Miksi kaksi pesuallasta vessaan monissa sisustusohjelmissa
En ymmärrä, miksi pitää olla kaksi allasta, ei se nyt niin ihanaa ole yhdessä niitä aamu- ja iltatoimia tehdä. Kaksi vessaa mieluummin, eikä edes tarvitse olla iso asunto tai perhe, kun on paljon käytännöllisempää.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en silti ymmärrä noiden ideaa.
Miten vaikeaa ymmärtämistä on siinä, että toiset tykkää eri asioista kuin sinä?
Onko kysymyksen ymmärtäminen sinulle vaikeaa. Minä ymmärrän, että voi pitää erilaisista asioista, mutta halusin tietää sen toisen mielipiteen takana olevan perustelun, koska itse pidän siitä, että perheessä on vähintään kaksi, mieluummin 3 vessaa.
Tietysti kokonainen wc on aina kalliimpi, mutta en silti halua laittaa meikkiä, kun toinen pesee hampaita tai ajaa partaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en silti ymmärrä noiden ideaa.
Miten vaikeaa ymmärtämistä on siinä, että toiset tykkää eri asioista kuin sinä?
Onko kysymyksen ymmärtäminen sinulle vaikeaa. Minä ymmärrän, että voi pitää erilaisista asioista, mutta halusin tietää sen toisen mielipiteen takana olevan perustelun, koska itse pidän siitä, että perheessä on vähintään kaksi, mieluummin 3 vessaa.
Tietysti kokonainen wc on aina kalliimpi, mutta en silti halua laittaa meikkiä, kun toinen pesee hampaita tai ajaa partaansa.
Saati että se toinen istuisi paskalla...
No meillä on kolme kylpyhuonetta ja lisäksi vielä erillinen vessa.
Ja meillä on mieheni kanssa meidän omassa kylpyhuoneessa kaksi allasta.
Yläkerrassa on siis kaksi erillistä kylpyhuonetta,
Meidän oma makuuhuoneen yhteydessä oleva kylpyhuone on iso 8neliötä, mietimme sinne tällä hetkellä toiseen ammeen laittamista.. tavallaan se toinen allas on turha, mutta köyhiä ja kateellisia se tuntuu
suunnattomasti ärsyttävän 🤣
Alakerran spa-osastolla meillä on kaksi suihkua, koska miksi odotella että toinen peseytyy kun sen voi tehdä yhtä aikaa..
Sieltä löytyy amme, sauna, seinä-vessanpönttö, ainiin upotetut suihkut kaikissa kylpyhuoneessa, pukuhuone jossa myös baarikaappi ja minikeittiö, erillinen pukeutumistila
Moni juttu voi olla tavallaan ihan turhaa, mutten myönnä sitä koskaan ja parasta on kateellisten ihmisten muuttuminen vihreäksi
Aamiaiskaappi joka on oikeasti tekninen kaappi, johon saa laitettua kaikki kodinkoneet pois tasoilta ja ovat siellä helposti käytettävissä on paras keksintö ikinä minkä mieheni kanssa yli 13 vuotta sitten keksittiin 😍
En siis ymmärrä sitä ihme arvostelua mitä toisten valinnoista tuntuu löytyvän,
Onneksi sinun ei tarvitse laittaa kotiisi kahta allasta..
Oikeasti on elämässä aika pienet murheet jos toisten kahden altaan laittaminen kylpyhuoneeseen saa aikaan nuin paljon pahaa mieltä..
Me rakensimme silloin kodin itsellemme, emme muita ajatellen. Paljon sai sillon kuunnella kommenttia mitä ei muka voisi tehdä, meillä on joku juttu ollut jo 10 vuotta ja nyt nämä samat arvostelija lampaat laittaa samoja juttuja perässä,
Mutta aina jonkun on pakko olla edelläkävijä, muuten mikään ei muutu ..
... ja sitte keittiössä voipi olla vain yksi tiskiallas niukan kokoinen sekin
😕
Jos sinulla on vain se pieni allas keittiössä niin missäs peset paistinpannut, uunipellit ja kultareunaiset astiat ja kristallilasit ??? Olen vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessaan riittää yksi allas, mutta keittiössä pitää ehdottomasti olla kaksi.
Aika harvassa uudemmassa keittiössäkään on kahta. On toki tarpeellinen, jos vielä tiskaa käsin.
