidempi?
Kommentit (67)
Olen 170 cm pitkä nainen ja pituus on aina ollut mulle yksi tärkeä kriteeri miehessä. Eli ei saa olla lyhyempi, vähintään 5 cm täytyy olla pituuseroa, mieluiten enemmän. Olen aina löytänyt itselleni pidemmän miehen, enkä koskaan tapailisi itseäni lyhyempää. Mielestäni 180 cm on miehen normaali mitta, pitkäksi mieheksi sanoisin 190cm.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko olla. Olen seurustellut viiden miehen kanssa, ja näistä vain yksi oli minua pidempi. Korkkarit jalassa ei hänkään. Minun silmääni miellyttää eniten tankkerimainen mies: lyhyehkö, harteikas, vatsakas. Paksut, lihaksikkaat käsivarret ja jalat.
Nykyinen on 175 cm, minä 180 cm. Parhaimmillaan korkkareiden kanssa siihen 15 cm lisää. Varmaan meille joku selän takana nauraa, mutta ei tunnu missään.
Tuolla miehellä sitä paitsi ne pituudesta puuttuvat sentit löytyvät jostakin, mihin ei kuka tahansa näekään... ;)
Humblebrag...
On. Olen 170cm, eksä oli 188cm, nyksä 198cm. Pituudesta parisuhde pitenee, eksän kanssa alle 10v, nyksän kanssa yli 20v. En halua edes tietää mitä tapahtuu jos nyt erotaan 😬
Kelpaa tietysti, itse olen siis 183 cm pitkä nainen. Itse asiassa enemmän minua luultavasti saattaa viehättää esim. 173 cm pitkä mies kuin kaksimetrinen mies :D. Ihmettelen aina näitä keskusteluja joissa lyhyet naiset väittävät kelpuuttavansa vain itseään 30 cm pidempiä 190 senttisiä miehiä.
Ei tarvitse olla pidempi, mutta kaikki itseäni lyhyemmät miehet joita olen deittaillut, on tehnyt miespuolisista yli 180cm pitkistä ystävistäni ongelman ja yrittivät myös kieltää mua käyttämästä korkokenkiä.
N180cm
Vierailija kirjoitti:
On. Olen 170cm, eksä oli 188cm, nyksä 198cm. Pituudesta parisuhde pitenee, eksän kanssa alle 10v, nyksän kanssa yli 20v. En halua edes tietää mitä tapahtuu jos nyt erotaan 😬
Sori vaan, mutta 170 cm ei vielä ole pitkä vaan aika keskimittainen ainakin pääkaupunkiseudulla.
Toki jos olet esim. 70-vuotias niin omassa ikäluokassasi ehkä joo olet pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme niissä korkkareissa on niin maagista että melkein kaksi metrisen naisenkin on sellaisia käytettävä? Lyhyempi nainen voi haluta pitää korkkareita tunteakseen itsensä pidemmäksi ja näyttääkseen pidemmältä, mutta miksi jo valmiiksi pitkän naisen on käytettävä? Kyllä juhla ym. käyttöön sopivia mataliakin kenkiä löytyy.
Miksi niitä ei saisi pitää? Mä olen 176 ja käytän korkkareita silloin tällöin. Tykkään pituudestani enkä haluaisi olla lyhyempi. Miehen pituus ei ole mikään valintakriteeri, muut seikat painaa vaakakupissa aika paljon enemmän, mutta onhan se ihanaa kun mies on pidempi.
No tottakai saa pitää, mutta jos tuntee itsensä liian pitkäksi miehen rinnalla niin ei oikein sovi logiikkaan että jaloissa on kengät jotka vaan tekee pidemmäksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme niissä korkkareissa on niin maagista että melkein kaksi metrisen naisenkin on sellaisia käytettävä? Lyhyempi nainen voi haluta pitää korkkareita tunteakseen itsensä pidemmäksi ja näyttääkseen pidemmältä, mutta miksi jo valmiiksi pitkän naisen on käytettävä? Kyllä juhla ym. käyttöön sopivia mataliakin kenkiä löytyy.
Mun pitkät sääret ainakin näyttää huomattavasti paremmilta 15cm koroissa kuin matalissa kengissä. Ryhtikin on parempi korkkareilla kävellessä. Miksi en korostaisi hyviä puoliani?
N180cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä ei saisi pitää? Mä olen 176 ja käytän korkkareita silloin tällöin. Tykkään pituudestani enkä haluaisi olla lyhyempi. Miehen pituus ei ole mikään valintakriteeri, muut seikat painaa vaakakupissa aika paljon enemmän, mutta onhan se ihanaa kun mies on pidempi.
No tottakai saa pitää, mutta jos tuntee itsensä liian pitkäksi miehen rinnalla niin ei oikein sovi logiikkaan että jaloissa on kengät jotka vaan tekee pidemmäksi?
Toki, mutta en ole huomannut monenkaan sanovan etta tuntevat itsensä liian pitkiksi miehen rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko olla. Olen seurustellut viiden miehen kanssa, ja näistä vain yksi oli minua pidempi. Korkkarit jalassa ei hänkään. Minun silmääni miellyttää eniten tankkerimainen mies: lyhyehkö, harteikas, vatsakas. Paksut, lihaksikkaat käsivarret ja jalat.
