Kahvilassa soijamaitolisä 0,40 euroa. Mitä mieltä?
Kalevan Kale-liitteessä oli valokuva oululaisesta kahvilasta. Taustalla näkyi hinnasto. Jos haluaa kahviinsa soijamaitoa, pitää maksaa 0,40 euron lisämaksu. Laktoosittomasta maidosta pitää maksaa 0,30 euron lisämaksu. https://issuu.com/kaleva/docs/kale_nro5_02022017
Tähänkö on tultu :'(
Kommentit (68)
Minä pistän pystyyn kahvilan jossa kaikki tuotteet myydään samaan hintaan kuin mitä itse olen maksanut tukusta ostaessa! Olen miljonääri, joten liikkeen tilavuokran voin maksaa omasta pussistani samoin kuin työntekijöiden palkatkin. Pitäisin kahvilaa ihan vain huvikseni ja tekisin hyväntekeväisyyttä, levittäen iloa ja hyvää mieltä kanssaihmisille.
Tai sitten minä en ole miljonääri ja pitää jotenkin saada katettua myös vuokrat ja palkat ja jotain olisi tarkoitus saada itsellekkin taskunpohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kalliimpaa kuin tavallinen maito. Loogista että opel maksaa vähemmän kuin mersu. Juo kahvit kotona jos on noin tiukkaa.
Vai mikä oli pointti?Litran tölkki soijamaitoa ei maksa 8-10 euroa.
Mutta kun sen litran tölkki on ostettava jos sitä haluaa tarjota asiakkaalle. Jos on se yksi ainoa asiakas joka sitä käytää, niin loppu menee haaskioon, lisäksi se ostaminen ja varastointi maksaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun soijamaidosta otetaan maksu sen käyttäjältä niin sen kuluja ei tarvitse piilottaa itse kahvin hintaan ja näin kahvikupista saadaan edullisempi.
Niinpä. Mä juon kahvin mustana. Miksi mun pitäisi maksaa jonkun soijamaidosta? Jonka tuotannossa tuhotaan sademetsiä.
Joisivat vegaanit ennemmin kauramaitoa, se on parempaa kahvissa.
Eiii, ei tätä argumenttia :D Lehmänmaidon tuotannossa on tuhottu huomattavasti enemmän sademetsiä kuin soijamaidon tuotannossa.
Kauramaito maistuu kaurapuurolle.
T: ei-vegaani.
Hmm... ite käyn vaan vegaanisissa tai lähes vegaanisissa kahviloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun soijamaidosta otetaan maksu sen käyttäjältä niin sen kuluja ei tarvitse piilottaa itse kahvin hintaan ja näin kahvikupista saadaan edullisempi.
Niinpä. Mä juon kahvin mustana. Miksi mun pitäisi maksaa jonkun soijamaidosta? Jonka tuotannossa tuhotaan sademetsiä.
Joisivat vegaanit ennemmin kauramaitoa, se on parempaa kahvissa.Eiii, ei tätä argumenttia :D Lehmänmaidon tuotannossa on tuhottu huomattavasti enemmän sademetsiä kuin soijamaidon tuotannossa.
Kauramaito maistuu kaurapuurolle.T: ei-vegaani.
Kerros minulle paljonko Suomalainen lehmänmaito on tuhonnut sademetsiä.
Whatever. Ihan kahvin raiskausta tunkea sinne jotain kasvilitkuja... yök!
Vierailija kirjoitti:
Vegaaneja/ vegetaristeja on Suomessa n. 6% väestöstä, eli jokaisesta sadasta kahvila-asiakkaasta 6 on potentiaalisia soijamaidon käyttäjiä
Hävettääkö olla noin tyhmä? Minä ei vegaani. Minä käyttä soijamaito.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä jotkut ovat sitä mieltä, että yrittäjän pitäisi tehdä työnsä tappiolla tarjotakseen parempaa palvelua?
Jaa'a. En tiedä. En ole koskaan sellaisiin ihmisiin törmännyt. En ainakaan tässä ketjussa.
No hyvä Ap. Ota mukaasi kahvilaan pieni soijamaitotilkka/tarvitsemasi määrä ja laita se kahviisi, ei tarvitse maksaa sitten lisämaksua. Ok?
Milestäni ok.
Se pikkutilkka, jonka joku vegaani käyttää, maksaa kuitenkin sen täyden litran hinnan ja jotain keinoamaitoa menee enemmän hukkaan.
Minusta matiotoa kahviin laittavat voisivat maksaa myös enemmän,mutta maksu ehkä 10 snt. lisää. koska litrasta maitoa käyttää ehkä 15 henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Milestäni ok.
Se pikkutilkka, jonka joku vegaani käyttää, maksaa kuitenkin sen täyden litran hinnan ja jotain keinoamaitoa menee enemmän hukkaan.
Minusta matiotoa kahviin laittavat voisivat maksaa myös enemmän,mutta maksu ehkä 10 snt. lisää. koska litrasta maitoa käyttää ehkä 15 henkilöä.
Ehkä tuolla ei käy vegaaneja vaan maitoallergisia.
Vierailija kirjoitti:
Whatever. Ihan kahvin raiskausta tunkea sinne jotain kasvilitkuja... yök!
Ootko edes kokeillut? VAIHTOEHTOJA on monia. Sori caps.
Vierailija kirjoitti:
Milestäni ok.
Tule sinäkin nykyaikaan.
HS lokakuussa 2016: "Sekä S- että K-kaupoissa kasviperäisten juomien myynti on lisääntynyt noin 30 prosenttia tänä vuonna."
Vierailija kirjoitti:
Minä en yleensä viitsi lähteä 600 kilometrin päähän kahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en yleensä viitsi lähteä 600 kilometrin päähän kahville.
Mikset?
Oikein. Vegaaneilta rahat pois ja porttikielto päälle!
Vierailija kirjoitti:
Onko se soijamaito hyvää kahvissa? Mikä kasvimaito sopii parhaiten? Oon alkanut kovasti vähentämään maitotuotteita, mutta kerman jättäminen kahvista on tosi vaikeaa jos ei löydy jotain oikeesti hyvää tilalle...
Kokeile Oatlyn iKaffea. Mun mielestä se on parasta kahvimaito, eikä aiheuta ilmavaivoja, kuten soija. :)
Hyvin perusteltu hinnoittelu malli. Nykymeininki eli missä lihansyöjä maksaa rahassa tai laadussa kasvisyöjien exrakustannukset on niin syvältä perseestä.
Mä rupeen valittamaan kun coffarissa joutuu maksamaan suklaaleivoksesta enemmän kun saanhan mä sen karkin jonka vois hyvin vaihtaa. Kuinka yksinkertainen ihminen pitää olla jos soijamaidolla ja tavan maidolla on joku 1,40€ hintaeroa litralla, että kahvila vaatii siitäkin lisähintaa? Ompas kohtuutonta...
Osa vegaaneista ja osa maitoallergisista. Itse olen molempia. Soijamaito on aika neutraali maultaan ja hyvä esim. leivonnassa.
Kotona käytössä pääasiassa mantelimaito.