En halua olla pojan jääkiekkoharrastuksessa mukana ja
muut vanhemmat katsovat minua jotenkin kieroon, kun vien pojan hallille. Mitä se heille kuuluu jos en jaksa viikonloppujani ja arki-iltojani käyttää jääkiekkohallilla raataen? Ärsyttää tuollainen mulkoilu, kun samat maksut kuitenkin maksan mitä muutkin. En minä työpäivän jälkeen lähde mitään juomapulloja enää täyttämään!
Kommentit (30)
Mä ainakin ihan mielelläni lähden aina muksun kaa hallille. Joukkueen pojilla muutamia aika namuja lätkäfaijoja, ja yhen kanssa vähän sutinaakin ollu. Tiedetään molemmat tilanne ja kun naimisissa ollaan niin ei toki kauheesti pientä flirttiä pidemmälle mennä. Miestäni nyt ei taida edes kiinnostaa, mitä teen ja kenen kanssa. Lähden mielelläni poikani harjoituksiin ;)
N37
Vierailija kirjoitti:
Tän lukemisen jälkeen olen hyvin onnellinen siitä ettei minulla ole poikia. Ei ole oikein että kaikki vapaa-aika menis jossa hallilla päivystäessä ja siitä pitäis vielä maksaa ittensä kipeeks. Masokistin touhua.
Minulla on neljä poikaa, mutta meillä lasten harrastukset valitaan niin ettei siitä ole kohtuutonta haittaa ja rahanmenoa koko perheelle. Ei nuo tosin onneksi ole ikinä jääkiekkoa itselleen harrastukseksi mankuneetkaan, ihmettelen vanhempia jotka oikein ehdoin tahdoin lykkäävät puoliksi väkisin lapsensa jotain jääkiekkoa, taitoluistelua tai muuta vastaavaa koko elämän ja rahat vievää harrastusta harrastamaan.
Kun olen näissä harrasteluporukoiden talkoissa ollut niin se toiminta on niin tehotonta, epäorganisoitua puuhastelua, että osallistuminen on kidutusta.
Ohhoh, onpahan ihan hullu harrastus! Onneksi oma poika ei koskaan ole ollut kiinnostunut jääkiekosta!
Kuuntelin juuri naapurin pojan (11v.) kertomana, miten se suunsoittaminen vaan kuuluu lajiin. Tai jos ärsyttää joku tilanne liikaa niin eikun vaan nyrkkiä naamaan tai vähän koukataan "vahingossa" mailalla yms.
Mutta tuollainen "kokoperheen harrastus" on jo ihan naurettavaa! Mammat on sitten niin ylpeinä, kun meidän pojat harrastaa jääkiekkoa. Se on niin hieno laji! Miksi ei vain voi harrastaa? (Miksi pitää jatkuvasti olla turnaunksia ja tuota, että jaetaan 1 ja 2 joukkueisiin ja ne toiset ei saa edes harkoissa aikaa kentällä juurikaan
Maksut on kuitenkin samat ja kaillien vanhempien pitäisi yhtä innokkaasti siellä kentälaidalla notkua.)
Seuraavassa lauseessa sitten kauhistelevat sitä, että oma lapseni harrastaa judoa ja thai nyrkkeilyä. Ei kuulemma sellaisissa väkivaltaisissa lajeissa ole järkeä.
Olen miettinyt kumpi on väkivaltaisempaa?
se, että tatamilla aloitetaan sovussa ja lopetetaan sovussa, vaikka laji onkin kamppailua, eikä ketään vituta .issään vaiheessa. Vai se, että toisille vittuillaan lyödään/koukitaan yms. Kun alkaa ärsyttää ja se nyt vaan kuuluu lajiin.
Jännä, miten yleinen harhaluulo on, että vanhemmat ohjaavat/pakottavat/tms lapsen harrastamaan jääkiekkoa ja sen jälkeen alkavat laskea tulevia dollareita. Voi smör. Meidän jannu ilmoitti 5-vuotiaana alkavansa harrastaa lätkää. Kesä mietittiin ja sitten mentiin. Nyt viides vuosi menossa. Tyhmää joutua selittelemään, mutta sanonpa vaan, että yhtään kertaa ei ole tarvinnut treeneihin patistella ja nhl-tähteydestä haaveilee ainoastaan lapset (kuten varmaan pienet futispelaajat haaveilevat futisurasta ja taitoluistelijat luistelu-urasta).
Tämän luettuani en ymmärrä miten ihmiset ryhtyy tuollaiseen? Kun ei jokaisen Nico-Petteri voi olla Selänne? Ja näkyisihän se jo pienenä jos olisi? Miten ne vanhemmat perustelee itselle noin järjetöntä toimintaa jossa ei ole mitään suhteellisuudentajua? Muiden lapset pysyy "poissa huumeista" ja saa virikettä paljon vähemmälläkin. Ei kai ole tarkoitus että vanhemmat tekee lapsen eteen kaiken?
Onko muuten mitään muuta lajia, joka näin paljon ärsyttää sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole sen kanssa missään tekemisissä? Mua ei ainakaan huvita alkaa kommentoimaan tai ainakaan tuomitsemaan minkään muun lajin harrastajia tai heidän vanhempiaan. Kuka tässä kehuskeli? Ei kai kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin ihan mielelläni lähden aina muksun kaa hallille. Joukkueen pojilla muutamia aika namuja lätkäfaijoja, ja yhen kanssa vähän sutinaakin ollu. Tiedetään molemmat tilanne ja kun naimisissa ollaan niin ei toki kauheesti pientä flirttiä pidemmälle mennä. Miestäni nyt ei taida edes kiinnostaa, mitä teen ja kenen kanssa. Lähden mielelläni poikani harjoituksiin ;)
N37
Anteeksi nyt mutta hanki oma elämä, aikuinen ihminen
Kyllä mä voin kuskata lapsen soittimen soittotunnille, mutta en todella jää kuuntelemaan itse soittotuntia. Mulla on omia harrastuksia joissa itse olen se tekevä ja oppiva, en huoltaja.
Monesti kiekko on kyllä enemmän vanhempien harrastus...dollarin kiilto silmissä.