Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoiskansalaisuuden mahdollisuus pitäisi lopettaa.

Vierailija
02.02.2017 |

järkikin sen sanoo, että syntyy valtiolle vaarallisia tilanteita. Vain yhdessä maassa voi olla kansalainen. Ja sillä siisti.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kaksoiskansalaisia venäläisiä on armeijassa jatkuvasti "suorittamassa velvollisuuttaan". Putinin vakoojia kaikki.

Vierailija
2/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Olen suomalainen, asun Briteissä, lapsen isä on britti. Lapsella on tällä hetkellä Britannian kansalaisuus ja brittipassi, mutta haluan lapselle mahdollisuuden olla myös suomen kansalainen, puoliksi suomalainen kun on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Olen suomalainen, asun Briteissä, lapsen isä on britti. Lapsella on tällä hetkellä Britannian kansalaisuus ja brittipassi, mutta haluan lapselle mahdollisuuden olla myös suomen kansalainen, puoliksi suomalainen kun on.

Juu, onhan se kiva syödä kakkunsa ja säästää. Ja varmasti haluat, niin kuin moni muukin. Halutaan rusinat pullasta, mieluiten joka paikasta.

Silti olen sitä mieltä että vain yhdessä maassa voi olla kansalainen.

Mitäs jos kaksoiskansalaisuus merkitsisi että verotkin maksetaan kahteen maahan? Kuinka moni edelleen haluaa olla kaksoiskansalainen?

No jaa, moni kaksoiskansalainen taitaa olla sitä ihmisryhmää, joka ei itse asiassa maksa veroja mihinkään maahan. Ollenkaan. Ovat siellä saamapuolella mieluummin.

Vierailija
4/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset märäykset sitoo kaksoiskansalaisia?

Ajatellaan että kaksoiskansalainen on Suomessa johtotehtävissä. Mitä hänen toinen kotivaltionsa voi häneltä vaati laillisesti? Lisäksi vielä jos sukulaisia on toisessa maassa. Tällä voidaan vauhdittaa vaatimuksia.

Vierailija
5/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovt Suomen ja Yhdysvaltojen kansalaisia. Asumme Suomessa, mieheni on Valloista. Miksi meillä olisi pienempi oikeus periyttää kansalasuuttamme kuin muilla?

Vierailija
6/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoiskansalaisuus on nykypäivää. Globalisaatio ja monikulttuurisuus on nykypäivää. Esim. kahden eri kansalaisuutta edustavien vanhempien lapsille kuuluu luonnollisesti kaksoiskansalaisuus. Minun puolisoni on Venäjän kansalainen, ja lapsemme ovat sekä Suomen että Venäjän kansalaisia. Asumme ulkomailla. Millä perusteella lastemme täytyisi olla joko Suomen tai Venäjän kansalaisia, ja miten asia päätettäisiin?

Vierailija
7/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa lopettaa!!

terv. Nadja Neuvostoagentti

Vierailija
8/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaksoiskansalainen. Ei minulla ole oikeutta äänestää kuin Suomessa, koska asun täällä. Toisen kotimaani suurlähetystö kutsuu mut kerran vuodessa pippaloihin, siinä se. Mutta kenties muutan joskus sinne, joten kansalaisuus voi helpottaa asioita. Mutta olen sataprosenttisen lojaali Suomelle.

Vierailija
9/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ovt Suomen ja Yhdysvaltojen kansalaisia. Asumme Suomessa, mieheni on Valloista. Miksi meillä olisi pienempi oikeus periyttää kansalasuuttamme kuin muilla?

Jos Yhdysvaltojen ja Suomen poliittiset intressit olisivat vastakkaiset, ja lapsesi kutsutaan aseisiin, kumpaankohan armeijaan he sitten kuuluvat?

Vierailija
10/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolle olisi kätevää, jos sillä olisi Japanin kansalaisuuden lisäksi Suomen kansalaisuus, mutta Japani ei hyväksy kaksoiskansalaisuutta. En ymmärrä, miten se olisi turvallisuusriski? Vaimo ei ole menossa Suomen armeijaan.

