Miksi puhuttelet minua julkisilla paikoilla vaikka minulla on kuulokkeet päässä?
Ympärillä on aina 10-100 muuta ihmistä jotka eivät halua keskittyä musiikkiin niin miksi kiusaat minua?
Kommentit (111)
No tietenkin ihan kiusallani, koska olen vittumainen ihminen ihminen ja vaikka tiedän että kuulokkeet päässä musiikia kuuntelevat ihmiset haluaisivat olla rauhassa, eivätkä olla missään kanssakäymisissä muiden ihmisten kanssa, niin ihan silkkaa ilkeyttäni kysyn asiani juuri sinulta.
Tätä varmaan hait?
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin ihan kiusallani, koska olen vittumainen ihminen ihminen ja vaikka tiedän että kuulokkeet päässä musiikia kuuntelevat ihmiset haluaisivat olla rauhassa, eivätkä olla missään kanssakäymisissä muiden ihmisten kanssa, niin ihan silkkaa ilkeyttäni kysyn asiani juuri sinulta.
Tätä varmaan hait?
Aika usein se vastaus viestiketjun perusteella näkyisi olevan juuri tuo. Ekstroverttien hätä asian suhteen on kyllä omituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi kuunnella musiikkia ulkona? Parasta ulos menossa on se, että kuulee luonnon ja elämän ääniä.
Keskellä kaupunkia tai vaikka bussissa ei kyllä mitään luonnon ääniä kuulu. Entä mitä ovat "elämän äänet" ja miksi niitä pitäisi kuunnella? Se kakofonia mitä joutuu kuuntelemaan ihmismassan ja autojen keskellä voi olla monille rasittavaa ja mieluummin kuuntelee hyvää musiikkia.
Miks alapeukutatte tätä :D Onko se nyt niin hirveetä, että joku kuuntelee mieluummin kivaa musiikkia kuin satojen ihmisten älämölöä ja autojen huristelua? Mitä se teitä häiritsee jos ei sentään soita niin kovaa, että raikuu muillekin? Ihme nillittäjiä.
Elkää hitossa kuunneltko kuulokkeista liian lujalla, tinnitus on vittumainen vaiva kun se sitten ajanmyötä tulee, siitä jatkuvasta korvien soimisesta menee oikeesti järki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi kuunnella musiikkia ulkona? Parasta ulos menossa on se, että kuulee luonnon ja elämän ääniä.
Kaupunkien melun on todettu olevan terveysongelma.
Ja kuulokkeetko sitten poistaa sen liiallisen melun ongelman?
Et sitten ole kuullut vastamelukuulokkeista. Terveisiä sinne ysärille.
Kerran yritin puhua sinulle kovalla äänellä ja bussikorttiasia heilutellen, että juuri SINUN matkakorttisi putosi. Katsoit minua kuin mielipuolista ja viuhdoit kovaa vauhtia pakoon metron rullaportaisiin. Monilla oli tosi hauskaa. Annoin korttisi spurgulle. Hän oli kovin kiitollinen minulle.
Vierailija kirjoitti:
Elkää hitossa kuunneltko kuulokkeista liian lujalla, tinnitus on vittumainen vaiva kun se sitten ajanmyötä tulee, siitä jatkuvasta korvien soimisesta menee oikeesti järki.
Mummona kuuntelen sitten 24/7 deathmetallia niin ei häiritse.
Miulla on
a) todella herkät korvat kylmälle. Pipo ei auta kun siitäkin pääsee tuuli läpi, mutta kuulokkeet toimivat. Jos en tarvitse musiikkia (esim. lapsen kanssa ulkoillessa) käytän pipon alla rikkinäisiä kuulokkeita, joista olen leikannut johdon pois.
b) huono kuulo, mitä ihmisten puheeseen tulee. Kuulen autot, linnut, tuulen huminan puissa ja heinäsirkat myös musiikin läpi, mutta puheesta en vaan saa selvää jos on vähänkin taustamölyä. Liikkuessani kaupungilla yksin, käytän todella suuria kuulokkeita, jotka johtoineen sieltä piponkin alta selvästi pilkistävät. Ihan vaan että jos joku yrittää jutulle, enkä kuule, voin esittää etten kuule kuulokkeiden/musiikin takia.
c) huono kasvomuisti :D Luikin ihmisten lomassa katsekontakteja vältellen ja kuulokkeiden alle piilouten, välttääkseni kaikki kiusalliset puolituttujen kohtaamiset. Jos myöhemmin jossain ihmettelevät kuinka olen vaan viilettänyt ohi vaikka ovat moikanneet, on vähemmän noloa sanoa "sori en kuullut koska musiikki" kuin "sori en tuntenut sua." Terveisin hän, joka ei kerran tunnistanut omaa äitiään ennenko se oli ehtinyt nenän eteen seisomaan.
Ketju on hyvä esimerkki kasvasta itsekkyydestä ja narsismista, kuin uhmaikäiset jotka talloo jalkaa maahan. On se elämä vaikeaa, kun ei edes hetkeksi voi sitä paskamusaansa lopettaa, niin hyvää se cheekin murina tuskin on, mies joka räppää itsestään toiselle narsistille, joten vaikea sitä kai on lopettaa, silti.
Pk-seudun paikallisjunissa ja joissakin busseissa se ovien piipitys käy hermoille. Ja ihmisten purkan mässytys. Joissain kauppakeskuksissa/kaupoissa huono musiikki ja ärsyttävät äänimainokset. Eli äänimaisema on vaan niin häiritsevä monissa paikoissa että se on parempi peittää jollakin. Eipä minua kyllä yleensä puhutellakaan julkisilla paikoilla.
Tiedätkö että minä rauhoitan itseäni kuuntelemalla mm. luonnon ääniä ja beta-aaltoja ym? Mieluimmin kuin autojen kirskuntaa ja mölinää ja jonkun papattajan jankutusta ja lasten huutoa. Metsän äänet on aivan eri asia kuin urbaanin viidakon ääneet.