<3 MAALISKUISTEN viikonloppu (pe-su) <3
Kuten huomaatte, täällä ollaan edelleen. Supistuksia tulee ja menee, mutta se säännöllisyys ja " viimeinen" terä puuttuu, eli sitä odottelen. Mies on ihan täpinöissään, ei oikein uskalla kysyä mitään, mutta " vahtii" mun jokaista liikettä/ilmettä kuin haukka, suloista:)
Yön sain nukuttua ihan hyvin ja ulkona aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta, joten mieli pirteä. Viikonlopuksihan sitä on luvattu lumisadetta, joten silloin " joutaisi" noin niinkuin säiden puolestä lähteä synnyttämään:).
Toivottavasti saadaan paljon uusia vauva uutisia pinoon viikonlopun aikana,
palaan myöhemmin, nyt aamupuuron keittoon,
Maisa 38+6
Kommentit (66)
[color=coral]ONNEA [b]Maalispavulle[/b] pikkuisesta prinsessasta! Sulla se ei nokka kauaa tuhissu tuon synnytyksen kanssa :)
Ja toivottavasti [b]Maarge[/b] pääsee pian tositoimiin.
-Monkey-
[color=crimson]Eihän tässä enää perässä pysy, kun vauvoja pukkaa mahotonta vauhtia maailmaan! Siitä huolimatta, toivottavasti jotkut pääsee tänäänkin tositoimiin!
Täällä rauhallisissa merkeissä mennyt sunnuntai, viikko olis siihen maagiseen päivämäärään... Kuinkakohan sitä sitten on täpinöissään jo? Luulenpa, että mulla irtoilee hiljakseen se limatulppa, ei ole ainakaan vielä veriviiruista, kirkasta tai vihertävää ollut aina välillä vessareissuilla. No hyvä, että edes jotain luulen havainneeni, joka viittaisi lähestyvään synnytykseen :)
Nyt katsomaan noita Ullavan cowboyta...
~cadavera&muru~ rv39+0
Jopas vauvoja syntyy vauhdilla! =) Koneelle ehtii nyt niin harvoin, että aina on ihan pihalla...
Poika on tississä kiinni, joten hieman hankalaa tämä kirjoittaminen. Yritännyt jotain kuitenkin...
Me käytiin torstaina neuvolassa punnituksella, kun edellisenä päivänä kotikäynnillä paino oli (muka) laskenut kotiintulosta. No, huoli osottautui turhaksi, hyvin oli poika kasvanut. Painoa nyt 3165g ja ikää siis 3vko. Syntymäpainoon vajaa 100g lisää, joten ei taida 4kg mennä rikki 1kk neuvolassa. Huomasin, että aika moni joutuu herättelemään vauvaa syömään...painonko vuoksi? Mietin vain, kun tämä poitsu oli 3085g/50cm syntyessään, eikä kukaan sanonut, että pitäisi herätellä. Tosin lastenosastola ollessaan tietysti syöttivät säännöllisesti. Kotona mennään omaan tahtiin. Viime yönä nukkuikin 8h!! Olin ihan äimänä. kun 5.30 heräsin ähinään. =) Yleensä eka syöttä puoli3 ja toinen puoli7.
Joku kyseli raskauskiloista...Taas kertyi 16kg ja n.puolet vielä jäljellä. Kaikki ylimääräiset lantiolla, maha litistyi heti. Viimeksi olin lähtöpainossa 2kk:n kuluttua, joten vielä en ole kilojen vuoksi hermona.
Mutta onnea uusille vanhemmille ja muille vielä jaksamista!
pixi ja poika 3vko.
Kirjoittelin pinoon alkuraskaudessa, mutta syksyllä tuli niin paljon elämänmuutoksia, että kirjoitteluni tänne tyssäsivät kuin seinään. Koko ajan olen kuitenkin lukenut päivittäin palstaa, nyt loppuraskaudessa parikin kertaa päivässä =) Olin jo ajatellut, että kirjoittelen palstalle vasta sitten kun oma vauva on syntynyt, muttta en malta nyt pitää näppejäni erossa näppikseltä!!!!
Ekanakin onnea valtavasti kaikille, joilla vauva on jo sylissä! Tämä viikonloppuhan vaikuttaa tosi vilkkaalta, ihanaa. Tulee ihan sellainen olo, että jospa tässä olis itselläkin toivoa.
Toiseksi omassa mahassa vietetään tänään arvioitua eräpäivää, joten sen kunniaksi myös listautuminen. Tosin mielelläni olisin jo vauvan saanutkin, sillä se on ollut laskeutuneen ja kiinnittyneenä jo ainakin kuukauden ja käveleminen on ollu sen myötä tosi hankalaa jo pitkään. Mutta ei tunnu tyypillä kiire olevan pois mahasta kun neuvolassa oikein ihmettelevät miksi ei vielä ole syntynyt, " paras" veikkaus oli viime alkuviikolla kun arvioivat, että synnytys käynnistyy vuorokauden sisään. Oli vähän tylsä odotella....
Jospa sitä alkais taustailijasta kirjoitellakin taas, esikoista oottaessa asiat kiinnostaa niin kovasti. Supistuksia, tositoimia ja vauvoja toivotellen
aurinkopullo rv 40+0!!!!!!
[color=green]paljon onnea/ tervetuloa kaikille uusille - uusille synnärille päässeille, uusille vauvoille ja uusille mukaan tulleille, mukaan mahtuu:)
huomenna sitten viimeinen käynti neuvolan puolella ja perjantaina eka kontrolli sairaalassa jos mitään ei kuulu siihen mennessä..
miten sulla pinja meni esikon kanssa, siis millä rv:lla syntyi?
hei bertta, huhuilinkin sua pari päivää sitten, sitä ollaan vielä yhtenä kappaleena. tähdätäänkö naikkarille samana päivänä;)
Caddie, rv 40+5[/color]
PIXI kyseli vauvan syömään herättelystä. Mua on kans ihmetyttänyt tämä asia. Esikoinen oli syntyessään 3090 g eikä kukaan sanonut, että pitäisi herättää syömään. Enkä ikinä herättänytkään. Tämä tosikoinen taas oli 3470 g ja jo aivan eka yöstä lähtien kävivät sairaalassakin herättämässä mut kolmen tunnin välein syöttämään ja päivisinkin tarkistelivat, että olin muistanut herättää vauvaa ajoissa. Neuvolassa kehottivat jatkamaan tuota samaa kolmen tunnin välein herättelyä (vauva oli viikon vanha kun kävimme neuvolassa ja syntymäpainosta puuttui vielä hieman). Nyt on vauva tasan kaksi viikkoa ja huomenna on taas neuvola. Jos syntymäpaino on ylitetty niin sitten saa kai antaa lapsiparan nukkua... Vaikka kyllä se herättely nytkin on vähän niin ja näin, kun en aina muista laittaa kelloa soimaan ja nukahdan itse usein kesken syöttöjen ja herään joskus paljon myöhemmin nukkuva vauva kainalossa. Mutta sitä en siis ole käsittänyt, että miksi tätä lasta pitää herättää syömään, kun syntymäpainoltaan pienempää esikoista ei tarvinnut. Tietääkö joku?
Reissu Taysissa tuli tehtyä ja negatiivisin lapsivesituloksin, eli ei ollut lapsivettä se mitä mun housuun lorahti! Liekö ollut sitten pesuainetta se vaaleanpunainen, mitä näkyi siellä pöntössä!! Kaikkea sitä sattuukin...
No, lisää tietoa saatiin kuitenkin. Eli vauva ei nyt kuitenkaan ollut vielä täysin kiinnittynyt. Lapsivettä oli reilusti ja painoarvio ultralla tällä hetkellä 3300-3400 g. Lääkäri tuumi, että vauva ei olis vielä tulossa. Kohdunsuukin oli suljettu. Että se siitä toiveiden elättelemisestä!