Vierailija
11/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kaksoiskansalaiset ovat mielestäni turvallisuusriski. Toki niitä agentteja muullakin tavalla hommataan mutta ei pidä sitäkään ihan helpoksi tehdä.

Vierailija
12/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Halonen ja Tuomioja saivat vuonna 2003 ton aikaiseksi.

Kuten miinakiellonkin.

Vierailija
13/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksoiskansalaisuus on nykypäivää. Globalisaatio ja monikulttuurisuus on nykypäivää. Esim. kahden eri kansalaisuutta edustavien vanhempien lapsille kuuluu luonnollisesti kaksoiskansalaisuus. Minun puolisoni on Venäjän kansalainen, ja lapsemme ovat sekä Suomen että Venäjän kansalaisia. Asumme ulkomailla. Millä perusteella lastemme täytyisi olla joko Suomen tai Venäjän kansalaisia, ja miten asia päätettäisiin?

Elikkä kaksoiskansalaiselta pitäisi estää pääsy tehtäviin joissa voi vaarantaa maan edun. Hänen pitäisi luopua vastineeksi kaksoiskansalaisuudesta.

Eikä tämä mitenkään syrji ketään.

Vierailija
14/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
15/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Yhdysvaltojen ja Suomen poliittiset intressit olisivat vastakkaiset, ja lapsesi kutsutaan aseisiin, kumpaankohan armeijaan he sitten kuuluvat?

Yhdysvalloissa ei ole yleistä asevelvollisuutta ja armeijan virka toisessa maassa lakkauttaa Yhdysvaltojen kansalaisuuden. Ongelmaa ei ole. Sen sijaan, jos lapseni haluavat opiskella toisessa kotimaassaan heillä on siihen parempi mahdollisuus kuin pelkän suomalaispassin omistajilla.

Vierailija
16/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi lasten(sa) kaksoiskansalaisuudesta nillittävät ovat varmaan tietoisesti vähän vääristelemässä asioita.

Sanotaan sitten, että aikuisten kaksoiskansalaisuudessa on omat ongelmansa. Aika moni valtio, joka ei hyväksy kaksoiskansalaisuutta tietyn valtion kanssa, sallii kahden passin olemassaolon täysi-ikäisyyteen asti ja sitten pitää valita.

Saahan kuka tahansa tuntea itsensä venäläiseksi, suomalaiseksi ja amerikkalaiseksi yhtä aikaa, mutta olisi kaikinpuolin helpompaa, jos olisi vain yksi kansalaisuus.

Vierailija
17/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisuus on eri asia kuin verenperintö. Jos lapsesi haluaa joskus suomalaiseksi niin aloittakoon prosessin jossa vaihtaa brittikansalaisuuden suomen kansalaisuudeksi.

Vierailija
18/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden maan kansalaisten jälkeläisen kansalaisuus tulisi päätettäväksi vanhempien toimesta. Pitäisi siis valita.

Ja  mikäli aikuisena ottaisi vastaan toisen maan kansalaisuuden, tulisi entisen kotimaansa kansalaisuudesta luopua.

Sillä siisti.

Vierailija
19/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä kaksoiskansalaiselta pitäisi estää pääsy tehtäviin joissa voi vaarantaa maan edun. Hänen pitäisi luopua vastineeksi kaksoiskansalaisuudesta.

Eikä tämä mitenkään syrji ketään.

Miten kaksoiskansalaisuus asiaan liittyy? Eikö Suomen kansalainen (jolla on vanhemmista toinen ulkomaalainen - tai sitten ei!) ihan yhtä hyvin voi vaarantaa maan edun, jos on tietyssä tehtävässä?

Vierailija
20/44 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisuus on eri asia kuin verenperintö. Jos lapsesi haluaa joskus suomalaiseksi niin aloittakoon prosessin jossa vaihtaa brittikansalaisuuden suomen kansalaisuudeksi.

Kansalaisuus siirtyy vanhemmalta lapselle. Miksi sinun lapsesi saisi sen, mutta minun ei, jos molemmat olemme suomalaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi