Onko kenelläkään ollut synnytyspapereissa virheitä?
Minulla ei ole merkitty repeämää papereihin ollenkaan.
Kommentit (20)
Meidän tyttö oli kirjattu 3,55 grammaiseksi 😎
Mulla oli merkitty sinne, että olen tupakoinut raskauden aikana, vaikka näin ei todellakaan ollut. Vähän ihmettelin kun sairaalassa lääkäri tuli kysymään että paljonkos palaa päivässä.
Minulla en ole merkattu häntäluun katkeamista mihinkään.
Tuttavan lapsi painoi 3560kg syntyessään :D
Synnytyskertomuksessa lukee että äidillä ruokavaliohoitoinen raskauskeliakia joka pysynyt kurissa!!!
Mulla oli puolitettu synnytyksen ja ponnistusvaiheen kesto, siis ajassa. Kesti siis kauan, tosi kauan. Menin seuraavassa raskaudessa pelkopolille keskustelemaan pelostani, että seuraavakin synnytys kestää tuhottoman kauan. Kätilö ei vaan uskonut sanaani, vaan papereita. Jäi keskustelu lyhyeksi ja hyödyttömäksi.
Luki tietoja sektiohaavasta ...sellaista ei oo kuitenkaan mulle ikinä tehty vaan normaali alatiesynnytys..
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole merkitty repeämää papereihin ollenkaan.
Sama juttu. Lisättiin myöhemmin, kun ihmettelin asiaa....
Mulla luki tiedoissa että mulla on astma. Ei oo koskaan ollut.
Ohhoh, miten näitä on näin monella? Kätilöillä kiirettä pitää? Ap
Mun synnytys oli kirjattu pilkun tarkasti. Itselläni oli pää tosi sekaisin silloin. Jälkikäteen seuraavan synnytyksen lähestyessä kävin pelkopolilla juttelemassa ja siellä luettiin aiempi synnytyskertomukseni. Kirjauksesta jäi hyvä mieli, vaikka se ei asiaa muuttanut, että koin synnytyksen kovin traumaattisena.
Yksityisellä puolella kun olen muissa asioissa ollut lääkärillä, niin siellä kirjaukset tehdään paljon enemmän vähän sinnepäin. Jos sitäkään. Yksityisellä puolella kukaan ei valvo asiaa, ei välitetä, vai mistä johtuu?
Mulle oli päätetty TAYS.ssa jo valmiiksi, että imetän vain osittain. Ihan " kokonaan" imetin.
Lapsen pituudeksi merkattiin pään ympärysmitta 37cm
Meillä lapsen mitaksi kirjattiin 49 cm vaikka oli 48 cm.
Kotiuttamispapereissa luki "äiti imettää imukupilla"
Oli vaikka mitä väärin edellisessä synnytys kertomuksessa esim. imettää, vaikka se ei lukuisista yrityksistä huolimatta onnistunut vauvan suulakihalkion takia. Oli muitakin virheitä, mutta en nyt muista, että mitä. Soitin ja pyysin muuttamaan tiedot oikeaksi jälkikäteen.
Itsellä merkitty synnytyksen kesto väärin. +30min todellisesta. Loppukeskustelussa asiaa yritin korjata niin sanottiin vain "ei se mitään haittaa" vaikka olisin korjauksen halunnut. Syöksysynnytys joten koen sillä olevan merkitystä mahdollisten seuraavien synnytysten kannalta. Ensimmäisen lapsen kohdalla kirjoitettu että imetys sujuu hyvin vaikka ei se sujunutkaan niin ongelmitta ja lisämaitoa jouduttiin antaa. Tuntuu että nämä sairaaloiden sanelut on välillä ihan tuulesta temmattuja.
Papereissa luki lapsesta "virkeä poika" vaikka kyseessä tyttö.
Meiän lapsi on kirjattu terveeksi, vaikka on väriltään ihan ruskea. Ja enne ku alatte vääntää mitään etelän tuliainen vitsiä, niin luotan vaimooni 300% sesti ja hän on vannonu että mitään ei ole ollu ja etelässäkin ollaan käyty yhdessä ja ollaan mukana isämmallisessa toiminnassa
Synnytyksen jälkeen rupesivat puhumaan jostain toimenpiteistä. Kävi sitten ilmi että papereissani oli merkintä veriryhmävasta-aineista. Jonkun toisen tulokset kirjattu vissiin. Toivottavasti hänellä meni kaikki sitten hyvin.
Siskollani oli hänen vauvansa pään ympärysmitta merkitty väärin, joku ihan järkyttävä luku, olisiko ollut 63 cm, oikeasti siis vauvan pää oli ihan normaalin kokoinen.