Nykyinen on 175 cm, minä 180 cm. Parhaimmillaan korkkareiden kanssa siihen 15 cm lisää. Varmaan meille joku selän takana nauraa, mutta ei tunnu missään.
Tuolla miehellä sitä paitsi ne pituudesta puuttuvat sentit löytyvät jostakin, mihin ei kuka tahansa näekään... ;)
Humblebrag...
Ai anteeksi, en tarkoittanut olla lainkaan humble :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, mutta 170 cm ei vielä ole pitkä vaan aika keskimittainen ainakin pääkaupunkiseudulla.
Toki jos olet esim. 70-vuotias niin omassa ikäluokassasi ehkä joo olet pitkä.
Hah! Juuri vierailtiin stadissa täältä länkkäristä ja kaikki siellä olivat teletappeja. Oikeasti ihmeteltiin kuinka miehetkin siellä ovat niin lyhyitä. Olen muuten 41v, en 70v.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä korkkareissa sitten on niin maagista ettei pitkä ihminen saisi käyttää? Oon "vaan" 177cm. Mies on 184cm, jää lyhyemmäksi kun korot laitan.
Käytän siksi kun tosiaan saa ryhdikkyyttä mukavasti niillä. Ja se pointti vielä että pitkällä ihmisellä yleensä isompi jalkakin. Matalat kengät saa helposti jalat näyttämään veneiltä. Mulla kokoa 40 jalka, näyttää kivan sirolta korkkareissa :)
Ja vastaus vielä kysymykseen. Ensimmäinen mies (15v yhdessä) oli minua muutaman sentin lyhyempi. Joten ei haittaa jos mies lyhyempi. Toki joku 160 cm mies voisi olla sellainen jonka ohittaisin, ei oo kyllä kukaan niin lyhyt edes juttusille tullut iskumielessä.
En tiedä, kuulunko varsinaisesti pitkiin kun olen 175 cm, mutta vastaan kuitenkin että ei, ei tarvitse, oma mieheni on saman pituinen kuin minä ja huonon ryhtinsä takia näyttää lyhyemmältä.
Kaikki iso on naisessa no-no paitsi tisseissä.
Deittaillessa pituudesta meille miehille on selkeästi pientä etua. Lähteenä niin monta pitkää naista ja korvaan kuiskausta, että tämän ketjun päinvastainen konsensus hiukkasen ihmetyttää. Tottakai sitten varsinainen kumppanin valinta määrittyy pääsääntöisesti muilla ominaisuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kieltämättä vähän sama kuin mies, joka seurustelee itseään painavamman naisen kanssa.
Kun katsoo suomalaisia avio/avopareja niin kyllä se nainen usein on huomattavasti painavampi vaikka olisi päätä lyhyempi.
Tässä naiset sanoo taas yhtä, mutta todellisuus näyttää toiselta. Ne naiset joita ei haitta ilmottautuvat, tuhatkertainen määrä niitä joita tuo haittaa ovat hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä naiset sanoo taas yhtä, mutta todellisuus näyttää toiselta. Ne naiset joita ei haitta ilmottautuvat, tuhatkertainen määrä niitä joita tuo haittaa ovat hiljaa.
Mistä niin päättelet? Totta kai joillakin ihmisillä on mielihaluja kuten tykkään pitkistä, lyhyistä, laihoista, muodokkaista, blondeista, pitkähiuksisista jne, mutta on myös suuri joukko ihmisiä joille yksittäinen ominaisuus ei ole niin tärkeä, vaan kokonaisuus ratkaisee.
Mulla on itseäni muutaman sentin lyhyempi mies, en ole koskaan ajatellut että se häiritsisi. Olin aikoinaan myös todella ihastunut itseäni päätä lyhyempään mieheen, iso pituusero häiritsi silloin hieman. Muistelen, että tuo mieskin taisi siitä jotain mainita, joten ehkä se häiritsi häntäkin. Mutta ei pituusero tosiaan ole mikään este jos tyyppi on muuten upea!
Aika moni vastaajista on lyhyitä naisia. En usko että me kaikki pitkät sattuisimme vastaamaan ketjuun ja olemaan paikalla juuri nyt.
Itse olen 180 cm ja ei minua kyllä kukaan mies ole pituuteni takia haukkunut, päin vastoin saanut kehuja siitä aina. Netissä näen kyllä näillä mamma-palstoilla aina haukkuja mutta kuka tahansa voi kirjoittaa niitä, eli en pitäisi kovin luotettavana lähteenä näitä :)
Minua ei ole pituus kyllä vaivannut vaikka olisikin vähän lyhyempi kuin minä. Tärkeintä on että mies ei ole sellainen liian hoikka ja hintelä. Eli jos mies on minua lyhyempi, niin tykkään että hänellä saa olla massaa. Ja jos mies pitempi kuin minä niin silloinkin vähän massaa on ehdottomasti parempi kuin hoikka. Eli kaikenlaiset mikael gabriel-kroppaiset miehet eivät kyllä yhtään kiinnosta. :)
Itse olen 180 ja mieheni on 186. Mielummin pitkä mies, mutta ei se pituudesta kiinni ole. Poikaystäväni ovat olleet 180-205cm.