Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä siistit ihmiset pitävät kerran-pari pitämiään vaatteitaan?

Vierailija
02.02.2017 |

Otsikossa se tulikin. Itsellä suurin ongelma tuntuu olevan siisteyden ylläpitämisessä kodissa se, että kerran tai useammin käytetyt vaatteet (ei, en tosiaankaan pese kaikkia vaatteita vain yhden käyttökerran jälkeen) kasautuvat esim. sohvan kulmaan, ja jäävät siihen ja lopulta menevät sitten pesuun kuitenkin, kun "unohtuvat" siihen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä voi laittaa omille paikoilleen kaappiin, jos kerran eivät ole likaisia?

Koska on likaa ja likaa. Esimerkiksi farkuilla on istuttu päivässä kymmenillä penkeillä ja metrossa. Eivät sinällään vaadi pesua, huomiselle käyttöön taas, mutta en haluaisi niitä vaatekaappiini laittaa.

Vierailija
22/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina samoja farkkuja/housuja viikon. Roikkuvat vaatekaapin nupissa illat ja yöt. Muut Puolipitoiset vaatteet säilytän kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan teille ihan ilmaisen vinkin: pitäkää niitä samoja vaatteita kaksi päivää peräkkäin, sitten ne voi jo laittaa pyykkiin.

Vierailija
24/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laitan kaappiin takaisin, kuten myös mieheni.

Mitä mies kaapissa? Oletteko homopari?

Vierailija
25/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisin kaappiin tietysti. Ei ne siellä mitenkään "saastuta" muita vaatteita, jos kerran ihan siistejä ovat. Ja jos eivät ole, menevät pesuun.

Siis hyi olkoot! Kerran päällä olleet vaatteet takaisin kaappiin!? Paskaisiahan ne ovat, ellet nyt vaan sovita ja laita sitten takaisin. Sano nyt että laitat päivän jalassa olleet sukatkin takaisin kaappiin, kun ovat ihan siistit vielä.

Vierailija
26/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisin kaappiin tietysti. Ei ne siellä mitenkään "saastuta" muita vaatteita, jos kerran ihan siistejä ovat. Ja jos eivät ole, menevät pesuun.

Siis hyi olkoot! Kerran päällä olleet vaatteet takaisin kaappiin!? Paskaisiahan ne ovat, ellet nyt vaan sovita ja laita sitten takaisin. Sano nyt että laitat päivän jalassa olleet sukatkin takaisin kaappiin, kun ovat ihan siistit vielä.

Jos ne ovat paskaisia, laitan tietysti pesuun. Vai pidätkö sä paskaisia vaatteita seuraavana päivänä uudelleen? Puhtaat menee takaisin kaappiin ja likaiset pesuun. Ei ole välimuotoja, vaate on joko puhdas tai likainen.

Vierailija
27/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko oikeasti pesuun kahden päivän jälkeen bleiserit, neuleet, laadukkaat hameet yms? Tuntuu aika tuhlaukselta kyllä. Itse laitan takaisin kaappiin muut paitsi sukat ja alusvaatteet.

Vierailija
28/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti peseekö jengi farkkuja joka viikko? Farkkujahan ei saisi pestä about koskaan. Itse freesaan farkkuni pitämällä niitä vuorokauden pakastimessa (muovipussissa, ettei pakastimesta tartu mitään tuoksuja). Vaatteita ei muutenkaan kuulu turhaan pestä, koska ne kuluvat. Ainoastaan alustopit tulee pestyä parin-kolmen käyttökerran jälkeen mutta ne ovatkin melkoista kulutustavaraa. Päälipaidat silloin tällöin (ellei ole tullut kova hiki jostain syystä ei-urheiluvaatteissa).

Kesämekonkin saa kevyen hikeentymisen jälkeen freesattua pakastimessa, niin ei tarvitse pesussa kuluttaa jokaisen käytön jälkeen. Tottakai pitää välillä pestä, mutta turha kuluttaa vaatteita pesemällä niitä jatkuvasti!

Vierailija
29/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on irrallinen vaaterekki makkarissa, josta sitten käytän taas uudelleen. Mutta myönnän, että välillä ne päätyy koneeseen kun aikansa siinä roikkuneet.

Vierailija
30/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ihan kylmän viileesti takasin vaatekaappiin. Jos on näkyvää likaa tai haisee selkeästi hiki/hajuvesi/tupakka niin sitten pesukoriin vasta. Koskaan ei ole kukaan mua epäsiistiksi moittinut.

Kotivaatteet joita saatan pitää parikin viikkoa putkeen riippuu vaatehuoneessa naulakossa, käsittää yleensä collegepaidan ja trikoohousut. Ne vaihdan aina päälle tullessani kotiin.

Vierailija
31/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erillinen kori niille makuuhuoneessa. Vähänku pyykkikori, mut ei kuitenkaan..

Vierailija
32/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sun käydä useammin suihkussa, jos noin paljon likaantuu vaatteet yhdellä käyttökerralla?

Minulla on vaatekaapissa oma hylly mihin viikkaan farkut ja neuleen kun tulen kotiin, ja puen sieltä leggarit ja kotineuleen tai collarin, ja sitten taas vaihto, jos lähden jonnekin. Ja vaatteet menee pesuun vasta jos niissä on näkyviä tahroja tai ne alkaa haista.

Alushousut ja sukat menee pyykkiin joka päivä käytön jälkeen.

Vierailija
33/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneessa on seinällä Ikeasta ostettu pienehkö hattuhylly, jossa on myös koukut ja tanko henkarivaatteille. Siihen meillä laitetaan puolipitoiset vaatteet. Takaisin kaappiin en halua niitä puhtaiden sekaan survoa, koska kaappitilaa on muutenkin aivan liian vähän ja tykkään että puolipitoiset vaatteet vähän tuulettuvat ennen seuraavaa käyttöä. Vaaterekkiä en halua lattiapinta-alaa viemään ja muutenkin siinä hattuhyllyllä on hyvä pitää housut viikattuna. Mielestäni myös vaaterekit ainakin blogeissa näyttävät lähinnä epäsiisteiltä pölyn kerääjiltä.

Vierailija
34/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmenlaisia vaatteita.

1. Siistit vaatteet, jotka eivät ole ihoa vasten tai jotka puhdistuvat tuulettumalla. Villatakit, hameet, talvimekot. Ne tuuletan töistä tultua ja laitan kaappiin.

2. Vapaa-ajan vaatteet, jotka menevät muutaman käyttökerran. Farkut, hupparit, ym. Ne pidän tuolin selkänojalla tai pyykkikorin laidalla.

3. Aina pestävät. Kalsarit, sukat, topit, t-paidat, lenkkivaatteet. Riisutaan pyykkikoriin.

Vierailija
35/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä sitä mieltä, että jo pelkästään bakteerien ja muiden mikrobien takia ei vaatekaappiin laiteta takaisin ainakaan muualla kuin kotona olleita vaatteita.

Oon toisekseen myös sitä mieltä, että kainaloihin koskettavat paidat, kuten sukat ja alushousut tulisi pestä päivän käytön jälkeen.

Vierailija
36/36 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni erityisen siistinä ihmisenä, koska en pese vaatteita joka käyttökerran jälkeen. Tuolin selkänojalle tai naulakkoon laitan esim. farkut ja neuleet, jos eivät haiskahda. Takaisin kaappiin menevät vain hameet ym. vaatekappaleet, jotka eivät pidettäessä tule lähelle hautuvia tai hiostuvia paikkoja. Hihalliset paidat menevät pesukoneeseen yleensä jo yhden käyttökerran jälkeen, hyvin harvoin pidän pari kertaa. Farkut menevät päällä viikon päivät, tietysti pidempään, ellei käyttöä ole joka päivä.

(Ohjeissahan sanotaan, ettei farkkuja saisi pestä oikeastaan koskaan, mutta en ymmärrä, miten etenkään nykypäivän tiukkaakin tiukemmat farkut voisivat pelkkien narualushousujen suojaamaa alapäätä vasten muhittuaan raikastua pelkällä tuuletuksella ja pakastuksella)

Vaatekaappi on puhtaille vaatteille ja en halua puolipidettyjä tunkkaistamaan kaapin ilmaa. Moni hiostunutkaan vaate ei nimittäin tuulluttuaan haise ennen kuin se taas puetaan päälle ja ihon lämpö saa vanhan lian "aktivoitumaan", enkä halua likaisia tekstiilejä muhimaan puhtaiden sekaan.