Nyt nukkumaan, hyvää yötä! Maarge 40+1
Joo, täällä sitä vieläkin ollaan, vaikka neuvolassakin on ennustettu, että olisi vauva syntynyt jo pari viikkoa sitten " merkkien" mukaan. No, viikkoja on kasassa 39+1 (HUI, VIIMEINEN VIIKKO) ja yhtenä kappaleena vielä ollaan. Välillä supistelee ja on menkkamaista jomotusta ja selkä on kipee, mutta mitään ei kuulu. Tosin laskettua aikaa aikaistettiin ultrassa 10 päivällä, joten täytyy sekin ottaa huomioon, kun lähestytään nykyistä laskettua aikaa...
Oon yrittänyt kävellä reippaiata lyhyitä lenkkejä, jotta ne edesauttais tilannetta, mutta ei niin ei. Tottahan se on, että vauva syntyy sitten kun se on valmis, mutta kun mä ja me oltaisiin jo niin valmiita ja odotellaan kuumeisesti nyyttiä kotiin. Toivottavasti viikonloppuna tapahtuisi jotain.
Jaksamista meille kaikille!
Tinttu81
rv 39+1
.. pitkästä aikaa. Eli edelleen ollaan linjoilla ja yhtenä kappaleena vaikka vähemmän on tullut viime aikoina kirjoiteltua. Olen pompannut vuoroin osastolla ja vuoroin kotosalla, riippuen sen hetkisestä tilanteesta. Eli lähinnä sairaalassa olen joutunut olemaan korkean verenpaineen ja proteiinin takia. Koska molemmat kuitenkin ovat " pysyneet aisoissa" , ei tilanne ole aiheuttanut mitään toimenpiteitä. Tänään olisi taas äitipolilla kontrolli, jossa katsotaan mikä on tilanne tällä hetkellä. Kätilöiden mukaan vauva saisi vaikka jo syntyä, samalla loppuisi nuo oireilutkin, mutta kun ei vaan synny niin ei synny...ja eipä tuo taida auttaa vaikka mitä taikatemppuja tekisi.
Aivan loistava auringonpaiste ulkona, olisi hyvä keli lähteä vaikka.. synnyttämään.
Projekti06 (rv 38 + 6)
Empä oo taas hetkeen ehtiny/jaksanu koneelle, kun tuo pieni ihminen niin täysin vie kaiken ajan ja huomion :) En edes käyny lukemassa edellistä pinoa, joten en yhtään tiedä mistä on juteltu jne. Onko kaikki jo synnyttäneet vielä täällä palstailemassa vai jo siirtyneet vauva puolelle?
Laitan kuitenkin vähän kuulumisia. Meidän pieni neiti on oikein tyytyväinen vauva (siis ainakin vielä :) ) Nukkuu neljän tunnin pätkiä, vaipan vaihdossa karjuu kun pieni leijona, syö masun täyteen ja taas nukkuu pitkän pätkän. Kahtena viimeyönä neiti veteli unta komeat seitsemän tuntia eikä ollut edes hirmusen näläkäinen herätessään. Moni on sanonut, että nyt nauti kun saat nukkua yöllä ja päivälläkin nukkua päikkäreitä.
Meillä tuo imetys kun on sellanen rumba, että välillä (tai oikeastaan aika usein) pääsee äidiltä itku. Joudun käyttämään rintakumia kun nännit edelleen todella matalalla ja maidontuotanto todella huimaa. Maidonkerääjä ehtii täyttyä kaksi kertaa silläaikaa kun tyttö tyhjentää toista rintaa.. HUH! ja se todella on aika show kun sitä pitää tyhjennellä syötön aikana ja sitte vahtia, että rintakumi pysyy paikoillaan jne. Mutta pääasiahan on että vauva saa äidinmaitoa masun pullolleen ja on tyytyväinen. Onko muuten kellään muulla kokemusta tällaisesta showsta kun maitoa tulee ihan liikaa? Miten pitkään muille kestäny että tasaantunut?
Ja sitte vielä yksi pulma.. oma itkuisuus. Kuuluu kuulemma kuvioon, että itkettää, mutta kun tuntuu että mua itkettää koko ajan ja itseä alkaa jo todella huolestuttaa..
Mutta nyt mentävä.. äitiä tarvitaan
Kati ja " Vilppu" -neiti 1vko 2vrk
Nyt on todellakin alkanut tapahtuun! Keskiviikkona satunnaisia supistuksia, ei kivuliaita, mutta napakoita kuitenkin. Ke-to yö rauhallinen, vain yks supistus. Mut eilinen päivä, ou jee! :) Siivottiin, käytiin aamusaunassa ja lähdettiin kaupunkiin. Siitä alko epäsäännölliset supparit välillä 10-20 minsaa ja kesti noin 5 tuntia. Osa niistä oli jo tuntuvia. Viime yö mulla meni sinänsä ihan " plörinäks" , kun ei pystynyt nukkuun ku muutaman tunnin yhteensä. Melkoista torkkumista oli. Yöllä tuntuvia, hieman kipeitäkin supistuksia klo 1-2 viiden minsan välein. Sitten mä soitin jo synnytysvastaanotolle ja kätilö latisti mun tunnelman, kun sanoi, et " mee vaan nukkuun, kyllä sä sitten tiedät, koska ne on synnytyssupistuksia" . (Sitä varten mä sinne soitinkin, kun en tienny! Mistä sitä tietää, kun ekaa odottaa...) No, sitten päätin, että olkoot, nyt loppuu kellon tuijottaminen. Eiköhän ne supparit sitten todella tunnu KIPEILTÄ, kun tarvis lähteä tms... Oli kätilö oikeassa, kun seuraavat supparit tuli vasta parin tunnin päästä, taas muutama viiden minsan välein ja sama juttu toistu aamuun asti.
Kuudelta aaamulla kyllä herätin miehen ja sanoin, et nyt vois kyllä kokeilla niitä sun prostaglandiinejas, saanks mä niitä?! Ja sainhan mä... ;) Tosin niillä ei tuntunut valitettavasti olevan tehoa. Itse asiassa supistuksia sain aiheutettua hyvin nännihieronnalla!
Nyt on vaan olo tosi väsynyt. Niin, ja vain pieniä supistuksia tulee harvakseltaan... Kauankohan voi tällaista kestää... Olin jo yöllä ihan varma, et NYT tuli lähtö! Aika väsyttävää vaan tällainen, jos kovin monta yötä kestää. No, ainakin nyt tietää, että jotain tapahtuu!!!
Anteeksi pitkä sepustukseni viime yöstä. Toivottavasti hypit yli, jos oli pitkäveteistä... Itse vaan on niin innoissaan, että jokohan kohta sais vaavin sylkkyyn!!
Sitten vielä. Mulla olis tänään piilareita varten optikkoaika. Enpä tiedä pitäiskö perua. Nyt olo on aika väskä, mut jos vaikka vielä korjaantuis päivää myöten.
Iloista päivää kaikille! Suppareita niitä toivoville!
Maarge 39+6 (Huomenna l.a!!!!)
Eilen illalla kävit kertomassa saaneesi vauvan syliin;=) En viittinyt onnitteluja sinne pinon perään jättää, joten laitan vasta nyt. Arvelin sun olevan synnärillä, kun ei kuulunut mitään. KOVASTI ONNEA!!!
Maarge mulla oli just tollanen alku synnytykselle esikoista odottaessa. Vuorokauden tuli supistuksia. Kyllä ne siitä kovenee ja jos et jaksa olla kotona niin käy synnärillä. Mä olin niin väsynyt, ett pyysin päästä ja ottivat mut sisään. Oksitosiinilla lisättiin supistuksiin vauhtia, kun elimistö oli niin väsynyt, ettei ois tulleet tarpeeksi tiheään. Sä pääset tositoimiin pian!
No Katjuska...where are you? Jätätkö mut tänne yksin hajoomaan ainoona yliaikaisena;=( Siltä ainakin tuntuu...
rv 40+3
Eipä ole tullut kirjoiteltua todella pitkään aikaan, liekö kukaan enää edes muistaa mua? Mä olen kuitenkin lueskellut ahkeraan teidän kuulumisia ja seurannut maalisvauvojen syntymää... Eli ihan ekaksi sylintäydeltä onnea jokaiselle jo nyytinsä lunastaneelle!! Ihania kuviakin on sähköpostirinkiin tullut!! :)
Itse täällä vielä odottelen nyytin ilmoitusta halusta maailmaan... Eilen oli kontrollikäynti äitipolilla (edellinen oli 2 viikkoa sitten, jossa k.kaulaa oli jäljellä 2cm, kiinteä ja kiinni) ja luulinkin, että mikään ei olisi edellisestä kerrasta muuttunut , kun ei ole ollut sitten kerrassaan mitään tuntemuksiakaan (mä en vieläkään tiedä miltä supistus tuntuu)... Mutta enivei, yllätys olikin suuri, kun lääkäri tutkittuaan sanoi, että kohdunkaula ja kanava ovat hävinneet kokonaan ja 1cm auki ja reunat pehmeät!! KÄÄKS!! Vauvan painoarvio eilen oli 3756g!! Sain uusintakäynnin LA:ksi, mutta lääkäri kuitenkin toivotteli hyvää synnytystä ja sanoi, että tuskin me tuolloin LA:na enää tavataan...
Eilen illalla oli sitten lupaavia nippailuja alapäässä ja selkää särki kummasti tuolta häntäluun paikkeilta ja bongasin veristä limatulppaakin ja verenpaine oli pompannut edellisestä mittauksesta (127/83) 144/92... Eli kaipa se suunta oikea on!! ;) Eilinen lenkki, sauna ja se kolmas " ässä" eivät kuitenkaan vielä tuottaneet tulosta, mutta toivottavasti pian kuitenkin!!
Itsellä on kovasti malttamaton olo, joten ymmärrän kyllä hyvin teitä yliajalla kärvisteleviä... Kovasti tsemiä ja jaksuja siihen suuntaan!!
Turvotuksestakin on ollut puhetta ja mulla sitä riittää vaikka muille jakaa... Ainoat kengät mitkä saa jotenkuten jalkaan ITSE ovat lenkkarit, niistä kun saa nauhat niin auki!! Lääkärikin eilen kauhisteli tota turvotuksen määrää, mutta kaipa se joskus synnytyksen jälkeen siitä rauhoittuu... Ainakin siitä 17kg jonka olen onnistunut keräämään pitäs hyvinkin muutama tippua nopsaan, kun turvotus lähtee!!
Suppareita kaikille niitä toivoville ja muutenkin aurinkoista päivää kaikille!! Toivottavasti lisää vauvauutisia kuullaan pian, ainakin Katjuskan ja Pinjan suunnalta!! :)
Mellu ja pikku-ukko rv38+4
Enhän minä sinua jätä! Täällä siis ollaan edelleen. Eiköhän se siihen maanantaille mene mun synnytys, eli päivät alkaa käydä vähiin.... Onneks oma olo on aika hyvä. Iltaisin ja varsinkin autossa tää juniori alkaa ihan kunnolla riehumaan.
Eilen käytiin iltasella kaupoissa ja alkoi taas närästää ja tuli paha olo. Rennie vei närästyksen mutta paha olo jäi. Kotona yritin syödä ruokaa mutta kesken annoksen piti jo juosta vessaan oksentamaan. Se helpotti sen verran et sain loputkin ruoat syötyä. Ihme juttuja... Vai onkohan kohtu niin korkealla et siitä johtuu, en tiedä.
Onnea taas uusille vauvan saaneille! Ei meinaa pää enää muistaa nimimerkkejä, suokaa anteeksi. Ihanaa tosiaan kun sähköpostiin tulee kuvia suloisista vauvoista. Toivotaan et pääsen itekin kohta lähettämään.
Nyt muihin puuhiin. Jaksamisia kaikille!
Kati 42+5
Eilen oli neuvola, eipä siellä sen kummempia. Iloinen uutinen oli, että hemppa oli viimein kohonnut oikein rytinällä 120 -> 135! Jee! Sain luvan vähentää raudansyöntiä. Ja sitten kävi ilmi, että rennie on kalkkia, joten saan luopua kalkkitableteistakin (jos nyt jotain hyvää pitää närästyksessäkin nähdä...). Kaikkea sitä oppiikin. Tajusin juuri ettei meille koskaan kerrota neuvolassa vauvan sykettä - sanotaan vaan että se on hyvä. Hm. Eipä pääse siitäkään sukupuolta arvuuttelemaan...
Sain myös loput neuvola-ajat, ja meinasin taas polttaa päreeni kun niitä jaeltiin pitkälle huhtikuulle. Näin siinä käy kun on kuukautensa hännänhuippu: meillähän on la vasta 31. päivä... Tietty ihan ymmärrettävää että neuvolassa valmistavat siihen ettei lapsi synny la:han mennessä, mutta en kyllä välttämättä arvosta sitä että joka kerta sanovat pääsiäiseen asti menevän.
Oma äitini on ihan hermona - hänen mielestään kun vauva on laskeutunut jo viikkoja sitten... No ei todellakaan ole, juuri mittasin ja vyötärönympärys on 111 cm... Mutta tuollaisia nuo tulevat mummit ovat. Tätini kävi eilen kylässä, ja oli hänkin ihan täpinöissään. Kätilö kun on, oli huolissaan kun Toukka ei vielä ole kiinnittynyt ja liikkuu vielä paljon. Pisti minut sitten lupaamaan että yritän viikonloppuna päästä polille jotta saadaan vähän kuvaa tilanteesta. Mitähän sekin nyt sitten auttaa, mutta olisihan se jännä päästä vielä vähän kurkkaamaan... Tällä viikolla myös ystävät ovat alkaneet " ilahduttamaan" joko-puheluilla. Tämä ei kuulkaa voi enää montaa viikkoa kestää, tai koko lähipiiri sekoaa... ;)
Hirmu sääli SPORTIN kissaa. Mieskin meni ihan surkeloksi kun illalla kerroin sille että palstalaisen vanha kissa joutuu lopetettavaksi. Meidän silmäpotilas pääsee huomenna lääkäriin, ja toivomme että se parantaa ongelman melko pysyvästi. Allergiasta kun on kyse, se voi uusia melko nopeastikin. Pitää vissiin neuvotella lääkärin kanssa siitä millaisia hoitoja oikeasti kannattaa ryhtyä toteuttamaan. Surkeaa vaan katsella kun eläin kulkee silmä rähmäisenä ja kiinni...
Jep jep, palstatilaa sitten muillekin. ONNEA kaikille ihanaisen nyyttinsä saaneille, ja SUPPAREITA meille muille (mutta sovitaanko ettei kukaan synnytä ennen KATJUSKAA ;)! Olen ihan pettynyt kun MONKEY vieläkin täällä pyörii vaikka näin viikonloppuna niin " lupaavaa" untakin... ;)
Suhni & Toukka (rv 38+0)
Hassuu lukee ku kaikki alkaa odottelee synnytystä, itelle meinaan on käyny aivan päinvastanen juttu että kaikki alkaa tuntuu jotenki niin epätodelliselta, että muka kohta olis joku vauva kotona, ja ylipäätänsä vaikka olotila onki aika tukala ja ahdas ja kävely hirveetä töpöttelyy niin jotenki tähän alkaa tottuu. Huomenna tulee täyteen sit viikkoi 39, enkä älyy silti. Mä vaan suunnittelen ohjelmaa ens viikolle minkä kerkeen. Taksin numero pitäis kai etsii puhelimeen, ainaki mun isä siitä jaksaa muistuttaa jatkuvasti.
Mutta toivottavasti haikara vierailee taas viikonloppuna kovaa vauhtia hupenevassa joukossa.
Sera 38+6
Meillä onkin nyt melkein saman ikäiset pojat:)
Meillä kävi äsken neuvolan täti katsastamassa pikku-ukon ja otti samalla tikit pois mun sektiohaavasta. Vauva oli kasvanut komeasti, äiti on ylpeä! Syntymäpaino oli 3385g ja nyt tasan vkon vanhana 3450g. Ja kaikki oli muutenkin hyvin. Papereihin kirjoitettiin nätti, siro poika. Tällä maidon tuotannolla vauva kyllä kasvaakin varmasti hurjaa vauhtia. Mies oli jo huolissaan, että tuleekohan meille lihava lapsi=). Pelkää koulukiusaamista, hyvähän se on tietysti ajoissa murehtia:)!
Miten muuten jo synnyttäneiden painolle on käynyt? Mulle ehti tulla painoa 16kg ja nyt on jäljellä 7kg eli siis 9kg on lähtenyt. Ja syönyt kyllä olen, sairaalassakin meni 500g konvehteja tuosta vain, ei edes ne " pahimmat" jääneet syömättä;) Nyt yritän jättää herkut mahdollisimman vähälle ja syödä terveellisesti. Ainakin yritän....
FIONA mitä teille kuuluu? Onko sun haava parantunut hyvin?
Terkuin Sport75 ja pikku-ukko 1vko
[color=crimson]Mukava lukea uutisia joka päivä, ehkäpä joku päivä saa omankin uutisen ilmoittaa ;)
Minä ehdin jo miettiä, että onko MELIKE synnyttänyt, kun on tuo la melkein sama kuin mulla. Mutta kasassa tunnut vielä olevan :)
Täällä ihan hyvin nukuttu yö, ja minä en todellakaan tiedä miltä supistus tuntuu. Kipeää supparia ei ole kyllä tähän mennessä ollut ainuttakaan. En ole oikeastaan yrittänyt edes saada aikaan kipeitä suppareita, mutta ei tunnu olevan kyllä apua yhdestäkään S-konstista...
Eilen kävin neuvolassa ja siellä oli vain opiskelija mua tutkimassa, kun neuvolatädin piti lähteä sairasta lasta hoitamaan. Kaikki oli ok, vauvan pää edelleen samassa kohti kuin viikko sitten, eli aika ylhäällä. Ultran sanelu ei vielä ollut näkynyt koneella ja siitä kyseli. Vähän jäi sitten epäselväksi, että jos sattuis lapsivesi menemään, että pitääkö olla makuullaan vai miten... No tuskinpa vaan menee ennen seuraavaa neuvolaa. Painoa tullut vain 400g/viikko ja RR ok. Sf 33,5cm, että ei kyllä voi sanoa, että olo olis tukala.
Tänään ollaan menossa sitten sinne syömään miehen kanssa ja ei tainnut minun uni käydä toteen, että synnytän 17.3... Jaksamista kaikille masun kanssa kulkeville ja vauvaa hoitaville!
~cadavera&muru~ rv38+5
[color=plum]Puoli yhdentoista aikaan illalla sänkyyn lorahti jotain ja oletettiin tietenkin sen olevan lapsivettä, kun mä en pystyny käsittää, kuinka voisin pissata alleni niin, etten tiedä sen olevan pissaa *ihmettelee edelleen*. Kahdestatoista alkaen tuli supistuksia tasaseen tahtiin viiden minuutin välein, ei mitenkään kauheen kivuliaita, mutta kun esikoisen aikaankin kivunlievitykseksi riitti kuuma suihku. Hyvinkäällä oltiin vähän kolmen jälkeen. Neljän aikaan kohdunsuu auki reilu 3cm ja kaulaa jäljellä sentin verran. Tarkastivat testillä, ettei lapsivettä ollut sitten lorahtanut, vaan olin pissinyt alleni *nolona*. Käyrillä makoilin moneen otteeseen synnytyssalissa, supisteli edelleen tasaseen tahtiin. Kymmenen aikaan sisätutkimuksessa selvisi, ettei tilanne kohdunsuulla muuttunut mihinkään. Ja supistuksetkin loppuivta yhtäkkiä kuin kananlento. Saatiin sitten päättää jäädäänkö sinne oottelee tilanteen kehittymistä vai halutaanko mennä kotiin. Ja täällä kotona sitä nyt ollaan... Kätilö sanoi, että voi olla mahdollista, että tullaan jo tänään uudestaan tai vasta ensi viikolla... lohduttavaa!
Nyt nukkumaan kun en oo nukkunu yöllä ollenkaan *zzZzZzzZ*
-Monkey ja mosse rv. 39+2-
Elikkäs meidän perheen odotus päättyi vastoin kaikkia odotuksia ennen laskettua aikaa rv:lla 39+1 ja päivämäärällä 16.3. Tuolloin syntyi perheemme kolmas lapsi ja toinen tyttö :) Akkavalta on tullut jäädäkseen! Ne tärkeät mitat: paino 3440g, pituus 49cm ja pipo 35cm.
Ekat tuntemukset lähestyvästä tulivat edellisenä päivänä, jolloin tuli jotain limatulppaan viittaavaa aamusella. Päivällä ei mitään, ei supistuksia tms. Yökin meni normaalisti. Torstai-aamuna ensimmäinen aavistus tulevasta tuntui 08. Koska edellinen synnytys oli nopea, ajattelin tilanteen antaa kehittyä 10 asti ja mikäli supistuksia edelleen olisi vähänkään, lähtisin synnärille näytille. No, 10 aikoihin tilanne oli kehittynyt edelleen ja hälyttelin jo miestä kotiinpäin. Kiitos pitkän työmatkan hän oli kotona 11.50, tässä vaiheessa mä olin jo todella kipeä eli lähdimme suoraan synnärille. Harmillisesti lastenvahti myöhästyi hivenen, joten tosikko jouduttiin ottamaan mukaan.
Sairaalassa oltiin 12.10 ja mies lähti viemään tosikkoa takaisin kotiin sinne saapuneelle lastenvahdille. Harmillista sinänsä, koska sairaalassa tapahtumat etenivät vauhdilla. Sisätutkimuksen tehnyt kätilö totesi kohdunsuun olevan täysin auki eli synnytyssaliin kiireen vilkkaan. 12.31 alkoi ponnistusvaihe samalla kun lapsivedet menivät. Ja vesien mukana klo 12.33 syntyi meidän pieni siro tyttömme :) Mies myöhästyi H-hetkestä 12 minuuttia, mutta ehti kyllä pesemiseen ja pukemiseen mukaan hyvin.
Varsinainen pikatoimitus siis, mutta hyvillä mielin olemme täällä kaikki. Jos meille vielä vauvakuume sattuisi tulemaan, niin pitäisi kai leiriytyä sairaalan ulkopuolelle paria viikkoa ennen laskettua aikaa :)
Onnittelut myös muille viime aikoina vauvansa saaneille! Kyllä meidän kaikkien vuoro lopulta tulee!
T. MaalisPapu & typy 3pv