Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoatko remonttimiehille ruuan/kahvit?

Vierailija
02.02.2017 |

Itse olen aina pitänyt sitä itsestäänselvyytenä, että ruuat tarjoan sekä kahvit. Jos haluavat mennä muualle syömään niin en tietenkään väkisin tuputa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit ja keksiä tarjoan, jos remppaajat haluavat. Ruokaa en.

Vierailija
22/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina pitänyt sitä itsestäänselvyytenä, että ruuat tarjoan sekä kahvit. Jos haluavat mennä muualle syömään niin en tietenkään väkisin tuputa.

Anteeksi mutta kuulostat epätoivoisen yksinäiseltä vanhalta tädiltä joka onnessaan häärää kun saa kerrankin seuraa. Remppamiehet sitten kiusaantuneena ottaa kaikkia 7 sorttia ja miettii miten helvetissä tästä pääsis nopeasti jatkamaan töitä, urakkakin kusee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hullua. Remonttifirmojen työntekijät, ne, joita tunnen, käyvät syömässä ja kahvilla paikallisessa. Jos ei läheltä löydy, varautuvat eväillä. Ei työn ostajan tarvitse heitä ruokkia. Ystävistä ja sukulaisista koostuvat talkooporukat ovat asia erikseen.

Vierailija
24/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimies oli pari päivää hommissa, kyllä mä ruuat ja kahvit tarjosin, oli hänellä kyllä omatkin eväät mutta kai se lämmin ruoka aina maistuu paremmin, hyvin kelpasi ruuat.

Samalla vaivalla ruuat teki kuin itselleenkin olisin tehnyt, eikä sen yhden ylimääräisen laitasen tiskaaminen ylivoimaisen rasittavaa ole.

Vierailija
25/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan, sillä se kuuluu ihmisoikeuksiin!

Vierailija
26/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta kuulostat epätoivoisen yksinäiseltä vanhalta tädiltä joka onnessaan häärää kun saa kerrankin seuraa. Remppamiehet sitten kiusaantuneena ottaa kaikkia 7 sorttia ja miettii miten helvetissä tästä pääsis nopeasti jatkamaan töitä, urakkakin kusee.

Olen 22-vuotias, kotona opiskeleva yhden lapsen naimisissa oleva äiti. Ap

Vierailija
27/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä nyt ole tarkoitus väitellä kumpi tapa on oikea, vaan kysellä miten muilla on tapana toimia. Ap

Vierailija
28/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt mielessäkään tarjota. Minä maksoin remontistani viisinumeroisen summan.

Vierailija
29/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä oli pari kuukautta kestävä parkkipaikkaremontti, tekijät Virosta. Ei taloyhtiö tarjonnut heille täyttä ylläpitoa, ei edes kahvin tilkkaa tai muutakaan, tai näin ainakin osakkaana toivon. Laskuttivat sen, mitä urakasta oli sovittu.

Vierailija
30/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani, jonka kanssa olemme työskennelleet pitkään ja meillä on hyvät välit, ei tarjoa minulle luontaisetuna ruokaa. Kai semmoiseen jo verottajakin puuttuisi. Kahvipaketin ostaa tarvittaessa, mutta sen saan kyllä itse keittää.

Vierailija
31/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut tollasta tilannetta ikinä, mutta siis jos nyt jotain tuntemattomia remppamiehiä tulisi sinne koko päiväksi väkertään niin kyllä mä tilaisin pari perhepitsaa ja limukkaa ja heillekin tarjoaisin tai sitten kahvia ja leipiä jos lyhempi remppa...

Mulla kävi tuossa yksi tuntematon laittamassa lampun kiinni kattoon tikkaat mukanaan, oli ehkä 5 min homma, mutta tarjosin kahvit siinä samalla kun olin juuri itsekin juomassa.

Vierailija
32/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taloyhtiön remontti kesti 3kk, en tarjonnut kenellekään kahvia kertaakaan.

Ehkä olis eri asia, jos talkkari tulisi korjaamaan jotain mun aiheuttamaa juttua, mutta mä en tota remonttia toivunut/tilannut.

Vierailija
33/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu remppamiehestä.

Tietty vanhan sanonnan mukaan onhan kahvit tarjottava, koska  mies tuo kermat tullessaan

Vierailija
34/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kait tarjoan ruuan ja kahvit, jos remppaa tehdään työpäivän ajan.

Itseasiassa rakennusalan tessin mukaan, työntekijä voi velottaa ateriakorvauksen (n.10€) jos ruokaa ei tarjota, samoin työkalu- ja matkakorvaus.

Näin on myös jos työ tulee rakennusfirman kautta.

Vierailija
35/35 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laskussa on ruokaraha, jonka jo maksan työntekijälle, miksi tarjoaisin ruoat? Esim. sähkömiehen laskussa on tällainen, vaikka ei joka asiakkaan jälkeen syö päivän aikana... rahastusta

Ateriakorvaus perustuu rakennusalan työehtosopimukseen, joka veloitetaan laskussa, ellei rakennuttaja tarjoa sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi