Ei voi kun ihmetellä miten monta pulloa rouva
osti punaviiniä! Herranjestas, oli siinä ainakin kymmenen pulloa. Yli 50 vuotias tukeva rouva raahaa kahdessa korissa pulloja liukuhihnalle(työskentelen siis alkossa). Olin kyllä silmät ihan pyöreänä, mutta en kehdannut kysyä juoko kaikki itse. Ei voi kun paheksua!
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on niin keskustelutavat kuin juomakulttuuritavat hukassa. Haluaisin ammattilaisena ohjata suomalaisia juomaan "vähemmän mutta parempaa" ja olisin valmis myös konsultoimaan mikä viini minkäkin kanssa sopii. Mutta kansa se vaan kahmii mahdollisimman paljon sekundaa.
Ap
Ammattilainen my ass... Provoava pentu sä oot etkä mitään muuta.
Mä voisin olla tuo sinun kuvailema tyyppi, mut ikää vasta noin 40. Ostan useamman pullon kerralla, olohuoneen telineeseen mahtuu sen 10 pulloa. En mä niitä kerralla juo, on vaan lähinnä kivaa kun siinä on mistä ottaa sopivan tilaisuuden tullen. Vuorotyöläisen vapaa kun voi olla vaikka ti-ke, niin sitä saattaa vaikka maanantai iltana korkata pullon kun on laittanut illaksi jotai hyvää ruokaa (tai vaikka hakenu sen pizzan lähipizzeriasta). Ja. harvemmin mä itteäni viinillä tai millään muullakaan räkäkänniin juon. Otan pari lasillista, saattaa tulla pieni kevyt känni, se siitä sitten. Pullonpohjat voi vaikka käyttää ruuanlaittoon lähipäivinä, risottoon, lihapataan tms.
Mulle on ihan sama mikä on sekundaa ja mikä ns. parempaa. Mä tiedän mistä itse tykkään. Lempiviini valkkaripuolelta on muuten Pearly bay, ja sen löytää sieltä kyykkyviiniosastolta. Ja punaisissa taas oon jo tähän mennessä oppinut, mitkä aiheuttaa minulle päänsärkyä ja huonoa oloa, ja mitkä ei. Hinnalla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Ja eri viinejä maistelleena tiedän jo, mikä minun suuhun on hyvää ja mikä pahaa. Haluan nauttia viiistäni ja valitsen usein lemppareitani. Hintaa tai ei.
Alko on kyllä todella tehoton firma... hukkaavat jättiläismäiset katteet suureen ja osaaamattomaan organisaationsa. Paremmat tuotot valtiokin saisi, jos viinit vapautettaisiin kilpailulle.
Tuomme maahan alkoholijuomia, ravintolamyyntiin, ja joitain menee viinejä menee alkoonkin. Mikäli vähittäismyynti vapautettaisiin, vähittäismyyntihinnoista voisi heti pudottaa neljäsosan niin, että kaikkien osapuolten tuotot vain kasvaisivat.
Alkon monopoli on poliittinen päätös, ei edes valtion talouden kannalta perusteltu.
No eikös moni liike ole jo lopettamisuhan alla...