Hassusti muotoiltu, "jos vielä tiskaa käsin". Ei minulla nyt mitään tutkimustietoa ole, mutta olen melko varma että isompi osuus suomalaisista tiskaa käsin kuin koneella.
Minulla on ollut tiskikone vuosikymmenet, mutta silti tulee aina käsin tiskattavaa. En koskaan pese paistinpannuja tiskikoneessa, vaikka jotkut niitä saisi jopa pestä siellä. Mutta pääasiallisessa käytössä on kuitenkin valurauta- ja hiiliteräspannut, joita ei saa siellä edes pestä. On puisia paistinlastoja, herkkiä astioita yms, joita en koneeseen laita. Iso leivontakulhokin täyttäisi yksinään suurimman osan koneesta, joten sekin on helpompi pestä käsin, samoin leivinpellit. Ihmettelen asuntoja, joissa on vain yksi pikkuruinen allas. Meillä on tilanpuutteen vuoksi kompromissina puolitoista allasta, mutta jos tilaa olisi, niin ottaisin kaksi isoa allasta sen tiskikoneen lisäksi.
Vloggaaja Therealm osti talon. Siellä näytti olevan sekä vessassa että kylppärissä kaksi allasta vierekkäin. Toisaalta keittiössä vain yksi. Hullua.
Vierailija kirjoitti:
pitäähän vaimolla ja miehellä olla omat altaat, että voisivat yhtä aikaa pestä hampaitaan. tuo on romanttisinta, mitä tiedän.
Voi kuule, vielä somempaa olisi, kun olisi kaksi pönttöä vierekkäin, siinä olisi kiva ponnistaa yhdessä.
Miksi siellä ei ole kahta vessanpönttöäkin jos siellä yhdessä käydään?
Kertakäyttökultturi kirjoitti:
No meillä on kolme kylpyhuonetta ja lisäksi vielä erillinen vessa.
Ja meillä on mieheni kanssa meidän omassa kylpyhuoneessa kaksi allasta.
Yläkerrassa on siis kaksi erillistä kylpyhuonetta,
Meidän oma makuuhuoneen yhteydessä oleva kylpyhuone on iso 8neliötä, mietimme sinne tällä hetkellä toiseen ammeen laittamista.. tavallaan se toinen allas on turha, mutta köyhiä ja kateellisia se tuntuu
suunnattomasti ärsyttävän 🤣Alakerran spa-osastolla meillä on kaksi suihkua, koska miksi odotella että toinen peseytyy kun sen voi tehdä yhtä aikaa..
Sieltä löytyy amme, sauna, seinä-vessanpönttö, ainiin upotetut suihkut kaikissa kylpyhuoneessa, pukuhuone jossa myös baarikaappi ja minikeittiö, erillinen pukeutumistilaMoni juttu voi olla tavallaan ihan turhaa, mutten myönnä sitä koskaan ja parasta on kateellisten ihmisten muuttuminen vihreäksi
Aamiaiskaappi joka on oikeasti tekninen kaappi, johon saa laitettua kaikki kodinkoneet pois tasoilta ja ovat siellä helposti käytettävissä on paras keksintö ikinä minkä mieheni kanssa yli 13 vuotta sitten keksittiin 😍
En siis ymmärrä sitä ihme arvostelua mitä toisten valinnoista tuntuu löytyvän,
Onneksi sinun ei tarvitse laittaa kotiisi kahta allasta..
Oikeasti on elämässä aika pienet murheet jos toisten kahden altaan laittaminen kylpyhuoneeseen saa aikaan nuin paljon pahaa mieltä..Me rakensimme silloin kodin itsellemme, emme muita ajatellen. Paljon sai sillon kuunnella kommenttia mitä ei muka voisi tehdä, meillä on joku juttu ollut jo 10 vuotta ja nyt nämä samat arvostelija lampaat laittaa samoja juttuja perässä,
Mutta aina jonkun on pakko olla edelläkävijä, muuten mikään ei muutu ..
Aamiaiskaapin haluaisin, ja ammeenkin mutta meillä kylpyhuone on niin hankalasti suunnitteltu ettei onnistu ilman että koko homma menee uusiksi. Samaa mieltä siitä että kannattaa tehdä kotiin ne oman näköiset ratkaisut ja viis veisata muiden mietteistä. Meillä kahden altaan sijaan on kummallekin oma kylpyhuone ja se toimii aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi. Ei olla yhtäaikaa, mutta kummallakin oma allas. Olen todella tyytyväinen, miehen allas kuvo, täynnä parran jämiä, tukossa. Teineillä oma kylppäri, jonka siivoamisesta vastaavat itse.
Minun mieheni onneksi osaa pestä altaan, jos siihen jotain vaikka hammastahanroiskeita jää. Siksi on ihan hyvin yksikin allas riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
No minä taas en keittiöön halua kahta allasta vaan yhden ison. Toki kaksi siinä tapauksessa jos ei ole tiskikonetta niin 2 on hyvä mutta muuten se toinen on ollut aina ihan turhake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa uudemmassa keittiössäkään on kahta. On toki tarpeellinen, jos vielä tiskaa käsin.
Hassusti muotoiltu, "jos vielä tiskaa käsin". Ei minulla nyt mitään tutkimustietoa ole, mutta olen melko varma että isompi osuus suomalaisista tiskaa käsin kuin koneella.
Toi on varmaan se sama joka eilen tiedusteli, vieläkö joku ajelee manuaalivaihteisella autolla. On taidettu äskettäin päästä vähän "parempiin piireihin" :D :D
No mä tiedän, että joku ajaa vielä manuaalivaihteisella. Mutta sitä en tiennyt, että niitä vielä valmistetaan. Se oli uutta. Kaikkea muuta kehitystä autoissa on tapahtunut, mutta tuosta ei ilmeisesti päästä eroon. Keittiössä pitää olla kaksi allasta. Toinen saa toki olla pienempi ja toinen isompi, mutta kaksi on oltava. Meillä ei tosin ikinä ole asioita altaassa, vaan ne nostetaan aina suoriltaan koneeseen. Ja kone tyhjennetään heti kun on saanut pestyä. Mutta pienemmässä altaassa on hyvä säilyttää esimerkiksi tiskiainetta ja tiskiharjaa, jolla vaikka teflon pinnoitteiset ja muuten herkät astiat tiskataan. Meillä ei ole mitään kuivauskaappia, koska en tykkää sellaisesta.
Meillä on kaksi kylppäriä, isompi ja pienempi.
Molemmissa vessa ja suihku ja lavuaari kaappeineen.
Parempi näin, säilyy yksityisyys. Vaikka olemme perhe, ei ihan kaikkea tarvitse nähdä.
Jotain jos kaipaisi niin keittiön saarekkeeseen lavuaari, keittiössä olevan normaali lavuaarin lisäksi.
Kun lapsiperheessä kokataan ja syödään ja siivotaan ihan koko ajan, olisi kätevää kun toinen ei panttaisi vesipistettä/roskis laatikkoa kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on vain se pieni allas keittiössä niin missäs peset paistinpannut, uunipellit ja kultareunaiset astiat ja kristallilasit ??? Olen vanhanaikainen.
Miksi pieni?
Meillä on niin iso allas kuin 60x60 allaskaappiin mahtuu ja kyllä siinä padat, pannut ja pellit pesee. Samoin astiat
Ymmärtääkseni amerikkalaiset valmistautuvat töihin lähtöön aamulla ja on kiire meikata ja ajaa parta yhtä aikaa. Muuten en ymmärrä tuota kahden altaan tarvetta.
Toki noissa sisustusohjelmissa kuten Asunnon metsästys, Lottovoittajan unelmakoti, Mexicon ja Caribian asunnonetsijät, Kiinteistöveljekset, Rantatalon metsästys ja mitä kaikkea liekään, taitaa olla 20 eri asunnonvaihtoohjelmaa Freellä ja TV5:lla. Eniten tavan ihmisten todellisuudesta ovat nuo harvat brittiläiset sarjat.
Olen katsonut noita paljon opiskeluun liittyen ja alkaa kyllä kyllästyttää se, että lähes jokainen haluaa samanlaisen asunnon. Nyt se on ollut avoin ratkaisu, eli keittiö ja oleskelutila samassa. Pitää olla valtavan iso saareke. Kovapuulattiat ja yhtä monta vessaa, kun on asukkaita.
