Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kaikilla ammatti?

Vierailija
02.02.2017 |

Pärjääkö ilman ammattia elämässä? :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti on ja kokemusta ja koulutusta ja motivaatiota... mutta kun ei ole sitä duunia. Tässä on hakemuksia lähetelty kolme vuotta ja saman olis saanut kun olis sudokuja täytellyt.

Vierailija
2/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtilanne on huono, mutta ilman mitään ammattia se työpaikan saaminen muuttuu hyvin vaikeasta käytännössä mahdottomaksi. Ammatti voi auttaa myös toisen alan paikan saamisen kanssa, kun osoittaa että edes jotain mielenkiintoa ja halua tehdä jotain on.

Mutta kyllä kai sitä pärjää jos ei ajatellut tehdä loppuelämässään muutenkaan muuta kuin hakea tukia, ei kukaan sinua tule ovelle likvidoimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, vielä kun sais vakituisen tai edes pidemmän määräaikaisen työpaikan taas. Ilman ammattia töiden hakeminen on varmaan lähes mahdotonta, ellei sitten ole tosi hyviä suhteita.

Vierailija
4/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä koulutus, ammatti ja työ. Olen satsannut noihin, vaihtanut asuinpaikkaa työn perässä jne. Niinpä en ole ollut päivääkään työttömänä kolmikymmenvuotisen työuran aikana. t lounastaukolainen.

Vierailija
5/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin,parikin.

Vierailija
6/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. On vain merkonomin ja hum.kandin tutkinnot. Olen työtön tällä hetkellä.

Vierailija
7/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ammattia. On korkeakoulututkinto, joka sinällään ei valmista mihinkään tiettyyn ammattiin. Töissä kyllä olen ja minulla on tehtävänimike.

Vierailija
8/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjääkö ilman ammattia elämässä? :)[/quote

Kaikista opinahjoista ei valmistu ammattiin.

Vierailija
9/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen merkonomi ja FM, en tee oman alani töitä.

Vierailija
10/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ammattia eikä koulutusta mutta töitä on.

Vierailija
11/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60+ ja vain ylioppilas. Silti olen pärjännyt hyvin elämässä ja tehnyt toimistotöitä.

Vierailija
12/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ammatti, mutta ne hommat on kyllä jo nähty. Nyt olen uusia tuulia haistelemassa.

Vierailija
13/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on ja tällä hetkellä on jopa koulutusta vastaava ammattikin. Ja töitä taas vuodeksi, siitä eteenpäin on hämärän peitossa.

Mä väitän että ilman koulutusta ja ammattia pärjää kyllä, mutta paskasti. Saa aina niitä vihoviimeisiä hommia joihin kukaan muu ei tikulla koske.

Vierailija
14/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ammatti, päivääkään en ole sen alan töitä tehnyt.

Vierailija
15/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kysymys. Mulla on yliopistotutkinto mutta ei varsinaisesti ammattia. Silti olen kyllä tehnyt jo 30 vuotta töitä erilaisin tehtävänimikkein ja teen edelleen. Kyllä elämässä siis pärjää ilman suoranaista "ammattiakin".

Vierailija
16/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60+ ja vain ylioppilas. Silti olen pärjännyt hyvin elämässä ja tehnyt toimistotöitä.

Täällä toinen 60+, merkonomi, yli 40 vuotta työuraa takana, kolme edessä, jos terveys pysyy ja henkikulta. En ole koskaan ollut työtön, ja kesätöitäkin tehnyt hyvin nuoresta. Myyntisihteeri on nimikkeenä. Äitiyslomalla kaksi kertaa, siihen, kun lapsi täytti vuoden. Ai niin, nykyiseen tehtävääni minut valittiin 37 hakijan joukosta odottaessani esikoistani, ehdin olla töissä reilun kuukauden.

Vierailija
17/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani melko tuore oikeustradenomi, mutta en ole vielä löytänyt  varsinaisesti koulutustani vastaavaaa työtä. Teen tällä hetkellä sellaisia töitä joita löytyy ja joita osaann, sillä musta on mielekkäämpää tehdä jotain, kuin vain odottaa niitä omia ammattihommia ja lorvia päivärahalla. Tällä hetkellä teen eräälle ravintola ja majoitusliikkeelle kahtakin etupäässä ilta/yövuoroa hotellin vastaanotossa, tai salin puolella tarjoilijana.

Vierailija
18/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksiselitteistä, mitä tuolla tarkoitetaan.

Mulla ei ole minkään tason tutkintoa ylioppilaaksi kirjoittamisen jälkeen. Siinä mielessä "ei ammattia".

Koskaan en ole ollut työttömänä, ja teen töitä, jollaisia tekevällä on yleensä korkeakoulututkinto. Kun papereissa vaikkapa lääkäriasemalla kysytään ammattia, tiedän kyllä, mitä siihen kirjoittaa.

Vierailija
19/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ammattia. Olen vakityössä.

Jos en ihan väärin muista, niin palkka on nyt noin 12€/h, nousi juuri vähän aikaa sitten. Parin vuoden työkokemus, aiempaa kokemusta ei ollutkaan minkäänlaisesta työstä ennen tätä.

Vierailija
20/23 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme ammatia. Enempää en opiskele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan