Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta? Apua kaipaan pienen oksennustaudin kanssa.

Vierailija
02.02.2017 |

Eli perheessä vatsatautia, myös 2- vee sairastui. Oksentanut nyt kaksi yötä. Meillä ei ole vielä kukaan noin pienenä sairastunut. Lapsi muutoin reipas ja iloinen, mutta oksentelee. Isommilla meni jo ohi, mutta pienin vieläkin kipeä. Mitä lääkettä/ apua keksisin. Rintaa saa vielä, ja siitä ainakin osa näyttäisi imeytyvän.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on reipas ja iloinen rinta varmaan riittää? Meillä oli poika vauvana sellainen että oksentelu saattoi kestää kauemmin kuin muilla, on ilmeisen herkkävatsainen. Tapasin juottaa usein pikkumääriä osmosalia tai jotain vastaavaa kerralla, ettei se aiheuttaisi oksentamista.

Vierailija
2/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lisännyt imetystä silloin, kun lapset olleet sairaana. Lisäksi antanut syödä mitä vaan maistuu ja juottanut pillillä kaakaota,mehua,vettä ja olen avannut precosa kapselin tai idoform kapselin ja sekoittanut jauheen pieneen määrään nestettä niin saa annettua maitohappobakteereita lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestettä vaan tiheästi. Vettä, rintaa, laimeaa mehua. Lusikalla, pillillä, lääkeruiskulla.

Tarkkaile silmänalusia; jos tummuu, on liian kuiva.

Vierailija
4/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos! Imettelen vaan tiuhemmin ja koitan itse vaan syödä ja juoda hyvin. Ajattelin juuri jos keittäisi vähän sokeri- suola vettä ja koittaisi sitä saada menemään tilkan.

Pelästyin vaan, kun muut jo parantuivat ja tuo pienin vaan oksentelee..

Ap

Vierailija
5/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannattaa ehdottomasti antaa juomaa, vaikka vähän väkisin. Meidän kutakuinkin tuon ikäinen oli joskus vatsataudissa, käytettiin lääkärissä, vaikka oli suht hyväkuntoinen ja pirteän oloinen. Lääkäri sanoi, että tuon ikäinen kuivuu todella nopeasti, ja ohje oli, että osmosal (tai vastaava)-liuosta vähintään litra päivässä. Siinä olikin hommaa, kun lapsi kieltäytyi juomasta sitä. Ei varmaan sitä litraa saatu millään menemään, mutta siitä se paraneminen lähti. Muuten olisimme päätyneet sairaalaan tiputukseen.

Vierailija
6/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se osmosal ole ihan sokeri- suola oraalijauhetta?

Vierailija
7/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle juotettiin joskus lapsena kupillinen lämmintä sokerivettä ja oksentelu loppui kuin seinään. En tiedä, miten siinä niin kävi.

Vierailija
8/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kannattaa ehdottomasti antaa juomaa, vaikka vähän väkisin. Meidän kutakuinkin tuon ikäinen oli joskus vatsataudissa, käytettiin lääkärissä, vaikka oli suht hyväkuntoinen ja pirteän oloinen. Lääkäri sanoi, että tuon ikäinen kuivuu todella nopeasti, ja ohje oli, että osmosal (tai vastaava)-liuosta vähintään litra päivässä. Siinä olikin hommaa, kun lapsi kieltäytyi juomasta sitä. Ei varmaan sitä litraa saatu millään menemään, mutta siitä se paraneminen lähti. Muuten olisimme päätyneet sairaalaan tiputukseen.

Me sekoitetaan osmosal mehuun ja saa juoda pillillä, kun tykkää lutrata sen pillin kanssa.

Vierailija
9/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista sokeroitua mehua ja (meri)suolaa sekaan.

Vierailija
10/10 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla katsomaan että millainen on pieni oksennustauti. Mutta kyse olikin pienen lapsen oksennustaudista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi