Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminta, millä arvoilla lääkitys?

Vierailija
02.02.2017 |

Millä arvoilla sait lääkityksen, mitkä olivat oireesi? Oliko lääkäri vaikea saada suostuteltua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH 3,9, T4V 14, muita en nyt muista, nekin otettiin.

Sain heti lääkityksen, oirelistani oli pitkä kuin nälkävuosi

Vierailija
2/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran kun TSH katsottiin se oli 5 paikkeilla, vähän ylikin ja T4V oli jotain 10 luokkaa mutta oli alle 15, en muista tarkkaan. Mulla katottiin arvoja 4 vuoden ajan (2012-2016) koska heidän mielestään se ei ollut paha vaikka olo hirveä. Lopulta vaadin viime vuonna lääkitystä ja onnekseni mulla oli nuori lääkäri joka sitten määräsi lääkkeet. Edelleenkin etsitään sopivaa annosta ja käyn verikokeissa 1,5-2kk välein. Lääkkeistä on ollut apua mutta en tunne oloani paremmaksi ollenkaan.. Toivottavasti saat lääkityksen jos sinulla on arvot koholla. Vaadi sitä jos se kohoaa pikkasenkin ja olo on hirveä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TSH 3,9, T4V 14, muita en nyt muista, nekin otettiin.

Sain heti lääkityksen, oirelistani oli pitkä kuin nälkävuosi

Oho! Mulla samat arvot ja oireita on mutta lääkäreiden mielestä on hyvät arvot -> ei lääkitystä.

Vierailija
4/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran kun TSH katsottiin se oli 5 paikkeilla, vähän ylikin ja T4V oli jotain 10 luokkaa mutta oli alle 15, en muista tarkkaan. Mulla katottiin arvoja 4 vuoden ajan (2012-2016) koska heidän mielestään se ei ollut paha vaikka olo hirveä. Lopulta vaadin viime vuonna lääkitystä ja onnekseni mulla oli nuori lääkäri joka sitten määräsi lääkkeet. Edelleenkin etsitään sopivaa annosta ja käyn verikokeissa 1,5-2kk välein. Lääkkeistä on ollut apua mutta en tunne oloani paremmaksi ollenkaan.. Toivottavasti saat lääkityksen jos sinulla on arvot koholla. Vaadi sitä jos se kohoaa pikkasenkin ja olo on hirveä.

Kauanko olet syönyt tyroksiinia? Miten lääkkeistä on ollut apua jos et koe oloasi ollenkaan paremmaksi?

Vierailija
5/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsh 17, t4v 9. Ja kyllä, juuri noin päin arvot :D

Vierailija
6/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt lähes vuoden tyroksiinia. Sen neljän vuoden aikana, ei ollut halua tehdä mitään, olin super väsynyt (nukuin puolet päivästä),oli kaikennäköistä lihaskipua ympäri kehoa, painonnousu yms. Mieliala on nyt vähän kohonnut, jaksan tehdä enemmän verrattuna ennen lääkitystä, väsymys on vähentynyt mut sitä on vielä. Tällä hetkellä ongelmana on helposti uupuminen, muisti on huono (en muista asioita hyvin). Olen huomannut eron väsymyksen välillä mutta toivoisin, että olisin paremmassa kunnossa, sellainen kun olin ennen tätä vajaatoimintaa. Asia on hyvin vaikea selittää kun vain itse tiedän eron mutta toivottavasti sain sen kirjoittettua sanoiksi jotenkuten ja tajuat mitä yritän selittää.

Vierailija
7/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet jodia? Mulla auttoi, eikä mitään sivuvaikutuksia. Suomessa ei muuten ole kuin muutama lääkäri, joka osaa hoitaa kilpparipotilaita, tavislääkärit eivät ymmärrä yhtään mitään. Kannattaa etsiä tietoa, jos haluaa oikeasti apua.

Vierailija
8/8 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kokeilleet jodia? Mulla auttoi, eikä mitään sivuvaikutuksia. Suomessa ei muuten ole kuin muutama lääkäri, joka osaa hoitaa kilpparipotilaita, tavislääkärit eivät ymmärrä yhtään mitään. Kannattaa etsiä tietoa, jos haluaa oikeasti apua.

Oletko itse käyttänyt jodia? Miten se on auttanut? Olen kyllä huomannut ettei tavalliset lääkärit osaa hoitaa vajaatoimintaa.. Olen ajattelut mennä vajaatoimintaan erikoistuneelle lääkärille mutta pitää vielä vähän miettiä ja tutkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän