Miksi puhuttelet minua julkisilla paikoilla vaikka minulla on kuulokkeet päässä?
Ympärillä on aina 10-100 muuta ihmistä jotka eivät halua keskittyä musiikkiin niin miksi kiusaat minua?
Kommentit (111)
jghjhjgfhj kirjoitti:
Miksi olet julkisella paikalla kuulokkeet päässä, etkä keskity ympäristöön? Saako sinulle huomauttaa, jos olet jäämässä bussin alle?
En tiedä sinusta, mutta minulla ainakin toimii sekä kuulo- että näköaisti samaan aikaan.
Miksi pitäisi puhua säästä julkisissa ventovieraan kanssa? En käsitä.
Miksi ette puhuttele niitä jotka räpläävät älypuhelinta ja samalla keinuttavat vaunuissa lasta? Tai puliämmiä? Tai mamuja.
Ei vaan pitää tulla eteen elehtimään että haluaa puhutella kun minä yritän päästä eroon ympäristöni äänistä.
Mulle joskus joku mamma valitti junassa että kuuntelen musiikkia liian kovalla ja kuinka se häntä häiritsee. Itse ei kuitenkaan saanut hiljennettyä sitä kakaraansa joka juoksi käytävää edestakaisin huutaen. -.-'
N. kolme kuukautta sitten matkustimme bussissa. Käytävän toisella puolen istui nuori nainen kuulokkeet päässä. Edessämme istunut nainen kysyi tytöltä jotain, en kuullut mitä, kun juttelin itse mieheni kanssa. Nainen kysyi pari kertaa, tyttö vain katsoi naista, kuin "halpaa makkaraa". Mieheni kysyi naiselta tarvitseeko hän apua, ja neuvoi, milloin naisen kuuluu jäädä pois.
No parin pysäkin jälkeen tyttö nousi ja lähti, lompakko putosi keskikäytävälle. Mieheni huomasi lompakon, sanoi kovalla äänellä; Hei lompakkosi putosi. Tyttö heilautti hiuksiaan leuhkasti ja poistui bussista.
Otimme lompakon ja ajattelimme ensin viedä löytötavaraan. No emme vieneet, mieheni jätti sen roskikseen päälle, hakekoot sieltä, kunhan kaipailee. Kuulokkeilla tai ilman.
Itse ajattelen että sellainen henkilö on joku isoegoinen itseriittoinen kontrollifriikki joka haluaa kontrolloida muita, tässä tapauksessa sitä musiikin kuuntelijaa. Että kyllähän nyt MINÄ voin tehdä ja MINUN on täysin soveliasta mennä puhuttelemaan henkilöä joka selvästi haluaa rauhaa. Koska olenhan niin tärkeä ja ylevä. Ja muiden velvollisuus on ottaa MINUT huomioon ja heidän tulee keskeyttää samalla se mikä nyt ikinä olikaan kesken.
Vierailija kirjoitti:
Ympärillä on aina 10-100 muuta ihmistä jotka eivät halua keskittyä musiikkiin niin miksi kiusaat minua?
Oletko aivan varma, että sen maan kansalaiset lukevat tätä palstaa ja ymmärtävät suomea?
Ei suomalaiset yleensä puhuttele vieraita ihmisiä julkisilla paikoilla, jos ei ole aivan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma, että sen maan kansalaiset lukevat tätä palstaa ja ymmärtävät suomea?
Ei suomalaiset yleensä puhuttele vieraita ihmisiä julkisilla paikoilla, jos ei ole aivan pakko.
Voi kuule.
Minä en huomaa kenenkään kuulokkeita, varsinkaan talvella, kun ne johdot saattavat pilkottaa vain hiukan huivin ja pipon alta. En ole koskaan itse käyttänyt sellaisia, joten "kuuloke-elämä" on ihan vierasta, eikä tule mieleenkään, että sellaisia käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestini on aina sama eli volyymi pienemmälle!
No ole sitten itse hiljempaa.
Käytän kuulokkeita usein vain jotta saisin olla rauhassa. Silloin kuuntelen ihan pelkkää hiljaisuutta.
Vähän outoa jos siihen joku tulee huutamaan, että laita volyymi pienemmälle.
Hiljaisempaa hiljaisuuttako haluat?
Oletko ehkä siirtynyt silmälappuihinkin vai onko lukeminen muuten vaan vaikeeta? Jos ed kirjoitti, että volyymi pienemmälle, se viittaa selvästikin siihen, että kuulokkeista tulvii mölysaastetta. Voin sanoa, että matkanteko on aika kärsimys umpinaisessa metallikipossa, kun lähistöllä joku paahtaa tunteja speedmetallia tai ravemusaansa niin, että naapuritkin joutuu siitä "nauttimaan"
Aaai. Sääkin tarvitset kuulokkeet joilla voi blokata ympäristön äänia :D
Nämä volyymi_pienemmälle_mussuttajat muuten mussuttaa ihan riippumatta siitä kuuluuko ääntä vai ei.
Silmälappuja en käytä, ne pilaisivat näkyvyyden pahasti :p -kiitos kysymästä.
Oikein hienosti näin tuossakin sinun kirjoittaneen "Viestini on aina sama eli volyymi pienemmälle!" Ihan huutomerkinkin näin.
Sellaista en nähnyt, että väittäisit huutelevan vain niille joilla volyymi ihan oikeasti on isolla, ennen kuin seuraavassa viestissäsi. Telepaattisia kykyjä minulla ei ole, joten en tiennyt että ehkä ajattelit sitä jo silloin kun kirjoitit ensimmäistä viestiä.
Keväällä ja kesällä pidän kyllä usein aurinkolaseja, jotta voisin välttyä katsekontaktilta. Kuulokkeet + aurinkolasit toimii jopa feissareihin.
Melu on näköjään nitistänyt jo järjenkäytönkin.
Sinulle on vastannut useampi ihminen. Yritä tajuta tämä.
Minua eivät häiritse pätkääkään sellaiset ihmiset, jotka kuulokkeineen ovat ihan keskenään. Mutta jos sieltä tulee jotain sontajumputusta läpi, se häiritsee. Isompi haitta se luukutus ilman muuta kuulokehemmolle itselleen on, kuulo menee pilalle yllättävänkin lyhyessä ajassa, mutta jos niin haluaa, niin sen kun.
Vierailija kirjoitti:
Minä en huomaa kenenkään kuulokkeita, varsinkaan talvella, kun ne johdot saattavat pilkottaa vain hiukan huivin ja pipon alta. En ole koskaan itse käyttänyt sellaisia, joten "kuuloke-elämä" on ihan vierasta, eikä tule mieleenkään, että sellaisia käytetään.
No sittenhän on tosi hyvä, että satuit lukemaan tämän keskustelun! Nyt tiedät maailmasta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta jutella täysin tuntemattomille ihmisille, jotka eivät kiinnosta tippaakaan?
Onko elämäsi pilalla, jos kysyn tietä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän on tosi hyvä, että satuit lukemaan tämän keskustelun! Nyt tiedät maailmasta enemmän.
En aio siltikään hokea mielessäni kadulla kulkiessani "jollain mammalla voi olla kuulokkeet, pysy kaukana. Jollain mammalla voi olla kuulokkeet, pysy kaukana". Kysyn edelleen tietä, jos apua tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän kuulokkeita usein vain jotta saisin olla rauhassa. Silloin kuuntelen ihan pelkkää hiljaisuutta.
Oletko ehkä siirtynyt silmälappuihinkin vai onko lukeminen muuten vaan vaikeeta? Jos ed kirjoitti, että volyymi pienemmälle, se viittaa selvästikin siihen, että kuulokkeista tulvii mölysaastetta. Voin sanoa, että matkanteko on aika kärsimys umpinaisessa metallikipossa, kun lähistöllä joku paahtaa tunteja speedmetallia tai ravemusaansa niin, että naapuritkin joutuu siitä "nauttimaan"
Nämä volyymi_pienemmälle_mussuttajat muuten mussuttaa ihan riippumatta siitä kuuluuko ääntä vai ei.
Oikein hienosti näin tuossakin sinun kirjoittaneen "Viestini on aina sama eli volyymi pienemmälle!" Ihan huutomerkinkin näin.
Sellaista en nähnyt, että väittäisit huutelevan vain niille joilla volyymi ihan oikeasti on isolla, ennen kuin seuraavassa viestissäsi. Telepaattisia kykyjä minulla ei ole, joten en tiennyt että ehkä ajattelit sitä jo silloin kun kirjoitit ensimmäistä viestiä.
Keväällä ja kesällä pidän kyllä usein aurinkolaseja, jotta voisin välttyä katsekontaktilta. Kuulokkeet + aurinkolasit toimii jopa feissareihin.