Amerikkalaisissa ohjelmissa eniten huvittaa, miten naiset nyrpistelevät jollain puolen miljoonan budjetilla taloa ostaessaan vaikka väärän väristä jääkaappia. Miten helkkarin kalliita ne jääkaapit oikein jenkeissä ovat?
Säälittää, kun kaikki persoonallisuus häviää asumisesta. Ihan kuin meillä oli joku vuosi sitten kaikki valkoista jne. Sitten värin pikahduksena ruskea peitto sohvalle taiteltuna ja ehkä huonekaluissa vähän vaaleaa puuta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni amerikkalaiset valmistautuvat töihin lähtöön aamulla ja on kiire meikata ja ajaa parta yhtä aikaa. Muuten en ymmärrä tuota kahden altaan tarvetta.
Toki noissa sisustusohjelmissa kuten Asunnon metsästys, Lottovoittajan unelmakoti, Mexicon ja Caribian asunnonetsijät, Kiinteistöveljekset, Rantatalon metsästys ja mitä kaikkea liekään, taitaa olla 20 eri asunnonvaihtoohjelmaa Freellä ja TV5:lla. Eniten tavan ihmisten todellisuudesta ovat nuo harvat brittiläiset sarjat.
Olen katsonut noita paljon opiskeluun liittyen ja alkaa kyllä kyllästyttää se, että lähes jokainen haluaa samanlaisen asunnon. Nyt se on ollut avoin ratkaisu, eli keittiö ja oleskelutila samassa. Pitää olla valtavan iso saareke. Kovapuulattiat ja yhtä monta vessaa, kun on asukkaita.
Amerikkalaisissa ohjelmissa eniten huvittaa, miten naiset nyrpistelevät jollain puolen miljoonan budjetilla taloa ostaessaan vaikka väärän väristä jääkaappia. Miten helkkarin kalliita ne jääkaapit oikein jenkeissä ovat?
Säälittää, kun kaikki persoonallisuus häviää asumisesta. Ihan kuin meillä oli joku vuosi sitten kaikki valkoista jne. Sitten värin pikahduksena ruskea peitto sohvalle taiteltuna ja ehkä huonekaluissa vähän vaaleaa puuta.
Juu, ainakin Remppa tai Muutto on ainakin ihan liikuttavan kaavamainen. Kaikki aina tarvitsevat lisää tilaa vieraiden viihdyttämiseen - - > tehdään avoin ratkaisu. Lisäksi vessoja tarvitaan aina lisää tai ainakin niiden pitäisi olla suurempia. Mutta ovathan ne ihan viihdyttäviä ohjelmia vaikka ihmiset usein haluavat näemmä samanlaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on varmaan se sama joka eilen tiedusteli, vieläkö joku ajelee manuaalivaihteisella autolla. On taidettu äskettäin päästä vähän "parempiin piireihin" :D :D
No mä tiedän, että joku ajaa vielä manuaalivaihteisella. Mutta sitä en tiennyt, että niitä vielä valmistetaan. Se oli uutta. Kaikkea muuta kehitystä autoissa on tapahtunut, mutta tuosta ei ilmeisesti päästä eroon. Keittiössä pitää olla kaksi allasta. Toinen saa toki olla pienempi ja toinen isompi, mutta kaksi on oltava. Meillä ei tosin ikinä ole asioita altaassa, vaan ne nostetaan aina suoriltaan koneeseen. Ja kone tyhjennetään heti kun on saanut pestyä. Mutta pienemmässä altaassa on hyvä säilyttää esimerkiksi tiskiainetta ja tiskiharjaa, jolla vaikka teflon pinnoitteiset ja muuten herkät astiat tiskataan. Meillä ei ole mitään kuivauskaappia, koska en tykkää sellaisesta.
Mieluummin yksi iso allas kuin kaksi pientä tai normikokoinen ja pieni sen kaverina. Kaikki olen joutunut kokeilemaan ja kaikista kamalin on se, missä pieni allas on isomman takana. Sinne on vaikea saada mitään vedestä lähtien eli on hankala astioiden huuhtelupaikkanakin. Uunipeltien pesu sujuu vain suuressa altaassa. Tiskikonetta mulla ei ole. Jotkut pyöreät piirakkavuuatkaan eivät mahdu normikokoiseen altaaseen, tosi turhauttavaa.