Olen asunut nykyisellä paikkakunnallani melkein 30 vuotta mutta en vieläkään koe olevani "paikallinen"
Kävin koulut muualla ja edelleen koen, että se paikkakunta on oikea kotiseutuni, vaikka ajallisesti vietinkin siellä paljon lyhyemmän ajan.
Onko teillä muilla vastaavaa tunnetta?
Kommentit (10)
Stadissa vajaa 30 vuotta, mutta olen vieläkin, ja aina, lappilainen. Puhun edelleen kotikaupunkini murretta ja palaan sinne heti, jos työt etelässä loppuvat.
M53
Stadissa syntynyt ja elänyt kolmekymppiseksi asti, sitten muutettiin Vantaalle, nyt ajatuksena muuttaa takaisin stadiin.
34 vuotta enkä kyllä ole Oululaiseksi vielä muuttunut koska en ole täällä syntynyt.
On. Asuin Tampereella lapsuuteni ja nuoruuteni ja nyt olen asunut Helsingissä 20 vuotta eli pidempään kuin Tampereella. Koen silti olevani tamperelainen.
Vierailija kirjoitti:
Stadissa syntynyt ja elänyt kolmekymppiseksi asti, sitten muutettiin Vantaalle, nyt ajatuksena muuttaa takaisin stadiin.
Miten tämä vastasi kysymykseen?
Minulla ei ole enää ystäviä tai perhettä kotiseudulla, joten en siellä käy. Kaipa sitten olen enemmän kiinnittynyt tälle nykyiselle asuinpaikkakunnalle.
Olen asunut täällä 34 vuotta ja ehkä pikku hiljaa alkanut tuntumaan että olisin paikallinen.
Onhan se entinen asuin paikkakunta muuttunut niin paljon, rakennettu uusia taloja yms. että ei se ole enää sen näköistä seutua mihin lapsuudessa tottunut.
Sama täällä, olen syntyjään kainuulainen, siellä teiniksi asti asunut. 23 vuotta Uudellamaalla asunut enkä vieläkään koe kuuluvani tänne. Paluu kotiseudulle käy mielessä.
Muutin opiskelemaan 19-vuotiaana ja sille tielle jäin. Nyt mennyt kohta 30 vuotta, enkä koe kuuluvani tänne enkä sinne, mistä lähdin. Et ap siis ole yksin.
Eipä siitä syntyperästään pääse, äitikin koki olevansa evakko.