Minua eivät häiritse pätkääkään sellaiset ihmiset, jotka kuulokkeineen ovat ihan keskenään. Mutta jos sieltä tulee jotain sontajumputusta läpi, se häiritsee. Isompi haitta se luukutus ilman muuta kuulokehemmolle itselleen on, kuulo menee pilalle yllättävänkin lyhyessä ajassa, mutta jos niin haluaa, niin sen kun.
Missä tämä "jumputus" sinua häiritsee? Esimerkiksi julkisissa kulkuvälineissä jo se taustahurinakin on äänekkäämpi, ja siellä on lisäksi sallittua esim. puhua normaalilla äänellä, mitä kovempaa tämä "jumputus" ei mitenkään voi kuulua. Jos jollakulla on sinusta ärsyttävä puheääni, käsketkö hänen pitää turpansa kiinni? Julkisilla paikoilla on ääntä, kestä se. Jossakin kirjastossa voi kuulokkeista läpi kuuluvasta äänestä sanoakin, mutta ei juuri muualla. Hanki korvatulpat. Tai hei! Kuulokkeet! Niistä saat omaan makuusi sopivaa ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta jutella täysin tuntemattomille ihmisille, jotka eivät kiinnosta tippaakaan?
Onko elämäsi pilalla, jos kysyn tietä?
Ei, mutta miksi kysyt juuri minulta, vaikka minulla on ne kuulokkeet, kun katu on täynnä ihmisiä? Siitähän tässä keskustelussa on kyse, ei tilanteesta, jossa autiolla paikalla ainoalla toisella ihmisellä on kuulokkeet korvilla.
Siksi koska en huomaa nappikuulokkeita. Pidä sellaisia isoja niin nne näkyy ja puhutteluvaara on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysäytätkö jokaisen läskin ja valistat ylipainon vaaroista?
Hauska avaus, valitettavasti paikkansapitämätön noin ongelmana. Suomi ja me suomalaiset kun olemme niitä harvoja paikkoja jossa ihminen voi elää koko elämänsä ilman, että kukaan puhuttelee tai ottaa kontaktia ikinä, olitpa kuulokkeet päässä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä "jumputus" sinua häiritsee? Esimerkiksi julkisissa kulkuvälineissä jo se taustahurinakin on äänekkäämpi, ja siellä on lisäksi sallittua esim. puhua normaalilla äänellä, mitä kovempaa tämä "jumputus" ei mitenkään voi kuulua. Jos jollakulla on sinusta ärsyttävä puheääni, käsketkö hänen pitää turpansa kiinni? Julkisilla paikoilla on ääntä, kestä se. Jossakin kirjastossa voi kuulokkeista läpi kuuluvasta äänestä sanoakin, mutta ei juuri muualla. Hanki korvatulpat. Tai hei! Kuulokkeet! Niistä saat omaan makuusi sopivaa ääntä.
Kyllähän avokuulokkeet soivat kovemmin ympärilleen kuin kuuntelijan korvaan, ja puoliavoimetkin säteilevät melko lujaa ympärilleen. Jos joku mäntti on lähtenyt sellaisilla julkisiin, niin saattaisin itsekin asiasta huomauttaa. Napeista tai suljetuista kupeista ei kyllä kuulu sihaustakaan ulkopuolisten korviin.
Vierailija kirjoitti:
Hauska avaus, valitettavasti paikkansapitämätön noin ongelmana. Suomi ja me suomalaiset kun olemme niitä harvoja paikkoja jossa ihminen voi elää koko elämänsä ilman, että kukaan puhuttelee tai ottaa kontaktia ikinä, olitpa kuulokkeet päässä tai et.
No ei ole. Viimeksi tänään puhuteltiin, eikä asia liittynyt kuuntelemani musiikin äänenvoimakkuuteen. Helsingissä.
Siis TÄMÄ. Oikeasti, miten kaikki feissarit, hare krishnat, "Jeesus rakastaa sinua"- lappujen jakelijat, ihan kaikki ottavat kontaktia aina kun kävelen kaupungilla hyvin näkyvät kuulokkeet päässäni. Aivan uskomatonta. Kuulokkeet on vähän niinkuin sanaton viesti ulkopuolisille: jätä minut rauhaan, en halua kuunnella sinua enkä keskustella kanssasi.