Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralainen + asuntonäyttö

vuokralainen
01.02.2017 |

onko kellään kokemusta / tietoa sanko vuokralla asuva kieltää asunnon omistajaa järjestämästä asuntonäyttöjä? Itse siis maksan ja asun asunnossa vielä helmikuun, joten itse ajattelisin että voin kieltää omistajaa tulemasta asuntoon. Olen irtisanonut itseni tammikuussa, joten lain mukan tästä kuusta maksan vuokran.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän, se on hänen asuntonsa. Älä viitsi olla hankala!

Vierailija
2/8 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalla on oikeus näytättää vuokrattava asunto vuokrausta varten. Eli kieltosi ei auta, valitettavasti. Itse voit olla kyllä paikalla vahtimassa tavaroitasi, vuokranantajan ei ole pakko tulla sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta kieltää, vuokranantaja on päästettävä asuntoon.

Vierailija
4/8 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 §

Vuokranantajan oikeus päästä asuinhuoneistoon

Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon.

Jos huoneisto on tarkoitus myydä tai se on uudelleen vuokrattavissa, vuokranantajalla on oikeus näyttää huoneistoa vuokranantajalle ja vuokralaiselle sopivana aikana.

Vierailija
5/8 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa estää. Vuokralaisella on velvollisuus suostua asuntonäyttöön kohtuullisessa ajassa. Jos omistaja ehdottaa näyttöä, on esimerkiksi kahden viikon sisällä vuokralaiselta löydyttävä sopiva aika asuntonäytölle arkena illalle ja viikonloppuna päivällä.

Googlaa netistä.

Vierailija
6/8 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan vuokralaisen pitää antaa vuokranantajan järjestää näyttöjä. Näytöt pitää järjestää sellaiseen aikaan, joka sopii vuokralaiselle. Et voi kuitenkaan sanoa, että suunnilleen mikään aika ei sovi.

Vierailija
7/8 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan vuokranantajalla on oikeus esitellä asuntoa.

Vierailija
8/8 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kieltää, mutta toki sinulle ilmoitetaan etukäteen näyttöaika ja voit luultavasti siihen osaltasi vaikuttaa.