Tein lapsille pitsaa, näin sain kiitosta:
Yksi lapsista heitti pitsan lattialle koska se oli "huonompi" kun muiden palat. Lapset sai itse valita kuka ottaa minkäkin palan ja suunnilleen saman kokoisia ne oli kaikki. Otin pitsan pois lattialta, heitin sen menemään ja lapsi alkoi huutamaan että kyllä hän olisi sen syönyt ja huuti että miksi hän ei saa syödä. Selitin sitten, että sinulle ei kelvannut vaan heitit sen lattialle, niin nyt tällä kertaa jäät ilman.
Kommentit (92)
PekkaJärvinen kirjoitti:
Lapselta puuttuu kuri. Kyseisessä tilanteessa tulisi vyön olla ulottuvilla. Heti kun kakara näkee vyön kädessäsi niin johan tukkii suunsa.
Oiskohan OK kommentti, jos vaikka riitelyn tuoksinnassa nainen heittäisi maljakon lattialle ja mies sitten latoisi nenään. "Johan tukkii suunsa ens kerralla", vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
PekkaJärvinen kirjoitti:
Lapselta puuttuu kuri. Kyseisessä tilanteessa tulisi vyön olla ulottuvilla. Heti kun kakara näkee vyön kädessäsi niin johan tukkii suunsa.
Oiskohan OK kommentti, jos vaikka riitelyn tuoksinnassa nainen heittäisi maljakon lattialle ja mies sitten latoisi nenään. "Johan tukkii suunsa ens kerralla", vai mitä?
Nyt oli kyse lasten kurittamisesta ja tavoille opettamisesta, mutta jos nainen sattuu niin lapsellinen olemaan, niin todellakin olisi oikein. Ei hiljentämiseksi vaan jotta nainen tulee oppimaan, että riita ei ratkea pillittämällä ja omaisuutta tuhoamalla.
Joo kyllä ämmää pitää saada lyödä turpiin jos ei älyä olla hilijaa kjeh kjeh :)
Opettele syöttämään sille kakaralle RUOKAA, ei mössöä!
Tee pizzasta tasan samanlainen, pelkkä pohja ja tomaatti/juusto ja laita muut täytteet erikseen astioihin,
ottakoot niistä sitten mitä haluavat. Ja leikkaa palat mittaamalla yhtä isoiksi.
Jos lapsilla on nälkä, ne syövät pizzan silläkin tavalla, ja jos ei maistu, keitä kaalisoppa seuraavaksi.
Kyllä sen tietää miten isotkin lapset ovat kateellisia vaikka 15 vuotta nuoremman lapsen ylimääräisestä palasta.
Itse jaoin jäätelötkin viivottimella, että varmasti tuli tasan samankokoinen.
Myöhemmin opin, että mitään herkkuja ei kannata riiviöille tehdä/antaa.
Ainaista valitusta kuitenkin.
Vain Suomessa sallitaan kakaroilta tuollainen käytös. Muualla olisi saanut tukkapöllyä. Vanhempien pitää asettaa lapsille tiukat rajat. Tuollaiselta käytöksestä ei saa koko loppu kuussa pizzaa ja älyvempaimet lähtee takavarikkoon. Lapsien tulee kunnioittaa vanhempiaan eikä nakella niskoja!
Tuollaisille paskakikkareille ketkä valittaa ruuasta, ei 2 päivään ruokaa , oppii olemaan, vai paviaani valittaa ruuasta muualla ihmiset näkee nälkää
koulunpenkille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ensi kerralla pizzaa, niin varmaan maistuu.
Pitsa on pitsa Suomessa ja ulkomailla pizza.
Haloo megaääliö, maailma on muutakin kuin Suomi ja ulkomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi tässä on kyseessä? Itse en koskaan rankaise puhumatta lapsen kanssa ensin. Aikuisenkin suuttumus voi olla ylimitoitettua miksei sitten lapsenkin?
8-vuotias. Ap
Tämä viimeistään ratkaisi sen, että ilman pitsaa jääminen oli ainut oikea rangaistus. Jos olisi minun lapseni, olisi myös nostanut pitsan lattialta ihan itse ja siivonnut jälkensä. Riehumisesta olisi lähtetyt omaan huoneeseensa miettimään ja siivonnut sitten rauhoituttuaan. Tuon ikäinen ei vahingoitu jos yksi välipala jää saamatta. Tuon ikäisen on myös korkea aika oppia, miten saa toimia ja miten ei. Väärästä toiminnasta seuraa rangaistus ja nälkäisenä voi sitten miettiä, heitteleekö pitsaa lattialle toista kertaa.
Tämä viimeistään ratkaisi sen, että kyseessä on trolli.
Vierailija kirjoitti:
Ei tää mitenkään jokapäiväistä ole. Viimeksi tainnut taaperona heitellä ruokaa. Pienenä lapsella olikin aina ruoka vääränlaista ja leivät väärämallisia ja rikkinäisiä. Ap
Voisitko itse miettiä vähän tarkemmin, mistä lapsen reaktio johtui? Jos kerran hänellä ei ole tapana toimia noin, niin miksi et keskustellut hänen kanssaan? Miksi luulet, että huoneeseen passittaminen nyt auttaisi häntä "kunnioittamaan ruokaa" kuten sanoit? Ei lapsi miellä rangaistusta kuten sinä. Ei hän istu huoneessaan miettimässä, että tässäpä opin kunnioittamaan ruokaa. Tiedät ihan hyvin, että jos itse olisit lapsesi asemassa, mököttäisit ja manaisit tulenkiven katkuisia ajatuksia vanhempaasi kohtaan.
Voi jeesus mitä lässytystä joillakin :D Mihin tämä maailma on menossa, kun pidetään hirvittävän julmana rangaistuksena sitä, ettei lapsi saa toista ruokaa tilalle kun yhden ruuan heittää tahallaan lattialle ja että vielä huoneeseensaakkin joutuu, voi kauhistus sentään!
Hyi sinua ap, kun tuolla tavalla kaltoin kohtelet lastasi, nyt aiheutit hänelle suuria traumoja, vie heti lääkäriin ja tee itsesäsi lasu! Masennuslääkkeet lapselle, varmasti on masentuntunut julmasta kohtelustaan ja itkee nyt itsensä uneen vuosia eteenpäin. Hyi olkoon miten hirveää! Ja täälläkin vaan ihmiset hymistelee, mikä teitä vaivaa?
PS: Jos aikuinen ostaa pitsan pitseriasta ja heittää sen maahan koska siinä oli oliivit aseteltu epäsymmetrisesti, niin antaakohan ne pitseriasta uuden pitsan tilalle ilmaiseksi? Nii-in, tuskinpa antavat, jos sinulla ei ole rahaa, niin toista pitsaa et saa, hyvä oppia tämä jo lapsena.
Jotenkin järkkyä, että AV:lla tälläinen kommentti saa yläpeukkua kuin alapeukkua, vaikka JärvisPekka nyt trolli onkin.