Kahvilassa soijamaitolisä 0,40 euroa. Mitä mieltä?
Kalevan Kale-liitteessä oli valokuva oululaisesta kahvilasta. Taustalla näkyi hinnasto. Jos haluaa kahviinsa soijamaitoa, pitää maksaa 0,40 euron lisämaksu. Laktoosittomasta maidosta pitää maksaa 0,30 euron lisämaksu. https://issuu.com/kaleva/docs/kale_nro5_02022017
Tähänkö on tultu :'(
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milestäni ok.
Se pikkutilkka, jonka joku vegaani käyttää, maksaa kuitenkin sen täyden litran hinnan ja jotain keinoamaitoa menee enemmän hukkaan.
Tule sinäkin nykyaikaan.
HS lokakuussa 2016: "Sekä S- että K-kaupoissa kasviperäisten juomien myynti on lisääntynyt noin 30 prosenttia tänä vuonna."
Hartwallin jaffakin on kasviperäinen juoma...
Jotenkin niin suomalaista, että kaikesta rahastetaan ylimääräistä.
Yksi korealaista kosmetiikkaa myyvä pulju veloittaa näytteistäkin, siis sellaisista joita jaellaan ilmaiseksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun soijamaidosta otetaan maksu sen käyttäjältä niin sen kuluja ei tarvitse piilottaa itse kahvin hintaan ja näin kahvikupista saadaan edullisempi.
Niinpä. Mä juon kahvin mustana. Miksi mun pitäisi maksaa jonkun soijamaidosta? Jonka tuotannossa tuhotaan sademetsiä.
Joisivat vegaanit ennemmin kauramaitoa, se on parempaa kahvissa.Eiii, ei tätä argumenttia :D Lehmänmaidon tuotannossa on tuhottu huomattavasti enemmän sademetsiä kuin soijamaidon tuotannossa.
Kauramaito maistuu kaurapuurolle.T: ei-vegaani.
Puppua. Suomalainen lehmä ei juuri soijaa syö. Kotipellon nurmi ei sademetsiä tuhoa.
Päivän hesarista:
MITEN syöminen vaikuttaa Itämeren tilaan?
...
kuluttajan valinnoilla on merkitystä. Eniten meren rehevöitymiseen ja kesäisiin leväkukintoihin vaikuttavat ruokatottumukset, sillä noin 60 prosenttia tavallisen kuluttajan ravinnekuormituksesta syntyy ruoantuotannosta.
...
Yksinkertaisin tapa pienentää kuormitusta on vähentää maitotuotteiden ja lihan kulutusta
...
NAUDANLIHAN ja maitotuotteiden tuotanto kuormittavat Itämerta eniten. Suurin ravinnekuormitus aiheutuu ruokavaliosta, jossa eläinperäisten tuotteiden osuus on suuri.
...
”Merkittävimmät Itämeri-jalanjälkeen vaikuttavat tekijät, etenkin maitotuotteet ja liha, ovat samoja, joilla kuluttaja voi pienentää myös ravintonsa hiilijalanjälkeä”
...
”Esimerkiksi lihankäytöstä luopuneella helsinkiläisellä on viidenneksen pienempi Itämeri-jalanjälki kuin helsinkiläisellä sekaravinnon syöjällä, vegaanilla lähes puolta pienempi”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kalliimpaa kuin tavallinen maito. Loogista että opel maksaa vähemmän kuin mersu. Juo kahvit kotona jos on noin tiukkaa.
Vai mikä oli pointti?Litran tölkki soijamaitoa ei maksa 8-10 euroa.
Soijamaitoa tilataan ehkä vähemmän ja purkki ei säily kovin kauan avattuna. Tavallinen maito ei ehdi mennä pilalle. Mikä kahvila muuten oli kyseessä?
Minä taas en saa alennusta siitä, etten käytä sokeria enkä maitoa (en ole pyytänytkään). Lisäksi joissakin joudun silti maksamaan vesilasista, vaikka haluan sen veden, koska kahvi on joissakin paikoissa liian kuumaa ja vahvaa, varsinkin jos tarjolla on vain pahvimukeja. Enkä tartte kuin vähän sitä vettä.
Ette maksa muiden kkahveista mitään älkää huoliko. Jos juot maidolla niin se kuppi on edelleen samankokoinen eikä siihen mahdu yhtä paljoa kahvia, kuin mustana juovilla. Se erikoismaito taas sitten olikin jo selitetty.
Kasissyöjät maksavat lihansyöjien korkeampia kustannuksia, todellisuusdessa. Itse en käy sellaisissa paikoissa.