Äitiysraha kelalta ja palkka samalla?
Elikkä olen jo saanut 2kk äitiysrahan kelalta, eilen työnantaja ilmoitti että hän maksaa tässä kuussa koko sen 3kk äitiysrahan nyt tässä kuussa palkkapäivänä!?
Joudunko siis maksamaan kelalle takasin ne 2kk mitä olen saanut tuki heiltä kun nyt työnantaja ilmoittaa kelalle että he maksavat koko 3kk äitiysrahan minulle?!
Sillee olisi todella väärin että jos joudun kelan takasinmaksuun kun on työnantajan vika mutta ymmärrän sillee kun työnantaja on iso firma että mokia sattuu..
Onko typnantajalla joku tietty aika hakea äitiysrahan kelalta kun maksavat palkkaa ja voiko kela nyt periä minulta nämä 2kk?
Kommentit (23)
Mikä ongelma? Saat kelalta korvauksen ja työnantajalta palkan, joten tietenkin voit palauttaa kelalle sieltä maksetun summan eikä edes tule mitään ongelmia, koska sait palkan tilalle.
aloittaja kirjoitti:
Miten voin olla varas ja verovaras kun mitään ei ole vielä tullut tililleni paitsi nä kelan 2 kk äitiysrahat?
eikö kenelläkään ollut vastaavaa keissiä?
kela maksaa äitiysrahaa ja sitten yhtäkkiä työnantaja ilmoittaa että hän maksaa nyt se 3kk palkan vaikka ei ole lähettänyt vielä mitään papereita kelaan. Työnantajan ei kuulu maksaa sitä palkka ja kela on jo maksanut ne 2kk minulle mutta vielä on tämä 1kk maksamatta. Työnantaja on siis 2kk "myöhässä" ja olen netissä tehnyt äitiysraha (ja kaikki muutkin hakemukset) niin enhän minä voi viedä mitään palkkalaskentaan (ja palkkalaskenta on noin 200km päässä) niin en näe että syy olisi minun..
Mistä sä päättelit ettei työnantaja maksa palkkaa 3kk? Jos olet esim puhunut esimiehesi kanssa/palkanlaskennan niin ole nyt hyvä ihminen siihen samaan ihmiseen yhteydessä ja kysy miten tämä selvitetään.
Ps kukaan ei ole pistämässä sinua vankilaan/antamassa sulle sakkoja - joudut maksamaan työnantajan maksamasta palkasta kelalle takaisin sen osuuden, jonka he ovat jo ennättäneet maksaa (tai sitten saat sovittua että työnantaja ei maksa sulle niitä palkkoja) Eihän siinä ole mitään epäreilua - ei sun niitä samoja seteleitä tarvitse kelalle takaisin viedä - ihan mitkä vaan kelpaa kunhan summa täsmää.
Usko jo ap, että rahat peritään pois. Et tietenkään voi saada kelan ja työnantajan maksamia rahoja. Ihan sama kenen vika se on. se voi olla sinun, kelan tai työnantajasi virhe, mutta lopputulos on sama: rahat maksetaan vain yhdestä osoitteesta.