Luulisi, että rivitalo on terveille työssä käyville lapsiperheellisille vain välivaihe
Mutta ihmetyksekseni olen saanut huomata, että näin ei olekaan, vaan jotkut oikeasti haluavat asua rivarissa loppuun saakka, siitä huolimatta, että olisi varaa ostaa omakotitalokin. Erikoista.
Kommentit (21)
Niin, luulis, että haluais muuttaa isoon kerrostaloasuntoon.
Mieti! Mä olen terve. Terveet lapset. Asuttu SAMASSA rivarissa 11 vuotta! Huh.
Minulla rivitalo oli välivaihe omakotitalosta kerrostaloon siirtymiselle. Kerrostalossa viihdyn ja aion asua loppuelämäni.
Mua taas jaksaa hämmästyttää se miten ihmiset oikeasti ? ajattelee niin mustavalkoisesti.
Hirveen rajottavaa elämää rivariasuminen.
Omakotitalo on työleiri. Lisäksi siitä jatkuva huoli esim. matkustellessa. Ei sellainen sovi kaikille. Rivi- ja kerrostaloasunnot ovat huolettomampia ylläpidon kannalta. Itse asun rivarissa ja suunnittelen kerrostaloon muuttamista niin ei tartte sitäkään vähään huolehtia pihan laittamisesta.
Ei meille. Olemme asuneet nykyisessä rivitalonpätkässä pian 24 ja 1/2 vuotta, eikä meillä ole ollut tarvetta muuttaa ok-taloon eikä takaisin kerrostaloonkaan.
Miksi pitäisi, kun emme halua?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihmetyksekseni olen saanut huomata, että näin ei olekaan, vaan jotkut oikeasti haluavat asua rivarissa loppuun saakka, siitä huolimatta, että olisi varaa ostaa omakotitalokin. Erikoista.
Vain tyhmät laittavat koko omaisuutensa kiinni asuntonsa seiniin. Mut ihmettele sä vaan ihan rauhassa....
Mua ihmetyttää miten tynnyrissä ihmiset elää kuten ap. Lukasepa vaikka päivän Hesarista miten se on 20 vuotta vanha trendi muuttaa keskustasta laidoille omakotitaloon kun lapsia tulee. Nykysuomalaiset eivät tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo on työleiri. Lisäksi siitä jatkuva huoli esim. matkustellessa. Ei sellainen sovi kaikille. Rivi- ja kerrostaloasunnot ovat huolettomampia ylläpidon kannalta. Itse asun rivarissa ja suunnittelen kerrostaloon muuttamista niin ei tartte sitäkään vähään huolehtia pihan laittamisesta.
Mä nään tilanteen toisinpäin. Rivari on työleiri. Kauhea sosiaalinen paine osallistua yhteisten alueiden sekä omankin pihan hoitoon. Jos siis ei ole ulkoistettu jollekin huoltoyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas jaksaa hämmästyttää se miten ihmiset oikeasti ? ajattelee niin mustavalkoisesti.
Tämä mustavalkoinen trolli ei kyllä hämmästytä yhtään. Teemana ilmeisesti lietsoa "rikkaat asuvat ok-taloissa ja köyhät max rivareissa"-raivo?! :D
Meidän rivitaloyhtiössä noin puolet asukkaista on asunut tässä jo kolmekymmentä vuotta, minkä talo on ollut pystyssä. Itse olemme myöhempiä tulokkaita, mutta meilläkin on jo kohta lapset isoja eikä enää viitsitä mihinkään muuttaa. Asuntoja vapautuu todella harvoin, mikä kertoo, etttä ihmiset taitaa viihtyä.
Tässä on huomioitava, että rivitaloasumista on melko monenlaista. On täysin eri asia asua jossakin 30 huoneiston taloyhtiössä, jossa on helppo sluibailla kaikesta pihojen hoidosta vs. vaikkapa 5 huoneiston yhtiöön, jossa kaikki hoidetaan talkooperiaatteella.
Ostettiin pari vuotta sitten uusi rivarin pätkä. Samalla hinnalla olisi saanut saman kokoisen 2000-luvulla rakennetun omakotitalon. Mutta arvaapa mitä - ei haluttu.
Ollaan viihdytty tässä tosi hyvin. Mukavat naapurit ja homma toimii. Jos ollaan reissussa, naapurit kolaa lumet/ajaa nurmikon meidänkin pihasta ja muutenkin katsoo perään. Ja tällaista tonttia ei vaan olisi ollut tarjolla omakotitalolle.
Viisi vuotta omistusrivarissa asumista takana, ja täysi tyytyväisyys. Lajitellaan hienosti, jokainen käyttää VAIN omaa autopaikkaa, ei häiriöitä, mukuloista pitävät vanhemmat huolen, eivät siis naapurit! Ei tehty remontteja, eikä tulevia, paitsi putkiremppa muutaman vuoden päästä, mihin on jo säästynyt tonneja rahaa halvan vastikkeen muodossa. Vuokralla asuminen monta sataa/kk kalliimpaa ja oli puolet pienempi kämppä. Rauha ja hiljaisuus, kukaan ei vaani eikä kyylää. Huoltoyhtiö hoitaa pihalla kaiken. Silti vastike erittäin alhainen.
Kymmenen vuotta vuokrarivarissa tätä ennen. Ihana sijainti, sinänsä kiva asunto, mutta me vissiin ainoina lajiteltiin roskat, autopaikasta sai riidellä viikoittain, kakarat joka päivä riesoina mm. kiusaamassa pihalla nukkuvaa koiraa ym. Ja se kyttääminen! Ja jatkuvasti oli joku lainaamassa jotain! Huh huh huh!
Lapsiperhekin on välivaihe. Väliaikaista kaikki on vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on huomioitava, että rivitaloasumista on melko monenlaista. On täysin eri asia asua jossakin 30 huoneiston taloyhtiössä, jossa on helppo sluibailla kaikesta pihojen hoidosta vs. vaikkapa 5 huoneiston yhtiöön, jossa kaikki hoidetaan talkooperiaatteella.
Sluibailla??? Kun taloyhtiö maksaa pihan hoidosta ulkopuoliselle (eli osakkaat maksaa sen vastikkeissaan) niin mitä " sluibailua" se muka on? Talkoot näin isossa yhtiössä 1-2 krt vuodessa on lähinnä yhteishengen ylläpitoa ja jos joku ei ehdi/halua osallistua, ei haittaa.
Meille rivari on välivaihe - ei tosin omakotitaloon - vaan kerrostaloon sitten kun halutaan helppoa asumista kaupungin keskustassa. Lapsuuteni asunut omakotitalossa ja ei enää ikinä omakotitaloon!
No ihan hemmetin erikoista! Not.