Miksi puhuttelet minua julkisilla paikoilla vaikka minulla on kuulokkeet päässä?
Ympärillä on aina 10-100 muuta ihmistä jotka eivät halua keskittyä musiikkiin niin miksi kiusaat minua?
Kommentit (111)
Myönnän, etten kunnioita kuulokkeita. Jos minulla on asiaa, lähestyn, vaikka henkilöllä olisi päässään avaruuskypärä. Jumputus ei minua häiritse.
Voin kuitenkin rehellisesti sanoa, ettei ole koskaan tullut mieleenikään, että musiikkia kuunneltaisiin sen takia, että halutaan olla muilta rauhassa. Luulin ihan muuta.
Jos odottaisin, että toinen ottaa kuulokkeet pois korvistaan, en pystyisi puhumaan aviomieheni kanssa koskaan. Ei hän ainakaan niitä sen takia pidä, että saisi olla rauhassa. Hän kuuntelee niillä musiikkia tai radiota, se on eri asia. Kyllä minullekin saa puhua keittiössä, vaikka radio on auki.
Olen kerran napannut takista kiinni kun yksi tälläinen meinasi kävellä auton alle. Olisiko pitänyt olla varmaan häiritsemättä ja antaa kävellä auton alle.
M
Kuljen aina yksin ollessani kuulokkeet päässä. Ainoat, jotka ovat tulleet nykimään ovat tutut, avunpyytäjät ja feissarit. Feissarit jätän huomiotta, muut ovat ihan ok.
Kerran julkisessa kulkuvälineessä vanhempi nainen kysyi kohteliaasti, voisinko kuunnella jotain kauniimpaa musiikkia, kun kuuluu läpi. En tuota ennen tiennyt, että kuulokkeet olivat niin paskat, että niistä kuuluu reilusti läpi, joten pahoittelin ja itse asiassa juttelin loppumatkan tämän tädin kanssa. Hän osasi ottaa asian hyvin tahdikkaasti esiin ja oli muutenkin miellyttävää seuraa.
Edellinen jatkaa: sen jälkeen olen myös ryhtynyt kuuntelemaan musiikkia huomattavasti hiljemmalla, jos muita on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, etten kunnioita kuulokkeita. Jos minulla on asiaa, lähestyn, vaikka henkilöllä olisi päässään avaruuskypärä. Jumputus ei minua häiritse.
Voin kuitenkin rehellisesti sanoa, ettei ole koskaan tullut mieleenikään, että musiikkia kuunneltaisiin sen takia, että halutaan olla muilta rauhassa. Luulin ihan muuta.
No nyt kun tiedät, voit alkaa kunnioittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän viesittää että laita hiljemmalle.
Bussissa on aina välillä näitä, joita "häiritsee" jos musiikki kuuluu vähänkin kuulokkeista läpi. Yleensä siellä bussissa on kuitenkin ympärillä kovaäänisesti kailottavia ihmisiä, purkanmässyttäjiä ja taukoamatta yskijöitä, mutta yllättäen ne kuulokkeet ovat ainoa, mikä näitä ihmisiä häiritsee. Omituisin oli tyyppi, joka kurottui bussin keskikäytävän yli tökkimään minua, että LAITA HILJEMMALLE, kun bussissa oli parkuva vauva, ja yritin epätoivoisesti blokata sitä rääkynää korvistani. Eikä kukaan sano koskaan mitään äideille, joiden lapsi katsoo tabletista lastenohjelmaa äänet täysillä, mutta kuulokkeista läpi kuuluva pieni ääni häiritsee. Joopa joo...
Pyydän, että laitat hiljemmalle, koska musiikkimakusi on paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussissa on aina välillä näitä, joita "häiritsee" jos musiikki kuuluu vähänkin kuulokkeista läpi. Yleensä siellä bussissa on kuitenkin ympärillä kovaäänisesti kailottavia ihmisiä, purkanmässyttäjiä ja taukoamatta yskijöitä, mutta yllättäen ne kuulokkeet ovat ainoa, mikä näitä ihmisiä häiritsee. Omituisin oli tyyppi, joka kurottui bussin keskikäytävän yli tökkimään minua, että LAITA HILJEMMALLE, kun bussissa oli parkuva vauva, ja yritin epätoivoisesti blokata sitä rääkynää korvistani. Eikä kukaan sano koskaan mitään äideille, joiden lapsi katsoo tabletista lastenohjelmaa äänet täysillä, mutta kuulokkeista läpi kuuluva pieni ääni häiritsee. Joopa joo...
Ja jos joku puhuu esim. narisevalla äänellä, joka ärsyttää sinua, niin pyydätkö olemaan hiljaa?
Jos joku hengittää raskaasti, käsketkö pidättää hengitystä?
Huudatko itkevän vauvan äidille, että vaientaa lapsensa?
Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Kuitenkin mielestäsi ainoastaan "paska musiikkimakuni" oikeuttaa sinut puuttumaan ääniin julkisissa tiloissa. Newsflash: se, että sinua ärsyttää, ei tarkoita, että muiden pitäisi olla hipihiljaa. Kyllä minuakin ärsyttää paska musiikki esim. kauppakeskuksissa, mutten vaadi laittamaan sitä pois vain minun vuokseni, vaan käytän niitä kuulokkeita.
Vierailija kirjoitti:
Hauska avaus, valitettavasti paikkansapitämätön noin ongelmana. Suomi ja me suomalaiset kun olemme niitä harvoja paikkoja jossa ihminen voi elää koko elämänsä ilman, että kukaan puhuttelee tai ottaa kontaktia ikinä, olitpa kuulokkeet päässä tai et.
Stadissa ei ollenkaan harvinaista. Humalaisen ymmärrän, että se ei tajua, mutta tavalliset ihmiset ihan vittuillakseen hakeutuvat juttusille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joku puhuu esim. narisevalla äänellä, joka ärsyttää sinua, niin pyydätkö olemaan hiljaa?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Sitten voidaan objektiivisesti todeta, että olet idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Sitten voidaan objektiivisesti todeta, että olet idiootti.
Kunhan vaan olet hiljaa.
Miksi kuljet kadulla kuulokkeet päässä musiikki niin kovalla, ettet kuule ympäröiviä ääniä? Aika junttia ja vaarallistakin.
Miksi et voi ottaa kuulokkeita pois sen ajaksi että saat selville mitä asiaa toisella on? Ihmetyttää nuo kuulokeautistit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuljet kadulla kuulokkeet päässä musiikki niin kovalla, ettet kuule ympäröiviä ääniä? Aika junttia ja vaarallistakin.
Miksi haluaisin kuunnella kaupungin melua? Miksi, jos voin kerta kuunnella musiikkia, josta nautin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi ottaa kuulokkeita pois sen ajaksi että saat selville mitä asiaa toisella on? Ihmetyttää nuo kuulokeautistit.
Autisti olet itse jos et ymmärtänyt aloituksen pointtia. Rautalangasta: ympärillä on paljon ihmisiä, joilla ei ole kuulokkeet päässä, niin miksi valitse puhekumppaniksesi sen jolla on kuulokkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autisti olet itse jos et ymmärtänyt aloituksen pointtia. Rautalangasta: ympärillä on paljon ihmisiä, joilla ei ole kuulokkeet päässä, niin miksi valitse puhekumppaniksesi sen jolla on kuulokkeet?
Ai nyt ei siis puhuttu tosimaailmasta vaan jostain sinun kuvittelemasta tilanteesta, jossa ympärillä on paljon ihmisiä ja sinulle itsellesi ei ole oikeasti mitään asiaa. Ei teidän kuulokeautistien aivoituksia aina voi ymmärtää, enkä ymmärrä aloituksen pointtia jos puhutaan vain jostain yhdestä spesifistä tilanteesta jonka autisti on fantasioinut mielessään.
Kuulokkeeni eristävät ääntä hyvin, joten en usko musiikkini häiritsevän muita tai kuuluvan ulkopuolelle. Olen testannut kotona hiljaisessa ympäristössä. Puhumaan tulevat lähinnä feissarit, tyrkyttäjäkauppiaat, ahdistelevat m@mut ja latvasta lahot. Kummallisen näköistä kun toisella suu käy enkä kuule puheesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt ei siis puhuttu tosimaailmasta vaan jostain sinun kuvittelemasta tilanteesta, jossa ympärillä on paljon ihmisiä ja sinulle itsellesi ei ole oikeasti mitään asiaa. Ei teidän kuulokeautistien aivoituksia aina voi ymmärtää, enkä ymmärrä aloituksen pointtia jos puhutaan vain jostain yhdestä spesifistä tilanteesta jonka autisti on fantasioinut mielessään.
Menehän setä takaisin nukkumaan.
Kokeilepa hankkia koira. Mitä pienempi ja söpömpi, sen parempi. Ihmiset, erityisesti pienten lasten vanhemmat, tuntuvat kuvittelevan, että koira on jokin yleishyödyke, ja jos ei lapsi saa halutessaan silittää sitä, heillä on oikeus suuttua. Kuulokkeet korvilla voin teeskennellä, etten kuule vaikka kuulisinkin, ja kävellä vain reipasta vauhtia näiden tapausten ohi, ilman että tarvitsee selittää miksi koiraani ei saa silittää.