Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seefferi kerrostalossa?

Vierailija
02.02.2017 |

Onko kellään ollut seefferiä kerrostalossa? Kokemuksia? Sopeutuiko koira kerrostaloon? Ilmenikö mitään ongelmia? Miten vahtivietti ja naapurit?

Minulla oli aikoinaan seeffereitä, kun asuin omakotitalossa ja oma piha-alue oli suuri. Erinäisistä syistä jouduin muuttamaan kaupunkiin kerrostaloon, ja harkitsen voisinko ottaa seefferin tällaisessa asuintilanteessa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä "seeffereistä", mitä sitten lienevätkään, mutta itselläni on shcäfer ja se on sopeutunut mainiosti kerrostaloelämään.

Vaatiko erityisen paljon kouluttamista? Onko vahtivietti vahva, oliko sen kanssa alussa ongelmia? Pitkästyykö koirasi, kun sitä ei voi päästää koska tahansa ovesta ulos pihalle juoksemaan?

Ap

Älä, ap ota koiraa! Tekstisi perusteella et liene sopiva kouluttamaan vaativaa koirarotua.

Kiitos huolenpidostasi hyvä anonyymi, ja valaisevasta analyysistasi yhden kommentin pohjalta, mutta minulla on jo ollut kolme hyvin koulutettua ja pitkäikäistä seefferiä, joten kommenttisi on hyödytön.

Olisiko kellään mitään tähdellistä sanottavaa kysymykseeni?

Ap

Miksi sitten kysyt mitä kouluttaminen vaatii jos sinulla kerran on jo kokemusta? Vai onko kokemus sellainen, että olet asunut (lapsena kenties) koirien kanssa mutta joku muu on niistä huolehtinut/kouluttanut?

Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa? En viitsisi toistaa itsestään selviä asioita, mutta menkööt nyt tämän kerran: kysyin onko erityisen haastavaa kouluttaa seefferiä sopeutumaan kerrostalo- ja kaupunkielämään, sillä kyseisellä rodulla on esim kova vahtivietti, ja naapureita ja ääniä on paljon.

Ap

Vierailija
22/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tuota yleistystä ettei koiraa voisi ottaa kerrostaloon. Monesti nimenomaan kerrostaloissa elävät koirat saavat paljon enemmän virikkeellistä tekemistä ja liikuntaa koska niiden kanssahan on pakko lähteä ulos. Omakotitalossa koiran voi päästää pihalle avaamalla oven jolloin lenkitykset saattavat jäädä kovin vähäisiksi. Kyllä koira kerrostalossa pärjää kunhan se on koulutettu eikä hauku kaikkea jatkuvasti. Aktivointileluja kannattaa hankkia. Saksanpaimenkoira on älykäs rotu ja hyvin helppo kouluttaa. Sopii myös kerrostaloon oikealla pidolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAh! Nyt mä muistan,  seefferi eli susikoira eli saksanpaimenkoira! Mä jo aloin ihmettelemään, että mikä dementia mulle on tullut! Miksette sanoneet! Vasta kun yks alkoi puhua sakemanneista mä muistin.

Vierailija
24/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niitä enää suoraselkäisinä?

Vierailija
25/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako niitä enää suoraselkäisinä?

Saa.

Vierailija
26/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä "seeffereistä", mitä sitten lienevätkään, mutta itselläni on shcäfer ja se on sopeutunut mainiosti kerrostaloelämään.

Vaatiko erityisen paljon kouluttamista? Onko vahtivietti vahva, oliko sen kanssa alussa ongelmia? Pitkästyykö koirasi, kun sitä ei voi päästää koska tahansa ovesta ulos pihalle juoksemaan?

Ap

Älä, ap ota koiraa! Tekstisi perusteella et liene sopiva kouluttamaan vaativaa koirarotua.

Kiitos huolenpidostasi hyvä anonyymi, ja valaisevasta analyysistasi yhden kommentin pohjalta, mutta minulla on jo ollut kolme hyvin koulutettua ja pitkäikäistä seefferiä, joten kommenttisi on hyödytön.

Olisiko kellään mitään tähdellistä sanottavaa kysymykseeni?

Ap

Miksi sitten kysyt mitä kouluttaminen vaatii jos sinulla kerran on jo kokemusta? Vai onko kokemus sellainen, että olet asunut (lapsena kenties) koirien kanssa mutta joku muu on niistä huolehtinut/kouluttanut?

Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa? En viitsisi toistaa itsestään selviä asioita, mutta menkööt nyt tämän kerran: kysyin onko erityisen haastavaa kouluttaa seefferiä sopeutumaan kerrostalo- ja kaupunkielämään, sillä kyseisellä rodulla on esim kova vahtivietti, ja naapureita ja ääniä on paljon.

Ap

Pahoittelen tyhmyyttäni, mutta vaikutti niin kummalliselta, että ihminen jolla on ollut schäfereitä kysyy onko niiden vahtivietti vahva.

Oma kokemukseni on, että haukkuu ovikellonsoitot ja postinjakajat, mutta muuten hiljainen eikä häiriköi.

Vierailija
27/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota yleistystä ettei koiraa voisi ottaa kerrostaloon. Monesti nimenomaan kerrostaloissa elävät koirat saavat paljon enemmän virikkeellistä tekemistä ja liikuntaa koska niiden kanssahan on pakko lähteä ulos. Omakotitalossa koiran voi päästää pihalle avaamalla oven jolloin lenkitykset saattavat jäädä kovin vähäisiksi. Kyllä koira kerrostalossa pärjää kunhan se on koulutettu eikä hauku kaikkea jatkuvasti. Aktivointileluja kannattaa hankkia. Saksanpaimenkoira on älykäs rotu ja hyvin helppo kouluttaa. Sopii myös kerrostaloon oikealla pidolla.

Kiitos näkemyksestä. Itse olen niin tottunut koiraelämään vain omakotitalossa, jossa on paljon tilaa, että tottakai mietityttää nyt kerrostalossa asuessa. Omakotitalossa koirani pääsivät koska tahansa isolle aidatulle pihalle ja pelloille juoksemaan, ja lisäksi päivittäin lenkkeilytin pari tuntia. Koirat nauttivat tuollaisesta elämästä, niin minua arvelutti esim että pitkästyykö koira kerrostalossa, jossa ei pääse ulos koska tahansa. Kai se on vain tottumiskysymys, ja pennun ajattelinkin ottaa.

Ap

Vierailija
28/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, elämme käyttölinjaisen sakemannin kanssa Helsingin kantakaupungin reunamilla kerrostalokaksiossa ja hyvin menee. Meille koira tuli pentuna kerrostaloon, joten tottui heti kerrostalon ääniin ja menoon. Kerrostaloelämä noin energisen koiran kanssa kyllä tarkoittaa pitkiä lenkkejä ja harrastuslajien treenaamista. Kunhan aikaa on koiralle, niin miksi et ottaisi. Pentuvaihe toki sisäsiistiksi opetteluineen tuo oman haasteensa kerrostalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi