Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asunut nykyisellä paikkakunnallani melkein 30 vuotta mutta en vieläkään koe olevani "paikallinen"

Vierailija
10.09.2026 |

Kävin koulut muualla ja edelleen koen, että se paikkakunta on oikea kotiseutuni, vaikka ajallisesti vietinkin siellä paljon lyhyemmän ajan. 

Onko teillä muilla vastaavaa tunnetta? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä syntyperästään pääse, äitikin koki olevansa evakko. 

Vierailija
2/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa vajaa 30 vuotta, mutta olen vieläkin, ja aina, lappilainen. Puhun edelleen kotikaupunkini murretta ja palaan sinne heti, jos työt etelässä loppuvat.

M53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa syntynyt ja elänyt kolmekymppiseksi asti,  sitten muutettiin Vantaalle, nyt ajatuksena muuttaa takaisin stadiin.

Vierailija
4/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 vuotta enkä kyllä ole Oululaiseksi vielä muuttunut koska en ole täällä syntynyt.

Vierailija
5/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Asuin Tampereella lapsuuteni ja nuoruuteni ja nyt olen asunut Helsingissä 20 vuotta eli pidempään kuin Tampereella. Koen silti olevani tamperelainen. 

Vierailija
6/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadissa syntynyt ja elänyt kolmekymppiseksi asti,  sitten muutettiin Vantaalle, nyt ajatuksena muuttaa takaisin stadiin.

Miten tämä vastasi kysymykseen? 

Vierailija
7/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää ystäviä tai perhettä kotiseudulla, joten en siellä käy. Kaipa sitten olen enemmän kiinnittynyt tälle nykyiselle asuinpaikkakunnalle.

Vierailija
8/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut täällä 34 vuotta ja ehkä pikku hiljaa alkanut tuntumaan että olisin paikallinen.

Onhan se entinen asuin paikkakunta muuttunut niin paljon, rakennettu uusia taloja yms. että ei se ole enää sen näköistä seutua mihin lapsuudessa tottunut.

Vierailija
9/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, olen syntyjään kainuulainen, siellä teiniksi asti asunut. 23 vuotta Uudellamaalla asunut enkä vieläkään koe kuuluvani tänne. Paluu kotiseudulle käy mielessä.

Vierailija
10/10 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin opiskelemaan 19-vuotiaana ja sille tielle jäin. Nyt mennyt kohta 30 vuotta, enkä koe kuuluvani tänne enkä sinne, mistä lähdin. Et ap siis ole yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä