Tein lapsille pitsaa, näin sain kiitosta:
Yksi lapsista heitti pitsan lattialle koska se oli "huonompi" kun muiden palat. Lapset sai itse valita kuka ottaa minkäkin palan ja suunnilleen saman kokoisia ne oli kaikki. Otin pitsan pois lattialta, heitin sen menemään ja lapsi alkoi huutamaan että kyllä hän olisi sen syönyt ja huuti että miksi hän ei saa syödä. Selitin sitten, että sinulle ei kelvannut vaan heitit sen lattialle, niin nyt tällä kertaa jäät ilman.
Kommentit (92)
Yksi vaikeista asioista vanhempana: yrität miten kovasti tahansa, lapsi saattaa käyttäytyä kuin kusipää ja sinun on pakko se sietää.
Ensi kerralla osaat paremmin. Jaat pitsat lapsille ja jos joku heittää lattiaalle myös itse nostaa sen ja tekee sille mitä tekee.
Tuo on pirun väärin sitä lasta kohtaa joka saa valita viimeisenä.
Minun lapsi jätti päivällisruoan lautaselle ja meni omaan huoneeseensa mököttämään kun kuuli että olin saikkupäivää viettävän veljen kanssa syönyt hampurilaiset. Kävimme huoneen ovella juttelemassa että ajattele miten hassua se on että rupeat itkemään sen vuoksi mitä lounaalla on syöty, ja että seuraava ruoka on iltapala. Tyttö tuli jupisten syömään...
Tee ensi kerralla pizzaa, niin varmaan maistuu.
Voi hyvän tähen, semmoista se nyt on välillä lasten kanssa. Veikkaan että pahempaakin on vielä tulossa :)
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla osaat paremmin. Jaat pitsat lapsille ja jos joku heittää lattiaalle myös itse nostaa sen ja tekee sille mitä tekee.
Ja pesee myös sen lattian.
Vierailija kirjoitti:
Lapset saa vuoroitellen valita ekana. Komensin lapsen vielä huoneeseensa ja siellä se nyt mököttää hissukseen. Oppiipahan kunnioittamaan ruokaa, toivottavasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tee ensi kerralla pizzaa, niin varmaan maistuu.
Pitsa on pitsa Suomessa ja ulkomailla pizza.
Meillä seuraava ruoka olisi tuollaisesta käytöksestä iltapala ja älylaitteet lähtisi takavarikkoon.
Näiltä ongelmilta vältytään, kun maltetaan tyytyä yhteen lapseen eikä tehdä sitä toista tappelupukariksi.
Heität kaikki palat laattialle. Syö jolle kelpaa.
Ensikerralla komennat mukulat pitsan ääreen ja sitten näyttävästi syöt sen kokonaan itse. Sanot että syy tähän oli sen lapsen joka heitti hyvän pitsapalan lattialle, niin ei saa käyttäytyä tai kukaan ei saa pitsaa. Paitsi äiskä.
Ja mut voisit kutsua mukaan syöminkeihin.
M
Lapselta puuttuu kuri. Kyseisessä tilanteessa tulisi vyön olla ulottuvilla. Heti kun kakara näkee vyön kädessäsi niin johan tukkii suunsa.
Mitä odotit äitiyden olevan? :D Odotit lasten palvovan sinua toisena päivätyönään kaikessa mitä teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset saa vuoroitellen valita ekana. Komensin lapsen vielä huoneeseensa ja siellä se nyt mököttää hissukseen. Oppiipahan kunnioittamaan ruokaa, toivottavasti. Ap
Kurilla alistaminen harvoin opettaa mitään.
Huonosti kasvatettu mukula.